Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  414 58556
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
[CENTER]Deltakerliste


Snikende nisse, skjult alkoholiker? Av Pagliacci.[/CENTER]

Kalles ofte wp:Secret Santa på utenlandsk.

Prosessen:
  • Vær registrert på forumet før 31. oktober 2012
  • Meld deg på med PM til meg med tittelen «SN2012 - Påmelding». Ha med nick, navn, postadresse. Før lørdag 24. november 23:59
  • Skriv ønske- og ikke-ønskeliste i denne tråden
  • Vent til litt etter 24. november.
  • Få PM tilbake fra meg med noen andres nick, navn og postadresse
  • Sjekk listene h*n laget (og interesser i andre tråder) for å finne en kul gave til 100-300 kroner
  • Send gave før fredag 7. desember 23:59
  • Få en selv
  • Vent ev. til 24. desember
  • Åpne
  • Squeee!
  • Post bilder og takk.
Inspirert av diskusjon.no sitt opplegg ifjor, som jeg dessverre oppdaget for sent til å plagiere den gangen.

[CENTER][/CENTER]

Tenker du «kommer jo ikke til å funke da!» så kan jeg opplyse om at du er nesten et år for sen. Slike tanker har jeg gjort meg lenge. Forøvrig funker det på overnevnte forum.

Om du er redd for å bli svindlet, ikke vil gi kontaktinfoen din, ikke har råd, eller tror du vil få brevbomber: Ikke delta.

Kan jeg melde meg av?
Ja. Avmeldingsfrist er den samme som påmeldingsfristen: 24. november 23:59

Hva om jeg ikke får gaven min?
Send meg PM, så skal vi nok ordne opp. Om det kommer frem at det har vært skikkelig slemmeri på gang utestenges slubberten fra fremtidig opplegg.

Skal to og to sende til hverandre?
Nei. Vi har nå teknologien til å spille dette med et oddetall antall personer. Et enkelt eksempel: pakkene går i ring. A til B, B til C, og C til A. Magisk!

Skal vi si hvem vi fikk av og sendte til?
Ikke før 24. iaff. Jeg mener ikke evig hemmelighetskremmeri er viktig. Tanker?

Skal vi følge Norges lover? Sånn mtp. narkotiske stoffer m.m.?
Skjønner ikke hvorfor du spør om dette engang. Svar som faller meg inn er «Well DUH!», «Har du røyket noe spennende eller? Oh, right…», og «Ja, det skal dere.»

Inkluderer prisen frakt?
Ja, tenker vi sier det. Vurdér å bruke Smartpost. Enten for eske eller konvolutt.

[COLOR="DarkRed"]Hva skal vi skrive i denne tråden?[/COLOR]
Ønske- og ikke-ønskeliste, spørsmål og forslag, og synspunkter på om nisseidentiteter skal offentliggjøres.

[CENTER]http://i3.kym-cdn.com/photos/images/masonry/000/207/484/1322277979335.jpg[/CENTER]

Hvorfor bruker du barnslige meme-bilder og sånn?
Fordi det er dørgende monotont å formgi en slik tråd, og morsomheter er gledespunkter som holder motivasjonen oppe.

Skal klager og spørsmål rettes til staben på nFF?
Nei. Skriv i tråden eller send meg PM. Enten i tråden eller via PM. Staben til nFF (administratorer, crew og moderatorer) har ingenting med opplegget å gjøre, og har viktigere ting å foreta seg.

Hva med tråden etsi startet?
Den virker som en flott greie. Delta!

