Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  30 29198
Er det noen som vet om en nettside der jeg kan lære å lage amf ?
en oppskrift eller noe ?
Fra tidligere lignende tråder så har jeg hørt at "hvis du spør om hvor du finner oppskriften, har du ikke sjangs til å greie å lage den".
Sitat av Buddapower Vis innlegg
Fra tidligere lignende tråder så har jeg hørt at "hvis du spør om hvor du finner oppskriften, har du ikke sjangs til å greie å lage den".
Vis hele sitatet...
Enig.

Man må være født med oppskriften lagret i hjernen for å ha en sjanse. Det er dårlig nytt for deg, TS.
Det enkleste er vel å lage meth.....også mtp at oppskrift på meth er både enklere å finne, skaffe ingredienser samt koke sammen.
Sist endret av ompapa; 7. februar 2013 kl. 14:53.
Først putter du alt sammen oppi en bolle.
Altså, for å greie å lage amfetamin må man ha så god kunnskap innenfor kjemi at man ikke spør om oppskrift etter "amfetamin", men heller kanskje det kjemiske navnet. Dette er sikkert også kunnskap man tilegner seg ettersom man lærer kjemi.
Sist endret av Buddapower; 7. februar 2013 kl. 14:54. Grunn: leifer
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Ja, det finnes ganske mange guider, til og med med bilder:
http://www.scribd.com/doc/29100750/A...hate-Synthesis

Men om du tror det er like lett som å bake brød tar du nok grundig feil.
Sitat av Buddapower Vis innlegg
Altså, for å greie å lage amfetamin må man ha så god kunnskap innenfor kjemi at man ikke spør om oppskrift etter "amfetamin", men heller kanskje det kjemiske navnet. Dette er sikkert også kunnskap man tilegner seg ettersom man lærer kjemi.
Vis hele sitatet...
Ikke bare det, men om du ikke klarer å google deg frem til amfetamin-syntese lover det dårlig for øvrig logisk resonneringsevne...
Slutt nå diss fyren. La han koke om han vil. Alle må lære.

Ts virker som om det meste er enkle ting i den oppskrifta dodecha linka til.
Ser ut som om p2np kan lages selv, http://www.erowid.org/archive/rhodiu...ropropene.html.
Klarer du skaffe ingredienser er det bare til å forsøke. Helt sikkert mulig å få til når du har oppskrifta.
Og blir det dårlig så er det bare til å forsøke igjen.
takk folkens
Som du ser er det ikke umulige ting som skal brukes...

p2np
Isopropanol
alu folie
kaustisk soda
eddiksyre
svovelsyre
Sitat av ompapa Vis innlegg
Som du ser er det ikke umulige ting som skal brukes...

p2np
Isopropanol
alu folie
kaustisk soda
eddiksyre
svovelsyre
Vis hele sitatet...
Huff å huff, dette putter man altså opp i nesa

Glad jeg tok til fornuftigheten å slutta!
Er ikke rart det svir når det går opp i nesa
Hvis jeg var deg ville jeg ikke bare fulgt en oppskrift for å så sniffe dette, uten å stille spørsmål ved oppskriften. Ettersom det er mange giftige stoffer ville jeg først sett igjennom oppskriften trinn for trinn, sett på hvilke stoffer du lager i hvert trinn for å se hvilket stoff du faktisk ender opp med. Hvis du da ender opp med det stoffet du ønsker er det bare å sette i gang. Dette krever litt kunskap innen kjemi. En annen ting du kan gjøre hvis du ikke har kjemikunskapene til dette er å fine flere oppskrifter på nettet for å så sammenligne de. Det har jo hendt at folk legger ut oppskrifter på noe som er ekstremt giftig og så sakt at det er noe annet. Mitt lille tips til deg før du setter i gang.
Har man ikke styr på kjemien; støkiometri, entalpi, ekstrahering, filtrering, løseligheter, HMS osv, så har man større risiko for å gjøre noe feil og potensielt farlig.

Det kan være varmeutvikling, brann, eksplosjon og hendelser i den gata.

Man må ha styr på hvilke kvaliteter man har av råstoffene, hvilke forurensninger disse innheholder, hvordan dette kan påvirke kjemien (f.eks biprodukter) og (dermed) toksisitet av det endelige produktet.

