Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1942
Har kuttet ut stasjonære PC-er, og har derfor et behov for ekstra lagring på hjemmenettverket.

Tidligere hadde jeg Eksterne HDD-er koblet til maskinen og skrudde de bare på og dro over filer jeg ønsket backup av.

Er det så lett som å bare koble en ekstern harddisk til en ruter som har USB inngang?

Det jeg er ute etter er egentlig en snarvei på skrivebordet til en harddisk som jeg trådløst kan dra filer over. Skal også brukes til Time Machine.
Ikke alle routere med USB-inngang støtter nettverksdeling av HDD.
Sjekk om routeren din støtter det eller kjøp en NAS.
Oppgitt Freak
Seaturtle5's Avatar
jeg støtter NAS! men du som oftest begrenset til en harddisk med usb på routeren.. Synology DS1511 er en bra NAS!
Hent frem igjen stasjonær pc'n og sett den på loftet/kjelleren. Del hdd på nettet wallah :-)
Papa
Mr. Flash's Avatar
Trådstarter
Bor i leilighet så stasjonær maskin er ikke aktuelt lenger. Tar for mye plass. Har heller ikke ruter med USB port.

Har kikket på Airport Time Capsule, men det ser ikke ut til at den støtter mediedeling på nettet. Jeg skulle gjerne kunne streamet filmer osv via Apple Tv-en til tv-en med filene kun liggende på NAS-en. Den skal også stå på hele tiden, derfor er det greit med en innebygd ruter.

Ser at WD har en haug med forskjellige NASer med forskjellige specs. Har kikket på denne Nas