Takk til BomberMan, G4ndji og T.J for innspill, Pagliacci for tegning, og b-real, Latias og the_fire på diskusjon.no for å starte og opprettholde tradisjonen der.
Såfremst krew / nso / ivi / en annen statsmakt godtar dette prosjektet melder jeg meg på
God ide. Er noe hjemmelaget lov? Fikk en god ide som involverer bruk av en 3D printer men blir jo litt vanskelig å sette en verdi på dette da
Jeg er med, så lenge jeg kommer på noe å ønske meg.
Sitat av Sinken Vis innlegg
Jeg er med, så lenge jeg kommer på noe å ønske meg.
Vis hele sitatet...
Tror ikke det er mulig å ønske seg noe egentlig :P
Sitat av fomox Vis innlegg
Tror ikke det er mulig å ønske seg noe egentlig :P
Vis hele sitatet...
Skriv ønske- og ikke-ønskeliste i denne tråden
Vis hele sitatet...
Ellers kunne jo man endt opp med skjørt i postkassen.
Sitat av Sinken Vis innlegg
Ellers kunne jo man endt opp med skjørt i postkassen.
Vis hele sitatet...
Ah, fort gjort å ikke lese alt ^^
Får håpe folk tar det litt seriøst hvertfall :P
Strålende opplegg, Jonta! Dette vil jeg sannsynligvis melde meg på. Må bare lese igjennom innleggshistorie før jeg deler ut navnet mitt på nFF.
Sitat av etsi Vis innlegg
Strålende opplegg, Jonta! Dette vil jeg sannsynligvis melde meg på. Må bare lese igjennom innleggshistorie før jeg deler ut navnet mitt på nFF.
Vis hele sitatet...
Trenger da bare dele det med Jonta, på PM.

Regner med at han ikke deler det videre, selv om det ikke står eksplisitt i førsteposten

Forøvrig godt tiltak, og kommer sannsynligvis til å melde meg på!
Sist endret av Screwdriver; 1. november 2012 kl. 02:52.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Sitat av ztaale Vis innlegg
Såfremst krew / nso / ivi / en annen statsmakt godtar dette prosjektet melder jeg meg på
Vis hele sitatet...
Flott! Husk at påmelding er på PM (:
Sitat av fomox Vis innlegg
God ide. Er noe hjemmelaget lov? Fikk en god ide som involverer bruk av en 3D printer men blir jo litt vanskelig å sette en verdi på dette da
Vis hele sitatet...
Eh… døm selv (:
Sitat av etsi Vis innlegg
Strålende opplegg, Jonta!
Vis hele sitatet...
Takk, du også. Skal pønske på kandidater til tråden du startet.
Sitat av Screwdriver Vis innlegg
Sitat av etsi Vis innlegg
Dette vil jeg sannsynligvis melde meg på. Må bare lese igjennom innleggshistorie før jeg deler ut navnet mitt på nFF.
Vis hele sitatet...
Trenger da bare dele det med Jonta, på PM.

Regner med at han ikke deler det videre, selv om det ikke står eksplisitt i førsteposten
Vis hele sitatet...
Stemmer. Kun jeg og sniknissen din vil få kontaktinformasjonen din.

Jeg kommer til å lagre kontaktinfo til neste gang, i tilfelle folk som lurer seg til gaver uten å sende selv vil delta enda en gang.

Det er ikke perfekt, men fordelene veier opp for ulempene, og løsninger finnes. .
Sitat av fomox Vis innlegg
God ide. Er noe hjemmelaget lov? Fikk en god ide som involverer bruk av en 3D printer men blir jo litt vanskelig å sette en verdi på dette da
Vis hele sitatet...
Må vel være første på ønskelista mi, det!
Har meldt meg på, så blir å ønske ett eller annet av Fomox sin 3D printer.
Sist endret av Lyra; 1. november 2012 kl. 06:59.
interessant! melder meg på etter hvert, hvis jeg husker å sette til sides litt penger må bare få stipendet mitt først
Jeg blir også med om pengene strekker til
Dette hørtes awesome ut, du får PM etterhvert.


Ønskeliste: USB-kjøleskap som er stor nok til en snusboks eller en laserpenn for og lure katten trill rundt. En boks julepils eller en flaske vin er og helt lov, men det kommer jo selvfølgelig an på om du er over 18 og får kjøpt dette (Er selv 19 år noen dager etter jul).


Jeg har stort ett alt annet, men bare vær kreativ og gi noe helt annet enn ønskene. Det som gjør ting spennende.


Jeg vil ikke ha godter og lignende da det er så kjedelig.
Sist endret av Mozzie; 1. november 2012 kl. 10:00.
Drit fett opplegg Jonta! Kjenner julestemningen allerede Går det greit om vi poster bilde av hva vi får til gave i denne tråden?

