Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1029
Hei, skal snart kjøpe meg ny PC, har tenkt å bygge den selv så jeg kjøper den i deler. Som alle vet er det mye billigere priser på for eksempel amazon.com enn hva det er på komplett.no, men jeg er fremdeles ikke sikker på hvor jeg skal kjøpe delene grunnet toll og andre avgifter.

Noen som har erfaring med dette og kan hjelpe meg?

Takk.

PS: PCen vil koste rundt 16000 på Komplett, fra Amazon vil den koste cirka 10000.
Elektronikk er rimelig priset i norge, og den ene tingen vi har uten mye avgifter, piss og tull syns jeg vi skal kjøpe her.
Definitivt ikke verdt det da du vil ende opp med å betale dyrt for frakt, toll, avgifter osv. Du kan få litt problemer med garanti og du får ikke 5 års reklamasjonsrett.
Okei, høres ut som Komplett er veien å gå da. Takker for svar.
Sitat av iglotruck Vis innlegg
Okei, høres ut som Komplett er veien å gå da. Takker for svar.
Vis hele sitatet...
Gjør det, 5 års reklamasjonsrett er alene grunn nok til å gjøre det
Det finnes ingen gratis lunch.
Selv ville jeg kjøpe tunge deler på Bruktmarked/Loppemarked type PSU/kabinett/tastatur for å spare frakt.
Lette deler kan kjøpes f.eks på ebay.com
5 år reklamasjonsrett har begrenset betydning når hardware synker som ett blysøkke i pris.
Refurbished i USA med 90 dager garanti kan være greit nok for enkelte.
En kalkulert risiko for den som er villig til å ta risiko.
Kjøper man ultrabillig så er det å kjøpe defekt i Norge og reparere selv billigst.
Det blir ett regnestykke for den enkelte.
Har allerede bestilt deler, samtlige fra Komplett. Nå er det bare å vente til de kommer, så er det fram med snekkerbukse og hjelm - dette blir gøy!