Man må vite hvilke sikkerhetstiltak og forhåndsregler som bør gjøres, og hvorfor.

"Oppskrifter" på nettet gir en greit overblikk, og tar ofte for seg noen av faremomentene, men det er allikevel langt fra nok. Ofte står det f.eks: "Ekstraher med 2*20ml diklormetan" Ikke noe mer. Da er man nødt til å vite hva ekstraksjon er, hva slags utstyr man trenger, hvordan man skal utføre det, faremomenter etc.
Samme med f.eks refluks...

Du trenger en del utstyr. Glassutstyr er ikke billig. Hvordan skal du ordne refluks?
Hva med "produksjonslokalet"? Er det forsvarlig å jobbe der du har tenkt?

Har du tenkt til å sjekke % innhold av virkestoff? Hvordan?
Hvordan vil du være sikker på at stoffet ditt ikke inneholder 9% av et biprodukt som faktisk er
veldig farlig?

Sier ikke at du må ha ekspert-svar på alt dette, men tenk i det minste gjennom noe av det før du begynner.
Hvis du ikke kan kjemi, så ta å les deg litt opp.
Greit å ha en del basiskunnskaper angående kjemi før man setter denne planen ut i livet.
Sitat av random_kid Vis innlegg
Huff å huff, dette putter man altså opp i nesa

Glad jeg tok til fornuftigheten å slutta!
Vis hele sitatet...
Du er klar over at det ikke er slik kjemi fungerer, ikkesant?
Det må sies at jeg var mest full, veldig høy og hadde tidligere kosa meg litt med emma den samme kvelden historien tok plass!

Men jeg veit at pepper ikke er no kunst å koke opp hvis du bare skal ha rus - hvertfall hvis du har likt forhold til pepper som meg som bare snårta og droppa. Aldri prøvd stoffet på andre måter, er ca 3 år siden jeg hadde min siste 6 dagers rock'n'roll weekend! Vet ikke hvordan det er å skyte sakene, det er logisk at det burde være så reint som overhodet mulig. men jeg ødelegger nok bare av å lukte på det. må være nøye. Har kjøpt pepper ved flere enn en annledning der dealer har sagt - ''ikke skyt, bare nesa og dropp'' - dette er såklart ikke snakk om store mengder, kun brusende overdose, følte meg som han i filmen ''Limitless'' første gangen 0.o

Men uansett, en gang da jeg var i Stavanger satt vi å lagde liv og historie i et kollektiv vi var på besøk hos i Sandnes. Der ble det mye kos, som nevnt, og mens kvelden ble til morgen skulle vi såklart ikke avslutte bare fordi folk dro på jobb.

Så vi kontakta de vi visste kunne skaffe pepper og siden vi befant oss i Stavanger kl. 07.30 på en mandags morgen så ble lista fort kort. Men det var èn jævla enhjørning som tok tlf og sa han kunne hjelpe. Så vi dro, meg og en kompis, for å hente sakene og ble geleidet via tlf til et flott hus, ryddig og nydelig, søyler ved inngangen og det hele. Men så ber han oss gå bak til campingvogna hans! Mens vi ble stående å måpe på den dritt- og mosekamuflerte hermetikkboksen! Ikke bare så dette utrolig sketchy ut, men typen hadde spist emma og LSD samt drukket alkohol. Litt fin i farta mao.

''20 min mann!!'' roper han mens vi følger nøye med på hva han gjør. Han løpte rundt inne i campingvogna med poser på størrelse med havregrynposer og noe veske som han målte, veide, kokte og blanda til det ble nærmest som honning (våt pepper, da). SÅ enkelt er det å lage pepper/speed/amf. Sinnsykt amatøropplegg!! Hadde jeg ikke vært påvirka hadde jeg snudd da jeg hørte stemmen hans i telefon

Etter ca. 40min ba han oss komme inn i leiligheten hans, annex ved siden av - og der fortalte han det så latterlig bestemt -''Du må vente 30min før du dropper dette, hvis ikke så kan du . Det må ikke snårtes og aldri skytes.

Jeg og kompis alkoholiserte som faen, ikke drita, men virkelig på vei opp på promilletoppen etter 2 traller tok med oss peppern og tørka, den sånn den skal og vi snårta 4 stk - 5gram og hadde det helt topp!

