Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 6708
Netopp kjøpt en helt ny iphone 5, men jeg hører jo ikke at folk prater til meg i tlf, men vis jeg slår på høytaleren så hører jeg de plutselig.

Kan dette være en innstilling eller er det bare og levere den inn
toppidrettsutøver
toffer125's Avatar
Mest sannsynlig er det høyttaleren som sitter over skjermen som er ødelagt. Det er nok ikke en innstilling, men du kan prøve å skru telefonen av og på og se om det løser problemet.

Høyttaleren er ikke veldig vanskelig å bytte selv, delene finner du på eBay
Mlk
Trådstarter
38 3
tenkte det kunne være en innstillig eller noe siden den er helt ny

har netopp kjøpt den og ikke tatt den i bruk så er vel bare og levere den tilbake.
Jeg har latt telefonen ligge i lomma. Det har medført seg en del støv og dritt i aux inngang. Av og til har da telefonen trodd at jeg har koblet telefonen til aux, og ingen lyd kommer i ørehøytaleren.

Dra av mesteparten av bomullet på en q-tips og stikk den inn i aux-inngangen og rens. Funker fint når dette skjer hos meg. Har iphone 5.
Mlk
Trådstarter
38 3
Sitat av reklame Vis innlegg
Jeg har latt telefonen ligge i lomma. Det har medført seg en del støv og dritt i aux inngang. Av og til har da telefonen trodd at jeg har koblet telefonen til aux, og ingen lyd kommer i ørehøytaleren.

Dra av mesteparten av bomullet på en q-tips og stikk den inn i aux-inngangen og rens. Funker fint når dette skjer hos meg. Har iphone 5.
Vis hele sitatet...
kan nå prøve men siden den er netopp tatt ut av esken skulle det vært litt rart om det var støv som var problemet
Sitat av Mlk Vis innlegg
Netopp kjøpt en helt ny iphone 5, men jeg hører jo ikke at folk prater til meg i tlf, men vis jeg slår på høytaleren så hører jeg de plutselig.

Kan dette være en innstilling eller er det bare og levere den inn
Vis hele sitatet...
Sjekk at volumet for internhøytaler er skrudd på. Ellers er det nok en defekt høytaler og lever den tilbake der du kjøpte den.
Det blir brukt en annen høytaller når du snakker med noen, viss du tar på høytaler så bruker du den andre høytaleren som lager mye mer lyd. Samme problemet skjedde med meg etter at mobilen låg i snø en kort stund, men det gikk over etter 2 dager, så da virka det plutselig igjen.
hvis du akkurat har kjøpt telefonen, så ikke plukk for mye på det. lever den tilbake som DOA, og få ny
Haha, jeg har samme problemet på min iPhone 5! Jeg har egentlig bare blitt vant til å slå på høyttaler. Prøvde den q-tipen selv, men det funket ikke!
Lever den inn igjen.. 5 års garanti på telefoner. Med mindre du har kastet den ned fra et fjell eller prøvd og bruke den som flytevest. Selvforskyldte skader dekkes ikke av den norske 5 års garantien
Sist endret av Ferdinand223; 2. mars 2014 kl. 21:24.