Ønsker: Alkohol, Noe kult, Snop, Klær, hva som helst
Ønsker Ikke: Tobakks varer eller sokker
Sist endret av Juicekongen; 1. november 2012 kl. 10:20.
Bra insj Jonta, og likte spesielt godt den fiffige disclaimeren du har fått nso til å lage.
Husker ikke om vi diuskuterte hemmelighetskremmeri rundt hvem som deler ut hva da vi diskuterte dette opplegget forleden dag, men jeg mener personlig at det burde være fullstendig hemmelig, og at man aldri får vite hvem som ga deg presang.
Dette krever jo en god del tillit til dem som deltar, men jeg vil tro at det blir som på treff, at kun hyggelige folk deltar, og alle trollene holder seg hjemme.

Jeg gleder meg hvertfall til å se prosjektet gjennomført, og foreslår en egen tråd den 24. desember for å dele bilder av mottatte presanger, da denne nok blir rimelig full etterhvert.

/me har begynt å planlegge gave allerede

EDIT: ikke for å underminere Jontas OP, men jeg velger å avstå fra ønskeliste, da dette prosjektet slik som jeg tidligere har vært med på å gjennomføre det handler like mye om å velge en litt personlig gave til en du egentlig ikke kjenner så godt.
Jeg vil dermed velge å overse min utkåredes ønskeliste også.
Sist endret av The Great Catsby; 1. november 2012 kl. 10:47.
G4ndj1: Blir det ikke litt vanskelig å ikke vite hvem du har sendt gave til, om de poster bilder? Selvom det selvfølgelig er helt frivillig å poste bilder.
Sitat av Sinken Vis innlegg
G4ndj1: Blir det ikke litt vanskelig å ikke vite hvem du har sendt gave til, om de poster bilder? Selvom det selvfølgelig er helt frivillig å poste bilder.
Vis hele sitatet...
Jeg vil jo selvfølgelig vite hvem jeg sender gave til, men de trenger ikke vite hvem de har fått fra.
Er med, har sendt deg PM.

Ønskeliste - Absolutt UANSETT bortsett fra hasjnarkotikasprøyter.
Sitat av G4ndj1 Vis innlegg
Jeg vil jo selvfølgelig vite hvem jeg sender gave til, men de trenger ikke vite hvem de har fått fra.
Vis hele sitatet...
Er faktisk helt uenig i att vi ikke skal vite hvem vi får gaven fra, for dette er jo en gyllen mulighet til og få seg noen kompiser/venniner samt og få et mer sammenspleiset samfunn.
Sitat av Mozzie Vis innlegg
Er faktisk helt uenig i att vi ikke skal vite hvem vi får gaven fra, for dette er jo en gyllen mulighet til og få seg noen kompiser/venniner samt og få et mer sammenspleiset samfunn.
Vis hele sitatet...
AMEN !!! Kunne ikke sagt det bedre selv.
Sitat av Mozzie Vis innlegg
Er faktisk helt uenig i att vi ikke skal vite hvem vi får gaven fra, for dette er jo en gyllen mulighet til og få seg noen kompiser/venniner samt og få et mer sammenspleiset samfunn.
Vis hele sitatet...
Men det finnes sikkert mange med meg som ikke ønsker et nærmere venneforhold til andre forumbrukere. Om jeg skal være med på dette, som er en morsomt tiltak, vil jeg ikke at mottager vet hvem jeg er. Jeg har heller ikke behov for å vite hvem som gir til meg. Men vil man legge igjen hint om sin identitet, værsågod.
Sitat av olaPola Vis innlegg
Kan jeg ønske meg et gram brunt?
Vis hele sitatet...
Kan jo ønske deg hva du vil.

Er faktisk ikke så veldig opptatt av hva samfunnet ute tenker om forumet her, men når det er snakk om og sende gaver gjennom posten til hverandre, syns jeg ikke ulovlige/narkotiske stoffer burde være en del av dette. Eller hva synes dere?
Sitat av olaPola Vis innlegg
Kan jeg ønske meg et gram brunt?
Vis hele sitatet...
Fold hendene, lukk øynene og spør inni deg selv. Etterpå, les trådstarten og tenk selv.
Sitat av Mozzie Vis innlegg
Er faktisk helt uenig i att vi ikke skal vite hvem vi får gaven fra, for dette er jo en gyllen mulighet til og få seg noen kompiser/venniner samt og få et mer sammenspleiset samfunn.
Vis hele sitatet...
En ting man kan gjøre da er å skrive på nicket sitt i et kort med gaven.

