Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 14444
Hei. Hvordan er lovligheten rundt det å bestille mimosa hostilis nå?

Jeg hadde lenge tenkt til å bestille et psykedelisk stoff som jeg har tenkt til å prøve til sommeren, men nå som ting har blitt ulovlig har jeg lite lyst til å bestille fra nettet. Jeg har heller ingen bekjente som har tilgang på LSD, og sopplukking funker dårlig når man er fargeblind.

Sier den nye loven noe om å importere planter med DMT innhold?

sakset fra lovdata: "
§ 3. Definisjoner

Som narkotika regnes
a) stoffer, grupper av stoffer, droger, planter og sopper som er oppført i narkotikalisten, jf. § 4
b) salter, stereoisomere, estere og etere av stoffer og grupper av stoffer oppført på narkotikalisten, forutsatt at stoffene har, eller antas å ha, psykoaktiv effekt
c) blandinger (flytende, i fast form eller i gassfase) med innhold som nevnt i bokstav a) eller b).


Med psykoaktiv effekt menes effekt på sentralnervesystemet i form av stimulering eller nedstemthet med minst én av følgende virkninger: hallusinasjoner, forstyrrelser i motoriske funksjoner, tenkning, adferd, oppfattelse eller sinnsstemning.

Med blandinger menes oppløsninger, fortynninger, ekstrakter, konsentrater, tinkturer og produkter av enhver art, herunder farmasøytiske preparater, samt bearbeidede former av de aktuelle stoffer, droger, planter og sopper, forutsatt at bearbeidelsen ikke fører til en kjemisk endring av stoffene."

mimosa hostilis er ikke narkotika i følge definisjon "a)", fordi det er DMT og ikke mimosa hostilis som står på narkotikalista.

Så vidt jeg ser passer den ikke under "b)" heller, fordi en plante ikke er et derivat av et stoff.

Er det noen som har noen tanker?
Spør en advokat, han har nok bedre peiling.

Eller så vet vel ingen helt sikkert, før utfallet av evt. rettsak f.eks.

Ser mange som har mimosa hostilis som stueplanter, men de er små.

forslag: -Bestill 1 kg tørket og pulverisert bark av mimosa. Kommer det igjennom, har du til å lage ca 80-110 gram
DMT (ganske "sick", he he... )

- Studere litt kjemi og div ekstrasjonsmetoder, da det er en del i vår kjære Norske fauna som inneholder DMT
Mimosa har en yield på rundt 0,57% - Du får 5-6gram på en kilo.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Sitat av Bobben79 Vis innlegg

- Studere litt kjemi og div ekstrasjonsmetoder, da det er en del i vår kjære Norske fauna som inneholder DMT
Vis hele sitatet...
Kan du fortelle litt mer?
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Dette blir hvertfall stoppet under legemiddelloven.
§ 1. Definisjon av legemiddel

Med legemidler forstås stoffer, droger eller preparater som er bestemt til eller utgis for å brukes til å forebygge, lege eller lindre sykdom, sykdomssymptomer eller smerter, påvirke fysiologiske funksjoner hos mennesker eller dyr, eller til ved innvortes eller utvortes bruk å påvise sykdom.1
Vis hele sitatet...
Kjenner ikke til stoffet noe særlig, men regner med at det påvirker fysiologiske funksjoner hos mennesker...
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Hva er en "fysiologisk funksjon"?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Bobben79 Vis innlegg
- Studere litt kjemi og div ekstrasjonsmetoder, da det er en del i vår kjære Norske fauna som inneholder DMT
Vis hele sitatet...
Jeg regner med du mener phalaris gress (Phalaris Arundinucea/aquatica) også kjent som strandrør.
Disse er avlet frem til å inneholde lite alkaloider (n,n-dmt, 5-meo-dmt) fordi det ga beitende dyr problemer.

i wikipedia artikkelen kan du se at vi snakker om utrolige små mengder, bl.a 0.100% av plantemateriale.

Sitat av Bothrops Vis innlegg
Hva er en "fysiologisk funksjon"?
Vis hele sitatet...
Det er et utrolig bredt utrykk og betyr egentlig alle naturlige kroppsfunksjoner, med andre ord vil det å drikke et glass vann påvirke fysiologiske funksjoner. Hva det har å gjøre i legemiddelloven aner jeg ikke.

Men tilbake til saken:
Om tollen tar det, så kan de gjøre det på følgende måter:
a) Mene at dette er et legemiddel og kreve resept, noe som ikke finnes og som effektivt gjør at de konfiskerer varene, ingen rettslige følger.
b) Mene det er narkotika, og i de fleste tilfellene godtar mottakeren forelegget og får dette på rullebladet.
Tar man saken til retten kan det være en viktig sak i forhold til de endringene som har blitt gjort i lovene, men dette tar mye tid og koster selvfølgelig penger.
Sist endret av Dodecha; 21. mars 2013 kl. 18:07.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Skal man sette detta helt på spissen kan de ta deg for ABSOLUTT ALT, sånn jeg ser det, fordi selv basic mat og vann påvirker fysiologiske funksjoner hos både mennesker dyr OG planter......

ellers det Dodecha sa^^
▼ ... over et år senere ... ▼
"Mimosa hostilis anses som et reseptpliktig legemiddel."

fikk akkurat dette i svar fra legemiddelverket. så den vil ikke gå igjennom med mindre du har rimelig flaks.