Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 523
Heisann, har bootproblemer på min windowsmaskin, og har endel filer jeg ikke kan miste. Så jeg lurer på om windowsplata fra komplett vil bare reinstallere Windows? Eller om den vil slette alt på disken windows er på. På forhånd tusen takk.
Alle windows-plater som forbrukere har tilgang på er mer eller mindre like. De har en repair-funksjon, som kan gjøre et forsøk på å reparere windows, og dem har et installerings-modus som blanker ut alt på windows-partisjonen. Derfor lønner det seg å ha to partisjoner på disken, C:\ for windows, D:\ for filer.

Du kan gjøre et forsøk på Repair først. Dersom det feiler kan du starte PCen med en linux-disk i, slik at du kan ta backup av alt du ønsker til en ekstern harddisk. Foreslår XUbuntu
Sist endret av tripflag; 7. november 2013 kl. 00:59. Grunn: smilefjes kom på besøk