Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  108 18141
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
[CENTER]
Nisse bekymret for stumpen sin. Av Viva la Opium.[/CENTER]

Kalles ofte Secret Santa på utenlandsk.

Prosessen:
  • Vær registrert på forumet før 31. oktober 2013 (Skjønnsvurdering om du var rett før)
  • Meld deg på med PM til meg med tittelen «SN2013 - Early bird - Påmelding». Ha med nick og epostadresse (som du har tilgang til. Drawnames aksepterer ikke fjasbokepost). Før tirsdag 5. november 21:59.
  • Få epost fra drawnames og bekreft at du blir med før torsdag 7. november 21:59. Folk som ikke bekrefter blir ikke med.
  • Fyll på ønskelista di (og ikke-ønskeliste, om dét er en mulighet der) og navn og adresse og sånn, og titt på ønskelista til din utkårede. Husk å spesifisere plattform for spill, størrelse på klær, m.m. Still nissebarnet ditt spørsmål anonymt gjennom drawnames, om det er noe som er uklart. Se på posthistorien deres på nFF. Kanskje de allerede har det spillet eller den boka.
  • Skaff en kul gave til 100-300 kroner
  • Ta bilde av pakke e.l. så du har ditt på det tørre om den kommer på avveie.
  • Send gave før lørdag 7. desember 23:59. Merk den med «SN13» eller noe. Mange deltar på flere slike opplegg, og det kan være vanskelig å vite hvilken tilstelning akkurat denne pakken kom fra.
  • Få gave selv.
  • Vent ev. til 24. desember
  • Åpne (alene eller foran andre)
  • Squeee!
  • Post bilder og takk. (Post bilder da. Ikke vær teit. Det er så koselig å se hva folk sender ♥. Særlig for oss som ikke får. Tro på menneskeheten og det der =)

Sniknisse 2012:
Første gang vi avholdt. Gjorde hele skiten manuelt. For et styr. Bruker drawnames i år. 0,4M stk. gjorde det ifjor, så det funker vel.

Minst 2/3 mottok pakke. Detaljer her. Jeg deltar igjen, selv om jeg ikke fikk ifjor. Gøy å finne gave til folk.

Om du er redd for å bli svindlet, ikke vil gi kontaktinfoen din, ikke har råd, eller tror du vil få brevbomber: Ikke delta.

[CENTER]http://i.imgur.com/N2aQeb.jpg[/CENTER]

[COLOR="DarkGreen"]Nye spørsmål/svar 2013:[/COLOR]

Early bird? Betyr dette at det kommer en sniknisse for tregoster også?
Kanskje. Får se på interessen. Jeg har heller lyst å bli lovt gave av folk som er tidlig ute enn de som er sene.

Hva om jeg ikke får gaven min?
Kontakt nissen din gjennom drawnames om mulig. Det er lite jeg kan gjøre foruten å mase. Ofte er det misforståelser på gang. Dette svaret oppdateres muligens.

Hva med slubberter som ikke sendte ifjor?
Blir nok utestengt fra årets. Usikker på om du er en fjorårsslubbert, og vil være med? Send meg PM så finner vi det ut.

Skal vi si hvem vi fikk av og sendte til?
Nei. Bortsett fra om du absolutt har lyst da. Vent hvertfall til den 24. desember. Jeg kommer ikke til å offentliggjøre slikt.

[COLOR="DarkRed"]Hva skal vi skrive i denne tråden?[/COLOR]
Spørsmål og forslag og sånn. OG BILDER NÅR DERE HAR ÅPNET GAVENE DERES ÅÅH SOM JEG GLEDER MEG!

Kan alle som deltar se ønskelista mi?
Ja.

Går det greit å sende alkohol/tobakk?
Du har din utvalgtes navn og slikt. Følg norsk lov. Vit at folk lyver på Internett. Se neste svar.

Er det aldersgrense på dette opplegget?
Nei.

Men jeg bestiller fra nettbutikk! Leveringstid!
Du kan adressere den rett til nissebarnet.