Så jeg veit ikke hva du tenker jeg. Amfetamin er først og fremst medisin men pepper er mye rart og desverre defineres de på gata som èt og samme produkt uten noen kollektiv måte å virkelig sjekke hva det inneholder.(?) Mye av pepperet jeg pleide å bruke var fra Polen, beste kontakten i mitt liv og takk gud for at Norge er dealerhjørnet til øst-europa, for den var tipp fuckings topp! Men de hadde bl.a Ritalin o.l de blanda det ut med hvis de skulle hustle noen som skyldte penger, og det er sånn det (til slutt, i bunn av pyramiden) fungerer.

Gidd å prøv å lag noe så dumt og ustabilt som speed! Er du keen på å skape noe som produserer mer penger enn limonadesaft så begynn å gro urter og sopp! Har du viljen til å fremstille no snadder for nysgjerrighetens og fascinasjonens skyld, og ikke bare et begjær for å tjene mest penger så gjør det istede!

Ikke lag amatørspeed, det ødelegger for spillerne OG for spillet. Prease.
Sitat av Nakkeskot Vis innlegg
Ikke lag amatørspeed, det ødelegger for spillerne OG for spillet. Prease.
Vis hele sitatet...
Slik jeg ser det er det så mye dårlige varer rundt forbi at enhver som noen gang har befatning med pepper burde egentlig snekre driten sammen selv. Hvor ille kan det bli? Sikkert ikke noe verre enn mye av den møkka som flyter rundt i byen. Og det blir bare sjeldnere og sjeldnere en får tak i skikkelig varer.

Nei da er det bedre å lage selv. Da vet en hva det er laget av.

Fuck spillerne og spillet, så kan huslerne sitte der med sin møkkamakka mens folket lager sine egne joggesko.
Sist endret av ompapa; 7. februar 2013 kl. 16:33.
Sitat av Nakkeskot Vis innlegg
Ikke bare så dette utrolig sketchy ut, men typen hadde spist emma og LSD samt drukket alkohol. Litt fin i farta mao.

''20 min mann!!'' roper han mens vi følger nøye med på hva han gjør. Han løpte rundt inne i campingvogna med poser på størrelse med havregrynposer og noe veske som han målte, veide, kokte og blanda til det ble nærmest som honning (våt pepper, da).

Etter ca. 40min ba han oss komme inn i leiligheten hans, annex ved siden av - og der fortalte han det så latterlig bestemt -''Du må vente 30min før du dropper dette, hvis ikke så kan du . Det må ikke snårtes og aldri skytes.
Vis hele sitatet...
Pepper som noen har mekka mens de er påvirka av en kombinasjon av MDMA, LSD og alkohol ... Kan bare tenke meg hva de foregikk i hue på han som sto å mekka det :P

--

Og sånn ellers så ser syntesen Dodecha posta ganske kurant ut, ettersom jeg fikk 6 i Kjemi 1&2 på videregående + har studert litt organisk kjemi etter det.

På en annen side har jeg ikke satt meg inn i om sluttproduktet er det som blir lovet, ettersom jeg ikke har noen planer om å verken ta pepper selv eller mekke det.
Sitat av Paradigm Vis innlegg
Pepper som noen har mekka mens de er påvirka av en kombinasjon av MDMA, LSD og alkohol ... Kan bare tenke meg hva de foregikk i hue på han som sto å mekka det :P
Vis hele sitatet...
Mye rart, for alt jeg veit er han dau. Sist jeg hørte om han hadde han tatt no syre og satt på høy rolig musikk, så bytta det plutselig til no syre/heavyrock og da klikka det helt fullstendig for han! Han satt godt i sofaen, og 1 sekund etter sangen ble bytta hadde han prestert å hoppe ut av vinduet, igjennom persienner og gardiner og løpt inn i hagen til naboen og forsvunnet blodig! Kompisen min som bare var innom for å lasse på litt og dra fort igjen fikk bare beskjed fra vennina hans; ''Det er nok best du drar og kommer igjen en annen gang..'' - ''Fint, flott, hadet bra'' og etter det har ingen hørt fra han Han representerer jo ikke alle som fremstiller, men han kan få deg til å tenke om igjen når du skal kjøpe fra ukjent kilde!

