Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 758
Hey!

Har en stasjonær pc jeg kjøpte i 2011. Men får ikke start på den. Har prøvd alt mulig rart for å prøve å fikse den, har demontert absolutt alt og satt den sammen igjen, og gjort alle obligatoriske ting som å ha sjekket både 8 og 24-pins kabler, satt på ny thermal paste. Kjørt 3 forskjellige skjermkort, 2 strømforsyninger som begge fungerer. Kjørt med 1,2,3 og 4 ram brikker.
Har prøvd det meste med tanke på diagnostiseringer uten hell.
Nå er jeg litt redd prosessoren har gått til helvete, enten det eller hovedkortet.

Det jeg tror er problemet er at enten så har noen pins på cpu socketen blitt bøyd, eller at jeg har klart å kortslutte noe på hovedkortet. Jeg fikk start på den en tid tilbake men det var veldig sporadisk, da pc'en funket fint fikk jeg start på den men så sluttet den helt å funke, så kanskje det er noe som er fucked med pwr/rst pins'a. Funket vanligvis etter at jeg omrokkerte litt rundt på ting inni kabinettet, men var visst pure luck at den startet de gangene.

Er det noe håp for å fikse bøyde pins? Og hva er konsekvensen av dette? Har jeg ødelagt både cpu og hovedkort da eller holder det å bytte en av delene.

Tenkte at jeg i første omgang at jeg skulle bytte hovedkort. Har nå et Asus kort med P67 chipset sammen med en i7-2700k. Så om noen har et tips til ett billig hovedkort med Panther point Z/P brikkesett, så si ifra under.
Har postet på diverse andre forum uten noen form for hjelpsomme svar så jeg takker for svar og mulige løsninger.

- DF
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Bøyde pins er det bare å bøye tilbake, det er brekte pins som er skumle.

Men ta en titt å se om du ser noen brekte/bøyde pins først.
Mindfuck
DataFreak96's Avatar
Trådstarter
Sitat av TheDarkOne Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Trust me, har gjort det der sikkert over åtteogseksti ganger.

Greia er at pc'en ikke booter i det hele tatt. Powerknappen på kabinettet vil ikke reagere. Har jumpstarta begge psu'ene jeg har prøvd og begge fungerer.

Kanskje det har noe med koblingene fra kretskortet på selve kabinettet ned til mobo'et.

@FreddyFred

Ja, skal ta en titt litt senere, trodde pc'en var fucked hvis de var bøyd men kanskje det er håp allikevel.
Sist endret av DataFreak96; 25. juli 2013 kl. 10:48.