Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1021
Har nå en litt "gammel" intel pentium prossesor, som skal oppgraderes. Hadde planer om og skaffe en komplett.no/amd-fx-8350-black-edition/766047 med ett komplett.no/msi-990fxa-gd65-socket-am3/637957 hovedkort. Fungerer de bra sammen de neste 2/3årene? Bruker pcen til spilling og vanlig browsing.

Takk for svar og god påske
Hvilket skjermkort har du?

Vil også anbefale å gå for en 4670k samt ett Z87 skjermkort. Dette blir litt dyrere, men er bedre
Er du på ett litt stramt budsjett kan det lønne seg å gå komboen du snakket om. Ville heller kjøpt dette hovedkortet da.
Sitat av fatfro Vis innlegg
Hvilket skjermkort har du?

Vil også anbefale å gå for en 4670k samt ett Z87 skjermkort. Dette blir litt dyrere, men er bedre
Er du på ett litt stramt budsjett kan det lønne seg å gå komboen du snakket om. Ville heller kjøpt dette hovedkortet da.
Vis hele sitatet...
Har dette skjermkortet: https://www.komplett.no/xfx-radeon-r...b-gddr5/802863 men det funker bra til det jeg spiller altså Tf2,Hitman,Load out, Gmod osv.. Men hvorfor det hovedkortet? Valgte det andre pga 4x systemfans og 1x cpu fan. Har 2 systemfans nå skjønner du

+ Hovedkortet virket litt lite syntes jeg vet ikke hvorfor haha, men har Corsair Carbide 300r
Sist endret av Cr8xUltimate; 19. april 2014 kl. 01:08.
Pleier å velge det hovedkortet da det har det meste som trengs til en fin pris. Såklart trenger du 4 systemfans så er ikke hovedkortet du valgte dårlig, og da går du for det

Til ett 260x kort kan du gå 8350 helt fint, kommer ikke til å bottlenecke noe Du får også full utnyttelse av Mantle, så du vil få ett fint setup da
Sitat av fatfro Vis innlegg
Pleier å velge det hovedkortet da det har det meste som trengs til en fin pris. Såklart trenger du 4 systemfans så er ikke hovedkortet du valgte dårlig, og da går du for det

Til ett 260x kort kan du gå 8350 helt fint, kommer ikke til å bottlenecke noe Du får også full utnyttelse av Mantle, så du vil få ett fint setup da
Vis hele sitatet...
Takk for det har tenkt på "crossfire" senere kanskje med det kortet jeg har nå, hvilket passer best til rundt 2-3k?

Og forresten har et: https://www.komplett.no/msi-b85m-e45-socket-1150/794115 nå så kan droppe nytt hovekort og gått for en dyrere intel.
Sist endret av Cr8xUltimate; 19. april 2014 kl. 10:41.
Sitat av Cr8xUltimate Vis innlegg
Takk for det har tenkt på "crossfire" senere kanskje med det kortet jeg har nå, hvilket passer best til rundt 2-3k?

Og forresten har et: https://www.komplett.no/msi-b85m-e45-socket-1150/794115 nå så kan droppe nytt hovekort og gått for en dyrere intel.
Vis hele sitatet...
Er litt usikker hva du mente med det første. Hva skal du bruke 2-3k på, skjermkort eller nytt hovedkort?

Med det hovedkortet er disse to 1 2 de to beste alternativene. 4770 er bedre, men gjør lite forskjell til gaming. 4670k kan også overklokkes hvis du senere får ett hovedkort med Z87 chipset. Hvis noen lurer på hvorfor jeg valgte 4670k til ett hovedkort som ikke kan overklokkes på er det fordi av en eller annen grunn er 4670 og 4670k like dyre på komplett.

Det blir lurere å la hovedkortet bli og kjøpe en intel prosessor da du får bedre ytelse til samme/lavere pris
Bare lurer siden AMD fx 8350 har flere kjerner og høyere GHz, hvorfor er den intel sin bedre da? Kan ikke overklokke, men skal lære det
Sitat av Cr8xUltimate Vis innlegg
Bare lurer siden AMD fx 8350 har flere kjerner og høyere GHz, hvorfor er den intel sin bedre da? Kan ikke overklokke, men skal lære det
Vis hele sitatet...
AMD har flere og svakere kjerner. De tar igjen litt med ghz, men ikke nok. De fleste spill bruker ikke flere enn fire kjerner, så det faktum at 8350 har åtte kjerner er ikke så viktig da mange applikasjoner ikke bruker mer enn fire av de.

Mantle har kommet (i beta), og det med det kommer det til å bli mindre fokus på prosessoren. Å legge fokuset over på GPU blir nok mer og mer populært i framtiden (vil tippe dette kommer i blant annet DirectX 12 også), men det skader ikke på noen å ha en sterk prosessor.

8350 yter bedre enn 4670k i programmer som tar bruk av flere cores, men dette gjør ikke gaming.

8350 kan overklokkes med hovedkortet du linket til. Skal du overklokke 4670k må du ha ett nytt hovedkort da det du har nå kan ikke overklokke.
Tror jeg går for amd med nytt hovedkort så trenger jeg ikke og oppgradere noen av delene de neste 1/2 årene takk for svar og hjelp!