Hele poenget er at det skal være hemmelig, hvis ikke kunne du kalt det "nFF's julegavebonanza" i stedet.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Jeg er med!
Ønsker meg hva som helst av elektroniske duppeditter eller bare fete ting generelt.

Ønsker meg IKKE hasjnarkotika, alkohol eller tobakk. Snop er også ganske kjedelig.
Jeg er med! Har sendt PM :3

Jeg ønsker med noe søtt, en liten bamse kanskje. Eller noe.

Jeg vil ikke ha noe alkohol eller tobakk eller lakris eller godteri generelt.


Håper ikke folk har noe mot hjemmelagde greier, jeg elsker å lage ting. ^-^
Norsk Lov > Ønskelister

Siden den du skal sniknisse kan være under 18, er det ikke lov å gi bort alkohol, tobakk eller legemidler.
Mulig jeg blir med, om noen ønsker seg noe jeg kan lage i stål (helst rustfritt), så er det bare å si ifra, og helst ikke altfor stort
Mulig jeg melder meg på, trenger bare først å vite hvor interessert folk er i lysestaker av massivt stål

EDIT: kan også lage lysestaker i messing, rustfritt stål og sikkert noe mer snask
Sist endret av utedoen; 1. november 2012 kl. 12:53.
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Sitat av utedoen Vis innlegg
Mulig jeg melder meg på, trenger bare først å vite hvor interessert folk er i lysestaker av massivt stål

EDIT: kan også lage lysestaker i messing, rustfritt stål og sikkert noe mer snask
Vis hele sitatet...
Hva med å lage "The One Ring" i stål med inskripsjoner?
Wow, folk klarer ikke lese såppas klar sarkasme?
Oppfordrer folk til å legge litt sjel i å finne/lage en gave til en medfreak. Ikke utsett å kjøpe/lage noe til siste liten om du faktisk skal være med på dette.

Tenker nemlig på vinnerloddet mitt i kakelotteriet på skolen (et av 30-40) som jeg ble sinnsykt glad for som 8-åring. Minnes bare hvor forbannet jeg ble da jeg gikk opp på scenen i gymsalen foran massevis av mennesker for å hente en av de deilige kakene der oppe og fikk en pakke Ballerina-kjeks. Og jeg fikk skjenn for å kaste den industrielle dritten inn i garderoben på vei ned fra scenen, med hodet ned og tapt tro på mennesker.

Så om du gjør det, gjennomfør det.
Sitat av HanDuck Vis innlegg
Hva med å lage "The One Ring" i stål med inskripsjoner?
Vis hele sitatet...
Var faktisk en veldig god idé
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Dette er spennende. Kan jeg ønske meg en 690 fra ebay eller noe slikt?
Jeg er påmeldt og gaveønsker er absolutt hva faen som helst... foruten skjørt og andre feminine produkter


Og hasjsprøyter, jeg har slutta!
Not my final form
Da er jeg påmeldt.
Dette med ønsker er ikke lett, og jeg ser på det å finne en passende gave å gi som litt av utfordringen i dette her.
Kaffekvern (hva er prisen på disse, btw?), non-mainstream 360-titler, stekepanne, ørepropper, og cognacglass er ting jeg kan ta fra toppen av hodet.

Jeg ønsker meg ikke alkohol, droger, tobakk, tyvgods el. Jeg ønsker meg heller ikke klær, godteri eller bøker(disse har jeg litt for mange av, samboeren min går jo på veggen snart).

God jul
Meldte meg på nå, men jeg håper folk skjønner at om de ønsker seg noe jeg må bestille fra nett blir det 10 ganger vanskeligere å rekke sendefristen. (Så DX er ikke aktuelt )
Måtte nesten melde meg på jeg og! Ønsker meg ikk tobakk eller sokker.

Snop, Laserpenn, SD minnekort og andre fornuftige ting :P
Queen of Blades
Jonta's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Tilfeldig tildeling av nisse:

Sitat av Lyra Vis innlegg
Har meldt meg på, så blir å ønske ett eller annet av Fomox sin 3D printer.
Vis hele sitatet...
Sitat av LP88 Vis innlegg
Mulig jeg blir med, om noen ønsker seg noe jeg kan lage i stål (helst rustfritt), så er det bare å si ifra, og helst ikke altfor stort
Vis hele sitatet...
Hurr, trodde det ville være klart, men det skal nok velges ut tilfeldig (skal passe på at man ikke får seg selv såklart).

