Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1154
Corsair Force GT SSD disk

Brukt som Windows disk i ca en måned. Har siden starten hatt problemer med at disken fryser hvis PC går i dvalemodus. Må da slå PC av og på manuelt for å hente den inn igjen. Ofte to-tre restarts som må til for at Windows bootet ordentlig.

Her i dag var det dog helt dødt. Ingen tegn til liv på disken. Den synes i BIOS, men det er det eneste. Får ikke kjørt recovery. Får ikke formatert fra command prompt. Får selfølgelig ikke bootet fra den og den skaper bare trøbbel om den er tilkoblet under oppstart selvom Windows ligger på en annen disk nå.

Finnes det noen måter å redde den på? Ble kjøpt på Ebay, så garanti greine blir mye styr.
Sist endret av Source; 4. august 2013 kl. 08:24.
Kvalifisert idiot
TheDarkOne's Avatar
Har du byttet boot rekkefølgen i BIOS? Hvis SSDen fortsatt er først i boot rekkefølgen når den er tilkoblet, kommer den til og skape problemer. Tviler på at du kan redde den, med mindre det er Windows som har problemer noe som burde bli fikset med reinstallering av OSet.
Får du bootet i sikker modus? (Safe-mode)
Aztec
Source's Avatar
Trådstarter
Nei. Selv fra DOS kan jeg ikke nå disken. Den "er der", men går ikke å gå inn på den eller formatere den.
Hadde lignende problem med ssd min nylig . brant ut en cd med bt5 å satt cdrom til boot pri. bt5 kom inn å da jeg trykket install backtrack så var den plutselig motagelig igjen. etterpå formaterte jeg den med win 7. god som ny igjen nå- bt lastes forøvrig ned her http://www.backtrack-linux.org/
Sist endret av skukketrure; 5. august 2013 kl. 19:41.
Knowledge is key
Dudew8's Avatar
leste om SSD når jeg nylig kjøpte at mange ikke er beregnet til å settes i dvalemodus, kanskje det kan være noe av årsaken?

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=765973 (scroll ned og se der det står; spesialfunksjon)