Hvordan foreslår du at vi reklamerer i signaturen vår?

Kode

Kan jeg få nissebarn som oppfyller visse kriterier?
Nei. Drawnames bestemmer alt. Jeg er kun et lite tannhjul i den store julemaskinen. [COLOR="White"]Fanget i den verste maskinen :([/COLOR]

Hvordan... ehm, hvordan sender man pakker? *rødme*
Gå til nærmeste postkontor eller post i butikk, gi pakke, de gir deg pris og putter på frimerker og slikt, du betaler. Husk å vurdere Smartpost, og ha med riktig adresse.

[CENTER]http://i.imgur.com/47CzOb.jpg[/CENTER]

Kan jeg melde meg av?
Ja. Avmeldingsfrist er den samme som påmeldingsfristen. Metoden er den samme. Gode PM-titler ftw.

Skal to og to sende til hverandre?
Nei. Vi har nå teknologien til å spille dette med et oddetall antall personer. Et enkelt eksempel: pakkene går i ring. A til B, B til C, og C til A. Magisk!

Skal vi følge Norges lover? Sånn mtp. narkotiske stoffer m.m.?
Ja.

Inkluderer prisen frakt?
Ja. Vurdér å bruke Smartpost. Enten for eske eller konvolutt.

[CENTER]http://i3.kym-cdn.com/photos/images/masonry/000/207/484/1322277979335.jpg[/CENTER]

Hvorfor bruker du barnslige meme-bilder og sånn?
Fordi det er dørgende monotont å formgi en slik tråd, og morsomheter er gledespunkter som holder motivasjonen oppe. Og så er jeg barnslig.

Skal klager og spørsmål rettes til staben på nFF?
Nei. Skriv i tråden eller send meg PM. Staben til nFF (administratorer, crew og moderatorer) har ingenting med opplegget å gjøre, og har viktigere ting å foreta seg.
Sist endret av Jonta; 31. oktober 2013 kl. 19:14.
Down som et syndrom!
Jeg er med i år som i fjor, og håper jeg får en like awesome gave.

On a side note: Jonta er best på å lage tråder. Evah! Ingen over, ingen ved siden av
Jeg har ekstremt dårlig uttelling på å få gaver, men prøver meg for tredje gang likevel!
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Er lett med i år også, satser på en kul gave denne gangen og.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Åja: Jeg kommer ikke til å bekrefte påmeldingene til folk. Dette blir i stedet i form av epost kort etter påmeldingsfrist.
Fett! får melde meg på etterhvert

Sitat av 8bit Vis innlegg
Er lett med i år også, satser på en kul gave denne gangen og.
Vis hele sitatet...
hva fikk du i fjord, om jeg tørr spørre(dette er tros alt Nff)?
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Sitat av visualn00b Vis innlegg
hva fikk du i fjord, om jeg tørr spørre(dette er tros alt Nff)?
Vis hele sitatet...
Fikk en MC-1 gassmaske, mener å huske at jeg posta bilde i 2012 tråden.
Blir med jeg også!
Blir med jeg, men håper jeg faktisk får noe i år da.
Sist endret av Bombasa; 1. november 2013 kl. 00:36.
Får vel bli med eg og
Sist endret av Vertex; 1. november 2013 kl. 02:07.
Er med i år også :-D
Må selfølgelig være med i år å!
Sitat av 8bit Vis innlegg
Er lett med i år også, satser på en kul gave denne gangen og.
Vis hele sitatet...
Godt du likte gaven, var i Polen på tur samtidig som hele opplegget varte, så det ble en gave litt utenom det vanlige.

Melder meg nok på selv i år også, veldig koslig opplegg
Blir med jeg også jeg
Sist endret av Freddy_fred5; 1. november 2013 kl. 18:45.
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Jeg er med i år! Får sende Jonta ett brev så snart jeg kommer meg på pcen!
Frankrikes Solkonge
Skal prøve meg for første gang i år. Så gavetråden i fjor, men da var det jo selvsagt for sent å melde seg på
Eg blir med for første gang i år!
Queen of Blades
Jonta's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Hehe, over 30 påmeldinger allerede. Nærmer oss fristen nå folkens, og en hel måned på å finne gave.
Btw jonta, bare for å dobbeltsjekke, du fikk registrert meg, ikke sant?
Queen of Blades
Jonta's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Freddy_fred5: Ja.

