Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 767
Hei. Er helt ny innen emnet, så jeg lurte på hvordan man skal gå fram for og skjønne seg på børsen.
Har sett på forskjellige børser og sett statestikker og prøvd og fulgt mønstre ved eventuelle kjøp og salg i forhold til vekst osv.
Så det jeg vil finne ut, er hva man skal forholde seg til i en research.

Takk på forhånd!
Lese bøker er alltid en god start.
Dessuten kan du sette opp din egen "portefølje" som du følger over tid og lære av det.
Du kan lese økonominyheter og følge med på hva som skjer på den fronten. Aksjemarkedet er både analyse og psykologi. Det gjør det krevende og vanskelig å spå utfall over tid.
Heisann, kan anbefale å lese boken Akjseskolen der får du vite det viktigste når det kommer til askjer og børsen.
Driver og leser den selv og det er virkelig verdt å lese den hvis du ikke kan noe i det hele tatt.

Kan også leses gratis her.
Hvor får jeg lest den på side der? MUlig det er jeg som er dum, men skjønner lite av siden der..