Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 4777
Heisann!

Tenkte jeg skulle skrive litt om mitt første møte med hasj. Kanskje det kan være til bruk for noen som vurderer å prøve i fremtiden.

Opplevelsen min er i forbindelse med ett ukes opphold i Amsterdam og var på 4 ulike dager.

Det skal sies at jeg har ganske lav toleranse for hasj da kompisene mine trengte både dobbelt og trippelt så store doser for å oppnå samme effekt.

- Første dag: Vi (en venn og meg) bestemte oss for å kjøpe 1 prerolled pure jamaican hver på 0,4 gram. Da det var relativt sent og derfor fullt i shoppen, bestemte vi oss for å ta det med tilbake til hotellet å røyke den. Dette var en relativt svak dose men helt greit for en førstegangs opplevelse. Jeg var ikke vant med å røyke generelt og opplevde derfor litt ubehag og slet med å få gode trekk noe som førte til at jeg bare fikk en svak avslappende effekt av jointen.

- Dag 2: Alle vi tre som reiste bestemte oss for å kjøpe en spacecake hver på cofeeshoppen Bulldog. Disse inneholdt 0,2 gram hasj hver noe som virket ganske lite. Etter ca 1.50-2 timer slo det inn. Jeg ble svært avslappet og alt ble litt svimlende. Jeg opplevde at enkelte følelser ble annerledes. Som det å høre på musikk, det ga meg på en måte ett mye klarere og visuelt inntrykk av hvordan musikken var og jeg følte jeg la merke til hver enkelt detalj og hvordan de påvirket sangene.

Jeg fant det også veldig morsomt å kjenne rundt i munnen med tungen, alt føltes veldig mykt og forstørret på em merkelig måte.

Den største effekten derimot var nok latteren. Jeg klarte ikke stoppe å le uansett om det var fordi noen sa noe morsomt eller bare noe så simpelt som at kleinheten av å holde igjen latteren mens jeg gikk på gaten fikk meg til å le for meg selv. Jeg gråt bokstavelig talt av latter en god stund.

- Dag 3: Jeg bestemte meg for å fortsette med spacecakes ettersom det var mer behagelig og jeg oppnådde ønsket effekt.

Effekten denne dagen var noe svakere og jeg ble ikke så latterfull, men resten av effektene fra dagen før var godt til stedet. Det førte til at det ble ett par hyggelige timer.

- Dag 4: Samme dose som tidligere, men denne gangen ble jeg tatt ganske mye hardere. Det startet som tidligere med en god svimmelhet og ønsket effekt, men når vi begynte å gå en tur ble kroppen gradvis utrolig tung. For hvert steg jeg tok var det som om beina ble tyngre og etter en stund føltes det som jeg dro på blylodd.
En time etter hasjen hadde slått inn ble jeg svært svimmel og var helt sikker på at jeg skulle svime av.
I tillegg til dette var jeg blitt forkjølet den dagen, noe som gjorde at jeg fikk en kvelende følelse hele turen pga tett hals. Det var bare mentalt, men det ble rett og slett vanskelig å puste.

Alt i alt vil jeg si jeg hadde en positiv opplevelse, selv om den siste dagen ga meg litt skrekken. Jeg er glad for å ha prøvd men legger fra meg hasjen der jeg plukket den opp, i Amster.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Av beste sort!
Kålroten's Avatar
Fint oppsummert møte med cannabis! Liker godt at du skriver ganske objektivt ang. temaet og hvordan du opplever rusen, noe som gjør det lettere for utenforstående, som lesere, å forstå hva du snakker om. KP!