Jeg poster når kjøret har blitt satt igang, og eposter er sendt ut.
Dette blir gøy
Sitat av Jonta Vis innlegg
Freddy_fred5: Ja.

Jeg poster når kjøret har blitt satt igang, og eposter er sendt ut.
Vis hele sitatet...

Jeg fikk ikke respons på min
Queen of Blades
Jonta's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Det er det bare de som maser som får. Og den som maser får ikke.

Vent…

Eposter sendes ut etter fristen, som det fortsatt er drøyt 20 timer til. Om dere ikke har fått epost når jeg har postet at de har blitt sendt, da kan dere mase =)

Jeg gjør det slik i år for å lette litt på PM-trykket. Fun facts: Jeg har 202 PM-er i SN12-mappa mi. Dette er altså kun mottatte, da man ikke kan putte sendte PM-er i mapper. Så regn med å hvertfall doble antallet PM-er jeg har relatert til SN12. Det ble såpass mange at en beskjed om at jeg hadde brukt over 90% av totale meldinger tillatt dukket opp. Dette postet jeg med som en morsomhet på IRC, og nso så det og tidoblet antall tillatte PM-er til 25 000. Takkitakk. Fun fun!

By the vei: Redditgifts sin Secret Santa 2013 har startet. Om du har lyst til å delta på flere slike greier. Må si jeg misunner dem programvaren. It's so pretty!
Sist endret av Jonta; 5. november 2013 kl. 02:04.
Sitat av Bokmerket Vis innlegg
Jeg fikk ikke respons på min
Vis hele sitatet...
Var ikke for å mase, var bare jeg dom feil tolket "e-postene er sendt ut" Tok jeg som at du hadde svart alle.
<?php getUserTitle(); ?>
MrMrtn's Avatar
Sitat av Jonta Vis innlegg
Må si jeg misunner dem programvaren. It's so pretty!
Vis hele sitatet...
Det der skal vi da få til neste år uten problemer
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Så hvis jeg ikke har fått PM av deg eller mail så må jeg mase?
Queen of Blades
Jonta's Avatar
Trådstarter DonorCrew
MrMrtn: Om du får stelt istand noe slikt ville det vært kjempeflott! Reddit sin kode ligger ute, men redditgifts sin gjør afaik ikke. Jeg vil gjerne være med på utformingen til UX. Vi kan PM-es.

HanDuck: Jeg sier ifra når eventuell masing kan starte.
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Supert Jonta!
Queen of Blades
Jonta's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Nå er det en halvtime igjen til påmeldingsfristen =)
æh, rakk ikke å melde meg på i år kom en del tidligere enn ventet... jaja, kos dere med gavene
Var i Tyrkia, så fikk ikke meldt meg på...... Blir med neste år da
Mail er mottatt og godtatt

