Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 679
Hallo Freak-Forum!
Jeg kommer i fred og må spørre om deres hjelp.
På steam kan man samle kort også kan man lage badges, når man samler sammen et helt sett.

Meg og noen venner begynte å spille et spill som kalles "Dungeonland". Etter noen timer med spilling fikk min enne venn et av kortene i settet. 2 timer senere fikk han enda et kort og jeg satt der med 0 kort. Han har spilt i 13 timer og han har 3 kort. Jeg har spilt i ca.20 og sitter med 0 kort. Ingen av oss har brukt penger på dette F2P - spillet. Så mitt spørsmål er: Hvorfor har ikke jeg fått noen kort? Er det fordi account min er helt ny? Lagde den for 9 dager siden, kan dette ha noe å si?

Takker meget for respons!
- Wanlox
Du skal egentlig ikke få noen kort om du ikke har brukt penger på spillet, så det høres merkelig ut at kompisen din får. Sikker på at han ikke har, eller aldri har kjøpt en DLC?
Trådstarter
27 0
Jepp, han har ikke brukt en krone..
Sitat av Wanlox Vis innlegg
Jepp, han har ikke brukt en krone..
Vis hele sitatet...
Da er ikke spørsmålet hvorfor du ikke får kort, men hvorfor han har fått det:

Free to play games drop game cards based on your in-game purchasing. For every $9 USD spent (approximate) since the start of the Steam Trading Card Beta, you will earn one card drop. This card will drop at some point as you play.
Vis hele sitatet...
- Steam FAQ
Trådstarter
27 0
Har spørt flere nå, alle sier de ikke har brukt noe penger på spillet, men de har jo brukt penger på andre spill? kan det ha noe å si?
Sitat av Wanlox Vis innlegg
Har spørt flere nå, alle sier de ikke har brukt noe penger på spillet, men de har jo brukt penger på andre spill? kan det ha noe å si?
Vis hele sitatet...
Det har ingenting å si om man har betalt for andre spill. Dersom spillet er free2play, så må du gjøre ingame-kjøp for å kvalifisere til å få kort i spillet. Jeg har aldri spilt ett free2play spill på Steam, så det jeg skriver er det jeg har funnet av informasjon på Steam sine nettsider og ellers på nettet. Jeg anbefaler derfor at du kontakter Steam hvis du er helt sikker på at de du har spurt faktisk ikke har brukt penger på spillet, men likevel har fått kort. De vil nok kunne svare på hvorfor situasjonen din er annerledes enn det de opplyser om på sine nettsider.
Sist endret av caperno; 10. desember 2013 kl. 11:15.
Sitat av Wanlox Vis innlegg
Har spørt flere nå, alle sier de ikke har brukt noe penger på spillet, men de har jo brukt penger på andre spill? kan det ha noe å si?
Vis hele sitatet...
Nei, det skal ikke ha noe å si. Ifølge kortsiden til Dungeonland får man kortslipp ved å bruke penger i spillet.

Merk at folk som kjøpte spillet før det ble F2P har et par kortslipp da.
Trådstarter
27 0
Fant ut hvorfor han har fått kort Han hadde fått "Dungeonland" i en buddle når spillet ikke var F2P, men takk for responsen!