Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1877
Hei!


Har fiber fra telenor med nevnte multimoden gående. Når jeg spiller multiplayer så lagger det irriterende mye selv om linjetester av ulike slag viser at jeg har ca 40Mbps opp og ned. Har åpnet porter, deaktivert firewall etc etc men det hjelper ikke. Noen tips på dette!?
du kan prøve å ringe dem for å høre om det er problemer der du bor? Spurte nylig telenor hvorfor nettet sugde baller, og fikk i svar att dem drev og byttet utstyret. Så på fredagen kunne jeg oppgradere fra 16/08 til 40/10
Kan desverre ikke hjelpe, men kan legge til at denne ruteren er fullstendig gressa. Har ganske limited fart, men måtte alikevel kjøpe en ny ruter for at det ikke skulle lagge.
Ja, men jeg opplever ingen problemer ellers... Alt av andre nettsider etc går strålende.. Streaming etc, no problem. Så jeg mistenker noe annet her.

Sitat av fatfro Vis innlegg
Kan desverre ikke hjelpe, men kan legge til at denne ruteren er fullstendig gressa. Har ganske limited fart, men måtte alikevel kjøpe en ny ruter for at det ikke skulle lagge.
Vis hele sitatet...
Har begynt å få det inntrykket selv også. Men siden det er et multimodem til både tv og nett har jeg skjønt at det ikke bare er å skifte det ut heller pga kompatibilitetsproblemer mot tv-systemet... guide etc. :/
Sitat av Arrakiss Vis innlegg
Ja, men jeg opplever ingen problemer ellers... Alt av andre nettsider etc går strålende.. Streaming etc, no problem. Så jeg mistenker noe annet her.



Har begynt å få det inntrykket selv også. Men siden det er et multimodem til både tv og nett har jeg skjønt at det ikke bare er å skifte det ut heller pga kompatibilitetsproblemer mot tv-systemet... guide etc. :/
Vis hele sitatet...
kjøp en ny ruter, av type asus elns og sett modemet i bridge.
Sitat av tennbrikket Vis innlegg
kjøp en ny ruter, av type asus elns og sett modemet i bridge.
Vis hele sitatet...
Hmm... at jeg ikke tenkte på det... kan jo være en løsning. Telenor har faktisk en egen How-To på det. Noen anbefalte Routere!? Eller noen som har forsøkt denne løsningen med hell!?
Sitat av Arrakiss Vis innlegg
Hmm... at jeg ikke tenkte på det... kan jo være en løsning. Telenor har faktisk en egen How-To på det. Noen anbefalte Routere!? Eller noen som har forsøkt denne løsningen med hell!?
Vis hele sitatet...
http://www.mpx.no/asus-rt-n66u-dark-...-router/746279
beste rutern atm. Har en sånn selv. Den er DØNN STABIL. Med en million funksjoner også er den veldig brukervennlig og enkel å sette opp.
Takk for tips, var jo fin pris på den også
Gjelder det alle spill du spiller og alle servere?
Hvis du pinger IP'n til serveren du spiller på hva ligger svartiden på?
Opplever du stort spenn i svartiden når du pinger serveren eller utfall?
Sitat av junkpal Vis innlegg
Gjelder det alle spill du spiller og alle servere?
Hvis du pinger IP'n til serveren du spiller på hva ligger svartiden på?
Opplever du stort spenn i svartiden når du pinger serveren eller utfall?
Vis hele sitatet...
Jeg spiller BF og COD for det meste og det er her jeg opplever det. Litt usikker på åssen jeg pinger disse serverne!?
Win + R => cmd => ping "insert ip" -t
Ja, jeg har ikke ip'n til serverne jeg spiller på. de er random... men jeg velger servere med lav ping når jeg kan velge
Har du sjekket hastigheten på DNS-serverene?

Du kan gjøre det med denne:
https://www.grc.com/dns/benchmark.htm
Men der trenger jeg vel også IP til f.eks COD server!?
Prøv kabel direkte fra fiberkonverteren i PC'n.
Du eksponeres rett på nett, men du får hvertfall utelukket feil på zyxelen.

Har du noe brannmur på PC'n som kan ødelegge for spillene?