Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1270
Har lenge drevet å fiklet litt med en nettside som aldri ble noe av. Jeg holdt på i Dreamweaver, men ble lei etter hvert. Ønsker noe litt enklere. Har hatt litt om webutvikling på skolen, men kun basic shit. Jeg vil gå over til å bruke Wordpress for å få et mer profesjonelt uttrykk og gode funksjoner. Jeg bruker domain.com som host.

Jeg har nå prøvd å installere Wordpress på serveren uten at jeg har lykkes. Når vi satt opp Wordpress på skolen fikk vi en oppskrift som var veldig enkel og vi brukes elevweb.no som host. Så det jeg lurer på er om noen kan hjelpe litt til her. Jeg tror jeg har greid å opprette en MySQL database og tror jeg har gjort noe riktig da jeg har greid å connecte med FirePFT i Mozilla Firefox (det vi bruker på skolen, vet ikke om noen annen måte).
Help!?

Håper at folk forstår litt av hva jeg prøver å forklare
Sist endret av PyroMartin; 17. november 2012 kl. 01:48.
last opp wordpress sine filer til serveren via ftp, eller hva nå du bruker.
Naviger til wordpress på web server (www.dittsted.com) kjør instalasjon veiviseren til wordpress.
Guide

Filezilla er da en utmerket ftp klient.
Innbygger
PyroMartin's Avatar
Trådstarter
Det kommer bare opp "The requested URL /wp-admin was not found on this server." Jeg har ikke peiling på hva jeg har gjort feil.

Edit: Jeg mente vel /wp-admin/install.php
er du sikker på at du har lastet den opp? kan du laste opp et screenshot av ftp?
hmm, hakke peil jeg da, men trudde hvertfall index fila skulle være i hovedmappa ? før wordpress mappa om du skjønner.
filene må inn i public_html

mao
flytt innholdet fra /wordpress til /public_html. åpne
dittdomene.tld/

flytter du hele wordpressmappa må du åpne
dittdomene.tld/wordpress/

da må du også ordne til sånn at folk som går inn på dittdomene.tld faktisk sendes til dittdomene.tld/wordpress
Sist endret av norboost; 17. november 2012 kl. 13:42.
Har du en host / domene som du laster filene opp til?
Sist endret av Vod0; 17. november 2012 kl. 13:48.
Innbygger
PyroMartin's Avatar
Trådstarter
Sitat av norboost Vis innlegg
filene må inn i public_html

mao
flytt innholdet fra /wordpress til /public_html. åpne
dittdomene.tld/

flytter du hele wordpressmappa må du åpne
dittdomene.tld/wordpress/

da må du også ordne til sånn at folk som går inn på dittdomene.tld faktisk sendes til dittdomene.tld/wordpress
Vis hele sitatet...
Jeg har lagt hele wordpressmappen inn i public_html, men funker ikke. Jeg vet ikke helt om jeg forstår deg riktig.

Sitat av Settoz Vis innlegg
Har du en host / domene som du laster filene opp til?
Vis hele sitatet...
Jeg har bruker på domain.com. Bruke one.com før men tenkte det skulle bli enklere å sette opp en wordpress-side hod domain.com. Det sår at jeg har "Basic hosting plan". Er noe som heter Simple Scripts for enkel installasjon. Har lastet det opp på nettsiden men jeg vet ikke om det skulle være nok eller om jeg som jeg tror må ha det på PC-en også. http://farm9.staticflickr.com/8069/8193774024_97deb316f4_c.jpg
Sist endret av PyroMartin; 17. november 2012 kl. 17:08.
Sikkerhetsklarert
Først opprett mysql db og bruker.

Legg alt av wp relatert innhold i public_html eller undermappe.
Start installer ved å browse deg inn på mappen du la dette i.

Anbefaler ikke å bruke installerscriptene fra webhost, har blandet erfaring med dette.
Hvis duikke får det til å fungere når alt ligger i riktig mappe så prøv å hente ned Wordpress på nytt fra wordpress.org, kan tenkes at noen filer mangler. Deretter laster du det opp via FTP og åpner din webside i en nettleser for å starte installasjon.
Hei, kjører selv wordpress på domain.com (http://www.gjertgjersund.com/).
Alt du trenger å gjøre er å kjøre wordpress applicationenen som kommer i domain.com sine ferdige system.
Da får du opp en wordpress admin side der du kan endre theme og laste opp nye theme.
Ganske så enkelt om du logger inn på serveren din