Jeg vurderte å skrive at det ikke trenger å være heeelt tilfeldig, men tror det kan oppfattes som urettferdig. Hva om noen andre ønsket seg dibs på gave fra fomox sin 3D-printer?

Bilder i denne tråden:

Sitat av Juicekongen Vis innlegg
Går det greit om vi poster bilde av hva vi får til gave i denne tråden?
Vis hele sitatet...
Sitat av G4ndj1 Vis innlegg
foreslår en egen tråd den 24. desember for å dele bilder av mottatte presanger, da denne nok blir rimelig full etterhvert.
Vis hele sitatet...
Jeg er mer enig med Juicekongen. Så holder vi hele greia samlet på én plass. Jeg kan fikse lenke i førstepost til første bildepost, når den kommer.

Hemmelighetskremmeri:

Sitat av G4ndj1 Vis innlegg
Husker ikke om vi diskuterte hemmelighetskremmeri rundt hvem som deler ut hva da vi diskuterte dette opplegget forleden dag, men jeg mener personlig at det burde være fullstendig hemmelig, og at man aldri får vite hvem som ga deg presang.
Dette krever jo en god del tillit til dem som deltar, men jeg vil tro at det blir som på treff, at kun hyggelige folk deltar, og alle trollene holder seg hjemme.
Vis hele sitatet...
Sitat av Mozzie Vis innlegg
Er faktisk helt uenig i att vi ikke skal vite hvem vi får gaven fra, for dette er jo en gyllen mulighet til og få seg noen kompiser/venniner samt og få et mer sammenspleiset samfunn.
Vis hele sitatet...
Sitat av apocalypse Vis innlegg
Men det finnes sikkert mange med meg som ikke ønsker et nærmere venneforhold til andre forumbrukere. Om jeg skal være med på dette, som er en morsomt tiltak, vil jeg ikke at mottager vet hvem jeg er. Jeg har heller ikke behov for å vite hvem som gir til meg. Men vil man legge igjen hint om sin identitet, værsågod.
Vis hele sitatet...
Sitat av Pagliacci Vis innlegg
En ting man kan gjøre da er å skrive på nicket sitt i et kort med gaven.

Hele poenget er at det skal være hemmelig, hvis ikke kunne du kalt det "nFF's julegavebonanza" i stedet.
Vis hele sitatet...
Vi kan i praksis ikke hindre at avsendere som ønsker å røpe sin identitet, gjør det.

Det ser dog ut til at flere ønsker å kunne holde seg hemmelige. Jeg synes vi burde respektere dette. Avslør identiteten din om du vil. Jeg kommer ikke til å gjøre det.

Annet:

Sitat av G4ndj1 Vis innlegg
jeg velger å avstå fra ønskeliste, da dette prosjektet slik som jeg tidligere har vært med på å gjennomføre det handler like mye om å velge en litt personlig gave til en du egentlig ikke kjenner så godt.
Jeg vil dermed velge å overse min utkåredes ønskeliste også.
Vis hele sitatet...
Jeg ber deg revurdere dette. Jeg for eksempel er en av dem som ønsker å ha så få ting som «mulig». På min ikke-ønskeliste vil det bl.a. være klær, som jeg virkelig ikke trenger flere av.

Sitat av G4ndj1 Vis innlegg
likte spesielt godt den fiffige disclaimeren du har fått nso til å lage.
Vis hele sitatet...
Den var faktisk en hyggelig overraskelse som møtte meg i morges ^^

Sitat av Screwdriver Vis innlegg
Norsk Lov > Ønskelister

Siden den du skal sniknisse kan være under 18, er det ikke lov å gi bort alkohol, tobakk eller legemidler.
Vis hele sitatet...
Kan legge ved at man kan se påstått alder i profil, at noen vet at nissebarnet er over 18/20, og at man kunne spurt meg om å sjekke skattelistene for å vite om nissebarnet er myndig

Men:

Nei. Langt fra perfekte løsninger, og den siste biten ønsker jeg ikke å ta meg bryderiet med.

