Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 3054
heihei! er fortsatt litt speeda, men er der hvor jeg har litt sånn jernteppe, fortsatt utrolig snakkesalig, men skal prøve å skrive ordentlig, har prøvd før, siden når jeg er på R (felles benevner for adhd-piller) er den eneste tiden jeg gidder å skrive en slik rapport, har prøvd 3-4 ganger før, men var så "dårlig" generelt at jeg ble banna og måtte vokse opp først, men var litt umoden da.

så dette er litt info egentlig, og en beskrivelse av min erfaring på de forskjellige typene jeg har prøvd.


de jeg har prøvd er: Ritalin, 10 mg, vanlige piller, 30 mg kapsel, kun for rusen, da jeg først begynte å misbruke det tungt.
beklager hvis det står noe om meg og bruken som er urelatert, har en trang til å forklare bruken min hele tiden.

har noen episoder hvor jeg binget, ikke ekstremt, som null søvn, men litt drøyt, kommer nederst.

noe av det første jeg prøvde var jo Concerta og Ritalin, husker ikke hvordan jeg brukte det aller først, men husker noen tidlige episoder.
jeg husker ofte ting med liten betydning, hehe, så husker ikke så mange episoder hvor jeg binget.

etter å ha kjapt lest så mye jeg kunne for å få en relativt god oversikt over concerta, tror jeg var ruset da jeg leste om den, så fikk med meg en del, fikk tak i 2, tror jeg hadde de liggende, hadde bare ikke brydd meg om dem, siden det var depot effekt, det var mye mindre tiltrekkende, siden den ikke gir alt på en gang, men kuttet vekk depot effekten da, og husker ikke mye, men tror jeg bare fikk en perfekt skole-dose, ville lese om det meste jeg kom over, men leste en god del om adhd medisiner og hvordan de funket og alt det der.
en sjelden gang, når jeg tok Ritalin, tror kanskje det har noe å gjøre med settingen, men jeg fikk lyst til å gjøre lekser, men den dosen skulle egentlig gjort meg speeda, jeg fikk aldri den noe særlig, altså, du hadde hyperfokus på en ting om gangen, eller lysten til å gjøre lekser du fikk av skolen, noen som kjenner seg igjen?
fant aldri ut hvor mye jeg skulle ta for å få den effekten, og da jeg først fikk det, virket det som om det ble mindre gøy å gjøre lekser etter kaaanskje 1t, elsket denne fasen så ville holde det gående, men doserte feil.

og så har jeg nylig kommet over dexedrine, vet ikke om det er litt placebo, siden jeg syntes å huske at enten adderal eller dexedrine var annerledes, de var kraftigere eller noe, eller så er det bare at den funker best på meg. har bare tatt dexedrine i små doser, ikke mer enn 20mg og på skolen, for jeg liker å ta det på skolen, hjelper en del, og da holder faktisk 2x10mg, veldig behagelig. men mister noen ganger humoren og blir sur av å høre historier som andre forteller fordi de er så jævlig uintressange, og det er irriterende, skjer tilfeldig, men somregel bare ved høye doser. sniffet 2stk dexedrine en gang, jævlig dumt, det var noe annerledes med de, det ble jævlig mye pulver, var sykt mye fillers i dem, merket jeg ikke før de var knust opp, så merket nesten ikke noe da jeg sniffet, svei ikke i det minste engang.
equasym:det er den jeg er på nå, er vel den som funker best for meg, og med det mener jeg at hvis jeg tar mye, får jeg ikke alltid nedtur, og hvis jeg gjør det er den ikke like ille som ritalinen, selv om jeg sjeldent fikk det av den, var sjangsen på å få det skremmende nok til å holde seg unna. Disse er nok de beste med tanke på nedtur, men får litt dexedrine av en klassekamerat en gang i blant, c.a 2 stk, eller får vel 2 hver gang, men vil ikke kjøpe av han så tar det bare hvis han syntes jeg burde ta, hvis jeg blir urolig. så har aldri opllved noe rus på disse, men jeg er jo relativt tolerang nå, det har jeg av en eller annen grunn alltid vert, men merker en liten effekt av bare 10 mg dexedrine, så de funker nok best, med tanke på effekt.

og jo, vet ikke om de som har fysisk og de som har mental kræsj har stort sett samme symptomer, men hvis dere kræsjer som meg, (kun mentalt) så ville dere ønske dere fysisk kræsj isteden, noen som har noe tips for å ikke kræsje mentalt, vet dere hvorfor jeg aldri får vondt i kroppen? er vel ikke sånn at du bare kan kræsje mentalt?
og hvordan unngå å bli så jævlig kåt, blir støl i armen, og noen ganger er det drøyt mye runking med de rareste fetishene, noen som kjenner seg igjen?!?

