Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 685
Hei,

har følgende hovedkort:
Asus P6X58D-E (Klikk for spesifikasjoner)

Minnet jeg har i dag heter:
CORSAIR 6GB DDR3 XMS3 INTEL I7 9XX DOMINATOR 1600MHZ (3X2GB)
(Trykk her for spesifikasjon)

Hovedkortet mitt har 6 minnekortplasser, og jeg har brukt 3 av de.
Jeg tenker å kjøpe ca 12GB minne til. Grunnen til at jeg ønsker mer minne, er at jeg stort sett har et spill oppe (eksempelvis Dota), samt Chrome med 10+ faner, og gjerne en film. Prøver jeg da å gjøre noe annet fornuftig blir 6GB i minste laget ser jeg.

Siden jeg har kjøpt trippelkanals-brikker fra før, må jeg kjøpe det nå?
Eller kan jeg kjøpe 2x8GB? (Eksempel)
Om jeg må kjøpe trippelkanal, tenker jeg at denne ser grei ut?
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=601465#reviews

Kjempefint om noen kan gi meg en rask tilbakemelding på spørsmål rundt hvorvidt jeg trenger å kjøpe trippelkanals minnebrikker eller ei - eller om det er noen forskjell. Jeg antar for moro skyld det er greit å kjøpe av samme type som jeg har fra før(dog noe større).
Med tre kanaler så er tingen å kjøpe 3/6 like brikker (Produsent, modell, hastighet, størrelse - til og med batch). Kan du ikke det, så pass på at hver kanal har like brikker (størrelse og hastighet). I ditt tilfelle hadde jeg kjøpt (2x4gb) x 3 - skjønner du? Eller hvis det er for dyrt, 3 x (1x4gb) eller 3x (2x2gb) - alt etter hva som blir billigst for deg.
Takk for svar, da fikk jeg bekreftet det jeg trodde.

Da kjøper jeg 3 x 4GB brikker av samme produsent, modell, og hastighet.