Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 931
En kompis vil ha en vannkjøler som ikke bråker for mye siden at PC står på soverommet og er alltid online.
Jeg tenkte muligens på Corsair's H60 http://www.komplett.no/corsair-h60-h...u-kjler/769223
Men ser på kommentarene at den er bråkete men har ellers gode karakterer.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
hadde H50 en periode, bråkte ikke noe særlig, men så er det bare å bruke en viftekontroller, eller bytte vifter, de som følger med er nok ikke de beste. Du kan også justere via hovedkort/speedfan, og sette en graf med speed/temp.

Husk at skjermkortet kan også bråke litt, selv på idle.
Kjøp en H60 sammen med denne Viften som følger med Corsair sine vannkjølere er ganske crappy, men Noctua har utrolig bra vifter.
Sitat av fatfro Vis innlegg
Kjøp en H60 sammen med denne Viften som følger med Corsair sine vannkjølere er ganske crappy, men Noctua har utrolig bra vifter.
Vis hele sitatet...
Tror denne Noctua viften yter bedre og er mer stillegående til samme pris.
Uansett, Noctua vifter er veien å gå!
Sitat av GoVisualTeam Vis innlegg
Tror denne Noctua viften yter bedre og er mer stillegående til samme pris.
Uansett, Noctua vifter er veien å gå!
Vis hele sitatet...
Skal ikke skryte på meg peiling på vifter, vet bare at Linus anbefalte F12
Sitat av Ejii Vis innlegg
En kompis vil ha en vannkjøler som ikke bråker for mye siden at PC står på soverommet og er alltid online.
Jeg tenkte muligens på Corsair's H60 http://www.komplett.no/corsair-h60-h...u-kjler/769223
Men ser på kommentarene at den er bråkete men har ellers gode karakterer.
Vis hele sitatet...
Tja. Er han helt låst på at han vil ha en "vannkjøler"? Hva har han fra før?
Når det kommer til støy er det helt individuelt hva som defineres som bråkete.
Selv ville jeg vurdert en luft kjøler, enkelte av disse kan også kjøres uten vifter i det hele tatt. Men ville likevel kjørt en vifte som så vidt snurrer rundt, kun for å flytte litt på luften.
Ikke kjøp den Noctua-viften. Kjøp en som er beregnet for statisk trykk.

Generelt så har vifter to egenskaper som forklarer hvor gode de er (bare ytelse, ikke lyd, og annet): Statisk trykk, og hvor mye luft per tid. Trykket gir kraft i den flyttede luften, mens luft per tid er ganske selvforklarende.

En vifte som har mye luft per tid, har generelt lite statisk trykk. Dette på grunn av designet på bladene. En vifte som har mye statisk trykk har ikke like mye luft per tid, men har mer kraft.

Altså, hvis du skal ha en vifte til å fritt flytte luft, vil du ha en som har mye luft per tid. Skal du ha en vifte som skal tvinge luft inn/mot noe, kjøper du statisk. Eksempel er en luftflyttende vifte bakerst i kabinettet, der bare luft flyttes ut uten noe i mellom. Men gjennom en radiator, harddiskburene, osv så er det mer motstand, da vil du heller ha statisk trykk.

Sammenligner du AF (Air Flow) og SP (Static Pressure) fra Corsair ser du fort forskjell på viftenes design. Link: http://www.corsair.com/us/cpu-coolin...ries-fans.html
F12 er et godt valg siden den er designet til å presse luft.
Edit: Altså kjøp den viften fatfro anbefalte, ikke den GoVisualTeam linket. Så nå at det er to Noctuavifter i tråden allerede. Begrunnelsen er over.
Da har jeg lært noe nytt i dag og
Trådstarter
Noctua NF-F12 PWM 120mm Vifte blir det. Men takker for gode svar, og ny viten Flaskepost =)