er ganske sikker på at dette var min første bing, hvis ikke det var første gang jeg prøvde, ja tror det, var veldig redd, kan jeg huske siden jeg tok mye mer enn de fleste folk med vett i hodet hadde tatt på sin første gang. tror jeg tok ett brett med 10'ere på 3 timer, og jeg merket ikke stort, tror jeg hadde rundt 3 brett. altså 100 mg oralt på 1 time, og jeg skulle møte 2 venninner i byen da, er en liten gåtur fra meg det, men brydde meg ikke stort, og la merke til at jeg gikk mye fortere enn vanlig, og ble ikke sliten, bare svett, og jeg hadde det utrolig digg, jeg fortsatte jo på brett nr 2 siden jeg var ikke så jævlig høy, det var jo egentlig iskaldt ute, men etter 150 mg tror jeg, så var det ikke så kaldt allikevel, svettet i 5 plussgrader, nå er ikke jeg sikker på gradene, men det var en kald årstid og de andre syntes det var kaldt ute, så stakk jeg inn til en kompis da, gikk vel uten jakke så fort jeg dro fra byen, i c.a 3km, var bare behagelig, gikk ofte sånn forresten, var iskald på føttene, men det plagde meg ikke og ble aldri syk, selv om jeg gikk ute i regnet i t-skjorte(regnet en annen gang jeg binget) dette var jo første gang så visste ikke hvor mye jeg skulle ta osv, trodde jeg skulle få litt søvn, men bestemte meg for å sniffe 50 mg, hahahah, dummeste jeg har gjort, dette var samme kveld som jeg hadde tatt til sammen 200 mg nå, i løpet av 5 timer, første gang, så rundt kl 10, 10:30 sniffet jeg det, og så var det vel rundt 15 min eller noe i den dur, så var det som om alt jeg hadde tatt bare kicket inn, som om ritalinen jeg svelget bare ventet på ett signal for å slippe løs resten, føltes ut som om alt slo meg på en gang, begynte å snakke noe sykt fort, snakket i telefonen med en god venn av meg gaaanske lenge, brukte over 150kr og faren min sin mobil, ringte siden jeg ble litt redd, fordi jeg fikk syk høy puls, og kom på at jeg hadde tatt drit mye for at det var min første gang, og da var jeg speeda fra da jeg sniffet til kl 5, og da holdt jeg fortsatt på, så var det skole, ville ikke kræsje på skolen så tok en liten sniff jeg hadde spart som redning ikke sant, og jeg kræsjet ikke heller.

grunnen til at det også er min verste opplevelse er at når jeg tar ritalin generelt, har jeg en tendens til å skrape opp leppa og tunga, og jeg lå og sparket med beina fordi jeg var rastløs i flere timer i strekk, så ble ganske sliten i beina.

håper jeg postet på riktig sted, og det ikke ble helt fucka innlegg, har gått over og fjernet det jeg syntes ikke passet. takk for respons, har sniffet litt mye, pleier egentlig bare å ta det oralt, men da må det så mye til så skal begynne å sniffe, koster mindre, og bruker mindre enn vanlig. så håper på noen tips for å gjøre den mentale hangoveren litt mer uutholdelig.
please, ikke slett, vil dele dette, av en eller annen grunn, og trenger virkelig hjelp med comedown for frykter en helvettes nedtur, aldri sniffet så mye på en så liten tidsperiode. takk for meg!!

tenkte jeg skulle gi litt detaljer på nedturen så godt jeg kan, men ganske vanskelig å forklare, man må nesten oppleve det for å skjønne det til det fulleste, men skal prøve.
jeg vil være så stille som mulig, jeg taster forsiktig, er ikke helt der enda, det er mer på morgningen føler jeg, jeg vil lage så lite som mulig bråk, og jeg må høre etter hva som skjer så 2 ørepropper i er utelukket på det tidspunktet, men det er da jeg vet at det begynner, og det har vel begynt når jeg leser om masse random, begynner å runke, jeg blir kåt av en eller annen grunn, irriterende, og får rare fetisher, som jeg ikke har til vanlig, ganske ekkelt egentlig. virker litt personlig, men det er en del av nedturen, og så blir absolutt ALT kjedelig, jeg har ingen tanker i hodet, og jeg pleier bare å stirre på facebook news feeden, selv om det er drit kjedelig, og all musikk suger, finner sjeldent noe jeg liker, jeg har hørt på "hit the road jack" "piano man" "coming home" "handlebars" i noen timer nå, og blir litt lei, de fristet i en periode, men nå er det sånne muntre sanger som gjelder, så nå satte jeg på "ai se eu te pego" den er grei, men trenger noe annet også, og har overnatting så kan ikke runke, og vil ikke gå ut av rommet siden folka er våkne nede, vil bare være musestille da, venter til han har dratt på jobb, så får jeg legge meg på en madrass, har sitti i denne stolen et par timer og skrevet nå. men når jeg synes alt er kjedelig, så bare prøver jeg å lete etter ett eller annet som er interessant, se på noe komedie for å få opp humøret, siden etter alt har vert kjedelig så får jeg en trang til å se på film, men tar sin tid for jeg vil til tider snakke med folk på face, mest fordi jeg må beklage min oppførsel etter å ha sendt masse personlige ting om meg selv, som får meg til å se ut som om jeg har masse problemer og sånn, siden jeg vil forklare den egentlige meg, aner ikke hvorfor, denne detaljerte forklaringen av nedturen ble litt rar, men dere vet hvordan det er

ja, ser nå at denne sikkert blir fjernet, like greit da jeg egentlig angrer hver gang jeg har skrevet om det, siden det er så langt fra hva jeg ville skrevet at jeg blir flau, hahah. menneh, hadde vert fint med noen svar, så dere må ikke fjerne den, skulle tatt vekk den forklaringen på nedturen, men vet ikke hvordan jeg redigerer innlegget
Dette er vel mer en rapport? :P

Hvor gammel er du egentlig?
Bruke 150 kr er ikke verdens undergang. Det er garantert at du får en nedtur så mye du tenker på nedtur. Er ikke nødvendigvis sikkert du får en stor nedtur, men hvis du har angst for angsten så sier det seg selv at det vil oppleves som en nedtur. Min erfaring er at det må flere dager med "joggeskoene" trukket på før du får nedtur, og gjerne med ordentlig speed og ikke ritalin. Min erfaring med alkohol og speed er at det er utrolig artig når du er "på", men dagen etterpå føles det ikke like kult