Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1779
Hei, har kjøpt en surface rt til min mor, og holder på å sette opp mail i Outlook 2013 rt versjonen. Hun har typen @online.no mail fra Telenor som går på POP3 server. Jeg får lagt inn mailen og alt funker fint så langt, mailen kommer inn og jeg kan lese den. Men stenger jeg Outlook og åpner den igjen så er alle mailene vekke.... Hun har også en PC med Outlook på, og der ligger alle mailene uten å bli slettet.

Kan noen hjelpe meg litt her?
Se etter et valg på kontoinnstillingene som heter noe ala "la en kopi ligge på serveren" eller deromkring.
Sannsynligvis er det slik fordi det er slik POP3 fungerer.

Dvs, maskinen hjemme laster nok ned e-postene og så sletter de fra serveren. Mens på surface så laster den kun ned uten å slette de på server. Dette resulterer i at du kan laste ned e-postene på surface så lenge den gjør det før Outlooken hjemme, men så snart Outlooken åpnes hjemme så laster den også ned e-postene, og deretter sletter de fra serveren. Og dette får da surfacen med seg neste gang Outlook der åpnes.

Mao, sjekk oppsettet på Outlooken hjemme.
Eller bare bytt til IMAP over hele linja. Fungerer utmerket på @online.no-adresser.
Trådstarter
Sitat av Sjanten Vis innlegg
Se etter et valg på kontoinnstillingene som heter noe ala "la en kopi ligge på serveren" eller deromkring.
Vis hele sitatet...
Fant det, krysset av på den så den er aktivert, og så langt har ikke noen mail blitt slettet etter de er lest:-) så skal sjekke senere idag også:-) men takk for rask respons alle sammen:-) og godt nyttår hvis jeg ikke kommer inn her senere:-)