Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2366
Kjøpte en berbar pc fra samsung som funket helt fint.
Eneste gigantiske ulempe var at dritet hadde windows 8, og ikke CD-ROM fant jeg utav.

Prøvte da og gjøre om en USBbrikke om til bootable disc med original rippet windows 7 fil på. Det gikk til helvette på mange plan.
Til slutt skrudde jeg ut SSD disken og satt den i min stasjonære pc som hovedsakelig blir brukt til gaming.

Slettet alle partisjonene som låg inne fra før på disken og delte så opp i en C og D.

Installerte windows 7 på disken og det gikk knirkefritt, skrudde den ut av stasjonære og inn i berbar igjen.
Nå kommer ikke disken opp i BIOS av en eller annen grunn....

Har ikke prøvt og ta ut backup-batteriet ettersom da må jeg av med hele undersiden av PC'en og vil helst ungå det.

All hjelp blir stor satt pris på
Ren reklame er ikke populært på denne siden, det er greit å gi linker til gode nettsider, men du hjalp ikke TS på noen god måte ved å si at han skal gå il den siden å kjøpe en ekstern HDD. Han har problemer med å se disken har har i pcen.

Nå som det er sagt kan vi komme tilbake til problemet. Prøv å koble disken til andre sata porter på hovedkortet, sjekket at strøm er koblet til?(Det skjedde for ikke lenge tilbake at noen glemte det) Disken kan være ødelagt, kabel kan være ødelagt. Sjekk med en HDD som virker om du kan se den, eventuelt prøn den også på den sata porten som disken som ikke dukker opp er koblet til i.(Glem dette, så ikke at det var laptop det var snakk om :P)

Laptoper er alid mer styr enn stasjonære føler jeg, men du må bare prøve ut forskjellige instillinger i bios og se om den dukker opp. Det er vanskelig å vite hva man kan gjøre teknisk uten å kunne se alle options fra bios. Legg med et bilde av alt du har av options så kanskje jeg kan være til mer hjelp
Sist endret av Redfreak; 25. september 2013 kl. 14:37.
Jeg formaterte nettop en Samsung men W8. Jeg måtte bruke Active@Killdisk pga OEM Lock på HDD. Men ser ut som du har kommet forbi det steget siden du har klart å formatere den.
Men du kan jo prøve

Må nok sikkert inn i bios å enable Legacy boot og disable UEFI
Sist endret av redkite; 25. september 2013 kl. 14:45.
Let på hjemmesiden til produsenten av harddisken for å se etter verktøy for å sette harddisken tilbake til fabrikktilstand.
Det kan tenkes at partisjoneringsverktøy har laget tull.
Sjekk med produsenten av laptop om det ligger programvare på harddisken som hovedkortet trenger
for å håndtere harddisken.
Sitat av Redfreak Vis innlegg

Laptoper er alid mer styr enn stasjonære føler jeg, men du må bare prøve ut forskjellige instillinger i bios og se om den dukker opp. Det er vanskelig å vite hva man kan gjøre teknisk uten å kunne se alle options fra bios. Legg med et bilde av alt du har av options så kanskje jeg kan være til mer hjelp
Vis hele sitatet...
Amen brother, sitter på jobb nå. Legger ut bilde så snart jeg kommer hjem!

Sitat av Jim114 Vis innlegg
Let på hjemmesiden til produsenten av harddisken for å se etter verktøy for å sette harddisken tilbake til fabrikktilstand.
Det kan tenkes at partisjoneringsverktøy har laget tull.
Sjekk med produsenten av laptop om det ligger programvare på harddisken som hovedkortet trenger
for å håndtere harddisken.
Vis hele sitatet...
Ok, jeg har hørt noe om at hvis du har mange partisjoner inne på harddisken fra før av kan det ha noe med akkuratt det. Og når jeg tenker meg om var det sikkert 5-6 inne der men bare 1 av vesentlig størrelse.... Får ringe Samsung da og høre om de kan sende meg noe program til og dele opp partisjoner med?

Sitat av redkite Vis innlegg
Jeg formaterte nettop en Samsung men W8. Jeg måtte bruke Active@Killdisk pga OEM Lock på HDD. Men ser ut som du har kommet forbi det steget siden du har klart å formatere den.
Men du kan jo prøve

Må nok sikkert inn i bios å enable Legacy boot og disable UEFI
Vis hele sitatet...
Flott takker! Prøver det før jeg begynner og ringe og styre.
Brukbar automatiker
BrilleSheik's Avatar
Min pc var satt til å kjøre windows 8 selvom den kom uten OS. Det jeg gjorde var å gå inn og skifte fra windows 8 til other i bios.