Hadde vært kult å klare å fremprodusere f.eks LSD, 2c-b, MDMA o.l! Kjemi virker drit interessant, men jeg tror ikke jeg ville starta med pepper. Start med kaffe, kicker det å!
Skeptisk. Det der høres ut som en real skrøne. Strengt tatt hørtes den forrige historien også ut som en fiskeskrøne.
De letteste metodene for produksjon av amfetaminer (kjemikalier på engelsk):

Amfetamin:
Phenylacetone (p2p) + R-NH2 (Methylamine) + Al/Hg (45) eller Ni/H2 (katalysatorer) -> Amfetamin

Norephedrine/psuedonorephedrine + HI (Hydriodic acid (aq)) -> Amfetamin

Metamfetamin:
Phenylacetone (p2p) + R-NH2 (Methylamine) + Pd/H2, Pt/H2, CuO/H2, NaBH4, Na/ROH, NaBH3CN eller Al/Hg (40-44) -> Metamfetamin

Ephedrine/Psuedoephedrine + HI (Hydriodic acid (aq)) -> Metamfetamin

Kilde: Erowid/Rhodium.
Sist endret av Lacertosus; 7. februar 2013 kl. 20:30.
Sitat av Lacertosus Vis innlegg
De letteste metodene for produksjon av amfetaminer (kjemikalier på engelsk):

Amfetamin:
Phenylacetone (p2p) + R-NH2 (Methylamine) + Al/Hg (45) eller Ni/H2 (katalysatorer) -> Amfetamin
Vis hele sitatet...
Det behøves vel bare NH3 (ammoniakk) for å lage amfetamin fra P2P.
Ved reduktiv aminering av fenylaceton med metylamin dannes det metamfetamin. Amfetamin er et 1° amin, mens metamfetamin er et 2° amin.
Ved reduktiv aminering dannes 2° aminer fra 1° og keton/aldehyd.
Sitat av Vargas Vis innlegg
Det behøves vel bare NH3 (ammoniakk) for å lage amfetamin fra P2P.
Ved reduktiv aminering av fenylaceton med metylamin dannes det metamfetamin. Amfetamin er et 1° amin, mens metamfetamin er et 2° amin.
Ved reduktiv aminering dannes 2° aminer fra 1° og keton/aldehyd.
Vis hele sitatet...
Når fikk P2P to metylgrupper?

Ja, men du trenger fortsatt en katalysator.

Edit: Og nei, vanlig ammoniakk (NH3) hjelper svært lite.

Om du ikke mener ren, vannfri ammoniakk (NH3) i gassform da.

Beklager tuklet litt mellom NH3OH og ren NH3. Men du vil fortsatt ikke sitte igjen med amfetamin, da det forsatt mangler en metyl gruppe på posisjon alpha.

Metylamine (CH3NH2) er perfekt for det formålet, da det fyller kravene om både en NH2-gruppe og en CH3 gruppe på posisjon alpha i bytte mot oksygenatomet, hvor du trenger en katalysator, altså Al/Hg eller Ni/H2.
Sist endret av Lacertosus; 7. februar 2013 kl. 21:14.
Name:  Joaaaaaaaaa.png
Views: 488
Size:  28,8 KB
Sitat av Lacertosus Vis innlegg
Når fikk P2P to metylgrupper?

Ja, men du trenger fortsatt en katalysator.

Edit: Og nei, vanlig ammoniakk (NH3) hjelper svært lite.

Om du ikke mener ren, vannfri ammoniakk (NH3) i gassform da.

Beklager tuklet litt mellom NH3OH og ren NH3. Men du vil fortsatt ikke sitte igjen med amfetamin, da det forsatt mangler en metyl gruppe på posisjon alpha.

Metylamine (CH3NH2) er perfekt for det formålet, da det fyller kravene om både en NH2-gruppe og en CH3 gruppe på posisjon alpha i bytte mot oksygenatomet, hvor du trenger en katalysator, altså Al/Hg eller Ni/H2.
Vis hele sitatet...
Nødvendigheten av katalysator for å redusere intermediær-iminet er jeg selvfølgelig klar over, var derfor jeg ikke kommenterte det :P

Selvfølgelig går det an å bruke ammoniakk til reduktiv aminering (f.eks Mignonac-reaksjon).

