Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1089
Hva synes folk om det nye spillet i Fifa rekken?

Selv har jeg allerede blitt grise lei av medspil:-)lere som står og ser på ball uten å agere, reaksjon som en ettåring inne i bok ved returer e.l.

Menyene går horriibelt tregt, spesielt lagledelse delen.

Det er fortsatt ikke fordel ved offside avblåsninger, går ikke an og avbryte et løp du ser er offside og de er like trege ut av offside etter angrep.

Veldig mye feilpasninger, dvs, noen ganger har det ikke noe å si om man holder knappen inne lenger for å få ballen lenger.

Mye klabb og babb inne i feltet spesielt, masse dårlig berøringer og klareringer.

Flere ganger i hver kamp får man ikke byttet spiller når ballen er i lufta og får da ikke møtt for hode/løpeduell.

Ofte får man ikke spiller til å møte en pasning samma hvor mye man beveger stikka.

Savner fortsatt muligheten til å sette opp to lag så det går fortere og sette inn et b lag til en kamp.


Med dette sagt så har jeg ikke mer enn cirka tjue timer spillt og kun karriere delen.
På pluss siden så liker jeg layouten godt.
Virker som de har endra endel på det offensive, det går an å score mer enn fire typer mål. Skudd har også blitt gøy.

Så hva er deres mening om spillet? Noen enige her eller det jeg som er dårlig eller spiller feil?
Er veldig enig i det du skriver Sittnduck.

Jeg synes EA rett og slett har prøvd litt for hardt med FIFA 14.

Men innimellom er det veldig stas og da. Så jeg vet ikke helt
Selv har jeg allerede blitt grise lei av medspil:-)lere som står og ser på ball uten å agere, reaksjon som en ettåring inne i bok ved returer e.l.
Vis hele sitatet...
Har ikke opplevd noe sånt, ja de er treigere en fifa 13, men jeg føler at spillerne faktisk har momentum her, de går ikke fra 0 til 100 på 0.1 sek lengre. Liker at i fifa 14 så går spillet tregere, farten er så og si perfekt føler jeg, akkurat som å se en kamp på TV'en.
Menyene går horriibelt tregt, spesielt lagledelse delen.
Vis hele sitatet...
Ja, de fucka opp noe her, latterlig med lagg bare for å bytte ut en spiller.
Det er fortsatt ikke fordel ved offside avblåsninger, går ikke an og avbryte et løp du ser er offside og de er like trege ut av offside etter angrep.
Vis hele sitatet...
Jeg avbryter løp hele tida jeg, vet ikke hva som er problemet. Holder inne LT+RT og løper motsatt vei. Du må gjøre det ganskje kjapt ja, ellers blåser de uansett, men slik var det jo på fifa 13 også.
Veldig mye feilpasninger, dvs, noen ganger har det ikke noe å si om man holder knappen inne lenger for å få ballen lenger.
Vis hele sitatet...
Assisted suger balle, sett alt på manuelt hvis du vil spille spillet selv.
Mye klabb og babb inne i feltet spesielt, masse dårlig berøringer og klareringer.
Vis hele sitatet...
Ikke noe nytt her, same procedure as every year.

Flere ganger i hver kamp får man ikke byttet spiller når ballen er i lufta og får da ikke møtt for hode/løpeduell.

Ofte får man ikke spiller til å møte en pasning samma hvor mye man beveger stikka.
Vis hele sitatet...
Jepp, random shit som alltid er der. Av og til funker det, av og til ikke.
Savner fortsatt muligheten til å sette opp to lag så det går fortere og sette inn et b lag til en kamp.
Vis hele sitatet...
Enig, har savnet dette i mange år..
Med dette sagt så har jeg ikke mer enn cirka tjue timer spillt og kun karriere delen.
På pluss siden så liker jeg layouten godt.
Virker som de har endra endel på det offensive, det går an å score mer enn fire typer mål. Skudd har også blitt gøy.

Så hva er deres mening om spillet? Noen enige her eller det jeg som er dårlig eller spiller feil?
Vis hele sitatet...
[/quote]

Jeg DIGGER at de tatt fifa mer mot den realistiske spillestilen. Det føles som spillerne har mye mer momentum, det er mer forskjell på store kraftige spiller og småe svake spillere. Du merker det i duellene, de store kraftige spillerne er mye bedre på å presse småe spillere av ballen. På fifa 13 klarte smidige spiller alltid å komme seg unna på en eller annen unaturlig måte.

Fart er ikke så latterlig OP lenger. Alle brukte de kjappeste spissene på fifa 13, det var bare best. Nå kan du faktisk bruke trege, store, sterke spisser, uten at du gimper hele laget ditt.

Liker den nye ball-fysikken, skudd føles mye bedre, men jeg spiller på manual så vet ikke hvordan det er på assisted.
Sist endret av ClosetotheEdge; 11. oktober 2013 kl. 16:05.
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Jeg syns det er det beste spillet til nå, og har hatt fantastisk mye gøy med det.

Eneste jeg ikke liker er at det har blitt utrolig vanskelig å score mål nå etter oppdateringen, men det er bedre enn at det er alt, alt for enkelt, slik som det var før.
Jeg har også hørt fra folk som har prøvd spillet at online-delen fortsatt er like laggete. At dem du spiller mot har ræva internetthastighet skal ikke gå utover spillopplevelsen din. Det finnes ikke noen ting i verden som er mer irriterende enn dette. Det gjør at det er bingo hvem som vinner matchen, da du må gjøre valg og vurderinger lenge før du mottar ballen.
I tillegg skulle det vært et slags filter hvor man kan se hvor mange ganger den kommende motstanderen din avslutter matchen før dommer'n blåser, slik at man kan luke vekk dem som ikke tåler å tape.

Jævlig skuffende at forskjellene fra FIFA 13 er så minimale. Iallfall førstnevnte problem burde ha vært fikset for lenge siden.
Sist endret av grandiz; 11. oktober 2013 kl. 18:13.
Sitat av grandiz Vis innlegg
Jeg har også hørt fra folk som har prøvd spillet at online-delen fortsatt er like laggete. At dem du spiller mot har ræva internetthastighet skal ikke gå utover spillopplevelsen din. Det finnes ikke noen ting i verden som er mer irriterende enn dette. Det gjør at det er bingo hvem som vinner matchen, da du må gjøre valg og vurderinger lenge før du mottar ballen.
I tillegg skulle det vært et slags filter hvor man kan se hvor mange ganger den kommende motstanderen din avslutter matchen før dommer'n blåser, slik at man kan luke vekk dem som ikke tåler å tape.

Jævlig skuffende at forskjellene fra FIFA 13 er så minimale. Iallfall førstnevnte problem burde ha vært fikset for lenge siden.
Vis hele sitatet...
Det er jo utrolig mye som er forandra på, spillet føles helt annerledes, mye større oppgradering enn vi fikk fra 12 til 13.

Men det med lagg online har jeg også alltid hatt. Er vel alltid ett problem med p2p connection.
Sitat av ClosetotheEdge Vis innlegg
Det er jo utrolig mye som er forandra på, spillet føles helt annerledes, mye større oppgradering enn vi fikk fra 12 til 13.

Men det med lagg online har jeg også alltid hatt. Er vel alltid ett problem med p2p connection.
Vis hele sitatet...
Litt dårlig formulert, har som sagt ikke prøvd det sjøl, men baserer meg på tilbakemeldinger jeg har fått fra andre. Det som er skuffende er vel heller at det virker som om utviklerne ikke tar til seg det mange etterspør, som f.eks lagging under onlinespilling.