Mye enklere å si at rusmidler, om tobakk, alkohol, koffein (OK, kanskje ikke koffein) og ulovlige, ikke skal sendes ut. Ikke at vi kan hindre dette i praksis.

Sitat av olaPola Vis innlegg
Meldte meg på nå, men jeg håper folk skjønner at om de ønsker seg noe jeg må bestille fra nett blir det 10 ganger vanskeligere å rekke sendefristen. (Så DX er ikke aktuelt )
Vis hele sitatet...
Mm. Jeg vurderte å endre påmeldings- og sendefrist tilsvarende. Men jula bør imo ikke begynne i september.


Ellers:

Det har kommet inn en hel del påmeldinger i løpet av det første halve døgnet. Skal legge dem inn i deltakerlisten etterhvert (kun nick såklart).

Reklamér gjerne for opplegget i signatur. Er synd med folk som ikke deltar fordi de ikke fikk det med seg.
Dette var en såpass vakker og briljant idè at jeg var nødt å melde meg på! Men så er spørsmålet - hva skal jeg ønske meg? Jeg har ikke lyst å være for spesifikk heller, for da står jeg jo i fare for å ødelegge overaskelsen. Så jeg ramser heller opp noen mer eller mindre generelle ting jeg interesserer meg for.

Musikk! Jeg elsker musikk, og liker egentlig de fleste sjangere. Bortsett fra Techno. For tiden er det folk og alternativ rock som regjerer

Bøker. Vel har jeg allerede altfor mange bøker, men ønsker meg stadig flere. Jeg er veldig begeistret for Fantasy og Science Fiction. Cthulu-mytoset til Lovecraft er også fantastisk. Jeg har alle skriveriene til Lovecraft, men andre forfattere som benytter seg av Mytoset hadde vært kult! (Nå ble det kanskje for spesifikt, men sånn kan det gå.)

Filmer. Som med musikk er jeg ganske altetende når det kommer til filmer. Men, som med bøker, er jeg veldig begeistret for Sci-Fi og Fantasy. Horror er også fantastisk!

Tegneserier. Surprise me. Er meget begeistret for Alan Moore, men jeg har veldig mye av ham, så sjansen for duplikater er store. Jeg er ikke spesielt begeistret for Marvel. Jeg elsker uavhengige tegneserieskapere

Spill. Jeg har PC, Wii, Xbox 360 og Retro duo (Tar NES og SNES spill). Overraskelser er best

Whoops - glemte å legge til at jeg ønsker meg en ekstern hardisk på rundt 200 GB (Er ikke sikker på hva de koster...) og en trådløs datamus.

Med fare for å floode tråden med mine ønsker avslutter jeg her. Det burde ihvertfall gi en liten pekepinn. Om noen bestemmer seg for å drite fullstendig i ønskelisten, hadde naturligvis det også vært artig
Sist endret av Nekran; 1. november 2012 kl. 15:12. Grunn: Tillegg
Sitat av Jonta Vis innlegg
Tilfeldig tildeling av nisse:

Hurr, trodde det ville være klart, men det skal nok velges ut tilfeldig (skal passe på at man ikke får seg selv såklart).

Jeg vurderte å skrive at det ikke trenger å være heeelt tilfeldig, men tror det kan oppfattes som urettferdig. Hva om noen andre ønsket seg dibs på gave fra fomox sin 3D-printer?
Vis hele sitatet...
Krever jo ikke førsterett, bare sa det som en ting jeg ikke hadde hatt noe i mot. For meg er det egentlig det samma, men hadde vært kult. Syntes egentlig totalt tilfeldig er en god ide, eller muligens å bare trekke hvis noen ønsker seg noe spesifikt.

Men er jo ikke like festlig å få akuratt det man ønsker seg, eller?
Nja, du ser hvordan du vil organisere det.

