Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 606
Jeg skal kjøpe meg ny pc som skal brukes til både studier og gaming og derfor trenger jeg hjelp til å velge den beste som passer meg

Det skal være en bærbar pc som må ha god ytelse for å kunne bruke den til å spille, men den bør også være liten og lett, slik at den er enkelt å ta med seg på forelesninger og annet skolearbeid. Jeg tenker skjermstørrelse på rundt 15'' og helst ikke tyngre enn 2.5 kg.

For eksempel så hadde Razer Blade vært perfekt for meg, men den kommer ikke med norsk tastatur, derfor kan jeg ikke kjøpe den.

Budsjettet er på 12.000 +/-

Håper på mange forslag og takker på forhånd for svar
Med et så bra budsjett ville jeg tatt en titt på de forskjellige Mac modellene.
Kjenner du ikke til Mac så gå inn i en Mac butikk og test den ut før du avfeier den helt.
Men ellers får du jo en knall maskin for 12.000.- enten det er PC eller Mac.
Trådstarter
3 0
Har prøvd mac litt, og med tanke på at jeg går på BI så "burde" jeg nesten ha mac. Men utifra det jeg veit, så kan man ikke spille de fleste spill på mac, er det riktig? Og det hadde vært fint med eksempler på pcer som jeg kan kjøpe
Mac er overlegen på alt men dessverre bortsett fra spill der er nok PC best.
Så det blir en vurdering sak.
Så hva er viktigst skole/utdannelse eller spill.
Trådstarter
3 0
Skole er selvsagt viktigst, men man kan jo både studere og spille Hvis jeg kjøper mac så har jeg bedre muligheter for skolearbeid, men så si ingen spillmuligheter. Men Windows så kan jeg spille alle mulige spill på bekostning av litt mindre skolemuligheter. Den bekostningen er såpass liten at jeg velger å kjøpe en vanlig pc framfor en mac.

Har du noen konkrete forslag til pcer som jeg kan kjøpe?
Sist endret av xSnaaap; 15. september 2013 kl. 19:15.
Sjekk ut en Lenova.