Jeg ser ikke hvorfor det skulle mangle en alfa-metyl-gruppe? Sjekk paint-filen jeg prøver å legge ved. Prøvd å plotte reaksjonen fra ammoniakk og fenylaceton, med katalysator for reduksjon av intermediæret.
Sist endret av Vargas; 7. februar 2013 kl. 22:32.
Sitat av ompapa Vis innlegg
Skeptisk. Det der høres ut som en real skrøne. Strengt tatt hørtes den forrige historien også ut som en fiskeskrøne.
Vis hele sitatet...
Så klart høres det ut som en skrøne, han var mental..

Poenget mitt er at amfetamin er et kjedlig og unødvendig grellt dop å lage, hvis man først skal lage noe. Og mistanken min er at han ser penger, ikke produkt.
Sitat av fetter Vis innlegg
Du er klar over at det ikke er slik kjemi fungerer, ikkesant?
Vis hele sitatet...
Hva mener du med kjemi ikke fungere slik?

Tilogmed en hjernedød ape skjønner at å sniffe amf ikke er som å sniffe en linje kaustisk soda vis det var det du tenkte på.
Sitat av Vargas Vis innlegg
Vedlegg 10451

Nødvendigheten av katalysator for å redusere intermediær-iminet er jeg selvfølgelig klar over, var derfor jeg ikke kommenterte det :P

Selvfølgelig går det an å bruke ammoniakk til reduktiv aminering (f.eks Mignonac-reaksjon).

Jeg ser ikke hvorfor det skulle mangle en alfa-metyl-gruppe? Sjekk paint-filen jeg prøver å legge ved. Prøvd å plotte reaksjonen fra ammoniakk og fenylaceton, med katalysator for reduksjon av intermediæret.
Vis hele sitatet...
Mulig det funker ja, men kom over en artikkel hvor det var forklart at ammoniakk metoden krever nok så nøyaktig blandingsforhold for å ikke produsere betydelige mengder med sekundær aminer.

Uansett ville jeg heller brukt en av de andre katalysatorene og endt opp med metamfetamin. Mer bang for the buck.

Høres litt trasig ut å holde på med disse gassene. Kanskje metylamin hcl ville funket?
Sist endret av Lacertosus; 8. februar 2013 kl. 09:30.
Dette er vel den letteste måten å lage metamfetamin på. http://bluelighters.blogspot.no/2012...d-for.html?m=1 jeg vil ikke anbefale det. Så en dokumentar på national geographic om "meth" skaller som laget etter denne oppskriften, og kan si det sånn at vanvitti Mange av dem havna på sykehus pga det eksploderte. Somregel fordi at de røykte cig mens de miksa.

Vil si til de som legger ut kjemiske formler her på forumet at jeg er vanvittig missunli på kjemi kunnskapene deres!! Har egentli ingen interesse av å lage droge, men er vanvittig interesant å lese om kunnskapene deres. Stå på kjemi freaks :-)
Sist endret av Dodecha; 10. februar 2013 kl. 11:11. Grunn: Dobbelinnlegg
Sitat av jorhys Vis innlegg
Dette er vel den letteste måten å lage metamfetamin på. http://bluelighters.blogspot.no/2012...d-for.html?m=1 jeg vil ikke anbefale det. Så en dokumentar på national geographic om "meth" skaller som laget etter denne oppskriften, og kan si det sånn at vanvitti Mange av dem havna på sykehus pga det eksploderte. Somregel fordi at de røykte cig mens de miksa.

Vil si til de som legger ut kjemiske formler her på forumet at jeg er vanvittig missunli på kjemi kunnskapene deres!! Har egentli ingen interesse av å lage droge, men er vanvittig interesant å lese om kunnskapene deres. Stå på kjemi freaks :-)
Vis hele sitatet...
Hmm, er litium nok til å redusere efedrin til metamfetamin? Hva inneholder disse avkjølingspakkene?
Den letteste metoden jeg vet om er HI/RP metoden, hvor man blander rødt fosfor fra fysrtikkesker, iodine (fra iodintinkturer) og efedrin. Det produserer HI syre, som i seg selv er nok for å redusere efedrin til rent d-metamfetamin.

Tipper det er blandingen av dietyl eter (det som brukes for å ekstrahere metamfetaminet) og siggaretter som er den store synderen.
Sist endret av Dodecha; 10. februar 2013 kl. 11:11.