Dette blir morsomt ^^

Håper ingen blir sure på at jeg ikke har cash til en superdyr gave atm ^^'
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
æh, rakk ikke å melde meg på i år kom en del tidligere enn ventet... jaja, kos dere med gavene
Vis hele sitatet...
Sitat av Jonta Vis innlegg
Få epost fra drawnames og bekreft at du blir med før torsdag 7. november 21:59. Folk som ikke bekrefter blir ikke med.
Vis hele sitatet...
Du kan da enda melde deg på? Eller tenker du på gave og slikt?
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Noen som har noen tips til hva jeg kan skrive i ønskelisten min?
Sitat av HanDuck Vis innlegg
Noen som har noen tips til hva jeg kan skrive i ønskelisten min?
Vis hele sitatet...
Det er vanskelig å skrive ønskeliste! Hva med å skrive ned hva du absolutt ikke vil ha? Ellers tror jeg uansett det er viktig å ikke ha alt for høye forventninger til det man får, men i stedet glede seg over å gi. Det er i alle fall min plan!
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Sitat av Erazor Vis innlegg
Det er vanskelig å skrive ønskeliste! Hva med å skrive ned hva du absolutt ikke vil ha? Ellers tror jeg uansett det er viktig å ikke ha alt for høye forventninger til det man får, men i stedet glede seg over å gi. Det er i alle fall min plan!
Vis hele sitatet...
Jeg blir kjempeglad for hvilken som helst gave jeg får. Jeg får da ihvertfall noe i forhånd til ifjord da jeg aldri fikk pakke
Ah crap, Jonta utsett påmeldingsfristen et par dager? =D
Queen of Blades
Jonta's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
æh, rakk ikke å melde meg på i år kom en del tidligere enn ventet... jaja, kos dere med gavene
Vis hele sitatet...
Sitat av PopeSweetJesus Vis innlegg
Var i Tyrkia, så fikk ikke meldt meg på...... Blir med neste år da
Vis hele sitatet...
Om det er nok stemning blir det kanskje en tregostversjon også. Som vanlig er det ingen som har monopol på å arrangere slikt, og jeg kan hjelpe til om det ev. er andre som har lyst.
Sitat av Kriis Vis innlegg
Du kan da enda melde deg på? Eller tenker du på gave og slikt?
Vis hele sitatet...
Nei. Påmeldingsfristen er utløpt.
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Håper ingen blir sure på at jeg ikke har cash til en superdyr gave atm ^^'
Vis hele sitatet...
100-300 kroner. Ikke superdyr =)
Sitat av HanDuck Vis innlegg
Noen som har noen tips til hva jeg kan skrive i ønskelisten min?
Vis hele sitatet...
Sjekk SN12-tråden for inspirasjon.
Sitat av Erazor Vis innlegg
Hva med å skrive ned hva du absolutt ikke vil ha? Ellers tror jeg uansett det er viktig å ikke ha alt for høye forventninger til det man får, men i stedet glede seg over å gi. Det er i alle fall min plan!
Vis hele sitatet...
That's the spirit!
_____________________

Antall påmeldte i år er 40. Ikke verst for såpass kort tid å gjøre det på.

Om du har lyst til å gjøre lignende, og beholde en liste over folk i tilfelle slubberter: Husk å lagre bruker-ID. Folk skifter jo nick og slikt. Er ikke måte på.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Nærmer oss bekreftelsesfrist. De som ikke bekrefter blir ikke med. Sjekk eposter og ev. spam-mapper.

6 stykker ble avmeldt da de enda ikke hadde bekreftet. De ble tilsendt mase-PM og allting. Lord Drawnames of Meetrix melder fra om at trekningen skjer i løpet av en time. Let the stalking begin!

Og nå, kort tid etter, kl. 12:13, har navnene blitt trekt. Kos!
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Da var navn trukket. Får vi irl navn, eller må vi klare oss med freak nick?
Queen of Blades
Jonta's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Ser ut til at vi må putte navn og adresse i ønskelista. Jeg gjør dem usynlige for alle bortsett fra nisse og nissebarn.
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
kan vel evt, sende spørsmål til nissebarn, så svarer h*n med navn/adresse?
Jeg syntes det var artig å se ønskelister. Men siden det er mulig å sende nissebarna anonyme meldinger gjennom nettsiden, så er jo det en mulighet - slik at ønskelistene kan åpnes igjen?
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Så vi må skrive navn og adresse i ønskelista? Det var litt klønete av de som lagde nettsiden
Queen of Blades
Jonta's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Erazor: Mrr, point. Noen imot?

HanDuck: Den er ganske minimalt laget. «Funker såvidt? Godt nok.»
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Ser ikke ut til at man kan svare på meldinger fra nissen sin, da det kom opp "what will happen next" og der sto det at nissebarnet mottar spørsmålet og endrer deretter ønskelista si..
Queen of Blades
Jonta's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Da forblir listene lukket. Takk for at dere testet.