Ønsker meg dog ikke klær som mange andre, selvom selvstrikka ullsokker alltid er koslig! Syntes klær bør være hjemmelaga i fall.
Sist endret av Lyra; 1. november 2012 kl. 15:26.
Sitat av Mozzie Vis innlegg
Er faktisk helt uenig i att vi ikke skal vite hvem vi får gaven fra, for dette er jo en gyllen mulighet til og få seg noen kompiser/venniner samt og få et mer sammenspleiset samfunn.
Vis hele sitatet...
Sitat av Jonta Vis innlegg
Sitat av G4ndj1 Vis innlegg
EDIT: ikke for å underminere Jontas OP, men jeg velger å avstå fra ønskeliste, da dette prosjektet slik som jeg tidligere har vært med på å gjennomføre det handler like mye om å velge en litt personlig gave til en du egentlig ikke kjenner så godt.
Jeg vil dermed velge å overse min utkåredes ønskeliste også.
Vis hele sitatet...
Jeg ber deg revurdere dette. Jeg for eksempel er en av dem som ønsker å ha så få ting som «mulig». På min ikke-ønskeliste vil det bl.a. være klær, som jeg virkelig ikke trenger flere av.
Vis hele sitatet...
Jeg ser begge poengene deres, men grunnen til at jeg vil velge å gjøre det slik, svarer på begge.

Sist gang jeg var med på noe lignende var da jeg feiret julaften i en hyttelandsby i India for et par år siden, hvor det eneste vi ~40 som bodde der hadde til felles var at vi drev med klatring.
Så det det endte opp med var at det 'krevdes' at man ble kjent (posthistorikk/irc) med den man hadde fått utpekt som mottaker for å kunne gi en mest mulig personlig gave.
Dette funket selvsagt bare delvis, og en god del intetsigende gaver ble gitt, men jevnt over fikk veldig mange veldig fine gaver.

Så hvis min fremgangsmåte funker, vil du ikke bare få en personlig gave som ikke bare ikke er plukket ut av en ønskeliste, som du mest sannsynlig kommer til å få av en filletante uansett, men du vil også få en gave som faktisk ikke bare tar opp plass.
Jeg har fortsatt ubenyttede gaver fra forrige jul fra familiemedlemmer som ikke respekterte ønsket mitt om å ikke motta en gave, men heller en donasjon til et veldedig formål hvis de absolutt skulle gi noe.
Sist endret av The Great Catsby; 1. november 2012 kl. 15:51.
Sitat av Lima Vis innlegg
Kun jeg som tenker "forever alone" mtp den tråden her?
Vis hele sitatet...
Det håper jeg, dette er jo et glimrende konsept som har blitt gjennomført utallige ganger verden over med strålende resultater.
Glemte ønske..
Om den som blir trukket har Twilight Princess til gamecube slengende et sted i huset skal den få en nydelig gave
Ønsker meg ikke barberblader og batangakniv. Xanax hadde ikke skadd da.
Jeg har ingen konkrete ønsker i en fornuftig prisklasse, så jeg er egentlig åpen for det meste. Jeg er utrolig glad i småting / kule gadgets i DX stil!
Hmmm, blir vel til at jeg må lese noen internett tutorialer om hvordan man sender brev... Høres ut som en fin greie, så vi får se hva slags rar gave noen får av meg Liker selv alt som er rart og anderledes, og har dermed ingen andre ønsker enn ZIPPOLIGHTER (første som falt meg inn)

Peace!
Sist endret av Bl4derunner; 1. november 2012 kl. 16:47.
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Da var man meldt på.
Ønsker: Musikk (rock/metal) tar imot LP'er og CD er fra kjente og ukjente band, (suprise me)
Bøker: alt innen Sci-Fi og fantacy
Spill: Har PC, PS3, PS2, GBC/GBA (tar i mot brukte og/eller nye spill)
Andre ting: gadgets eller tilfeldige ting, alt er kjekt å få. Overask meg.

Ikke ønsker: Godteri, klær (så lenge det ikke er hjemmelaga da), alkohol, droger eller andre legemidler.
Kult opplegg!
Har faktiskt aldri vært med på noe slikt før Men er det slik at man må være 18 ?
Sitat av Antidote Vis innlegg
Kult opplegg!
Har faktiskt aldri vært med på noe slikt før Men er det slik at man må være 18 ?
Vis hele sitatet...
Ja, man må være over 18 år for å gi julegaver!
Nei, tror nok det går bra for de under 18 også

Edit: Jeg kommer nok også til å bli med på dette opplegget!
Sist endret av s1gh; 1. november 2012 kl. 17:44.