Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1428
Kan en del om cannabis i teori, men i praksis er jeg ikke så erfaren.

Lurer på om noen kan tipse meg om "lettdyrkede" strains for både innendørs og utendørs dyrking? (tenkte å spire frø inne og la plantene vokse litt før jeg planter dem ute)
Helst en eller flere strains som gir bra avkastning. Setter pris på seriøse svar.
Sist endret av Dweller; 22. oktober 2012 kl. 20:40.
Innendørs:
Afghan#1
Blueberry
Durban Poison
Northern Lights
White Widow

Utendørs:
Outdoor Gold
Early Dane
Royal Dane

Det skal sies at utendørsdyrking i Norge er basert på flaks da været her ikke akkurat er egnet til cannabisdyrking, men har du en bra sommer er det mulig.
Trådstarter
10 0
Takk for svar. Vet at utendørs dyrking i Norge kan være vanskelig, men verdt å prøve.
Å dyrke cannabis er ikke like enkelt som du tror. Les deg godt opp på temaet og vær forberedt hvis du ønsker å avle frem et bra produkt.
Trådstarter
10 0
Sitat av Juicekongen Vis innlegg
Å dyrke cannabis er ikke like enkelt som du tror. Les deg godt opp på temaet og vær forberedt hvis du ønsker å avle frem et bra produkt.
Vis hele sitatet...

Har lest mye om det samt sett det meste av videoer som er lagt ut, bla. Jorge Cervantes ultimate grow video/dvd.

Er forberedt på at det kan ta tid å få til gode resultater og at det ser enklere ut enn det faktisk er.
skal man dyrke ute i norge så bør man heller kjøre en autoflower strain som man dyrker i de 2 varmeste sommer mnd. og de fleste frø sidene pleier og si noe om planten er for avanserte growers, eller noobs
Trådstarter
10 0
Sitat av mrbudsmoker Vis innlegg
skal man dyrke ute i norge så bør man heller kjøre en autoflower strain som man dyrker i de 2 varmeste sommer mnd. og de fleste frø sidene pleier og si noe om planten er for avanserte growers, eller noobs
Vis hele sitatet...
Tror nok det kan være fordel med auto for utendørs dyrking ja. Kunne tenke meg å prøve auto AK.
Om du har tenkt å dyrke ute er danske avklimatiserte strains som moret nevnte veien å gå hvis du også vil få litt avkastning på det. Men det krever en del arbeid og planlegging, men som du sikkert allerede vet etter å ha lest deg opp på emnet. Alternativt kan du jo prøve deg på en autoblomstrende strain, men som vil gi betraktelig lavere avkastning, men dog blomstre tidligere og øke sjansene for at du i det minste får noe tilbake.

Innendørs vil jeg absolutt anbefale to frøprodusenter
DJ Short - moret allerede nevnt Blueberry, men det er bare én av flere gode strains fra DJ Short - hvor han hele veien først og fremst har fokusert på rusopplevelsen i sluttproduktet. DJ Short har også unik genetikk i sine strains da hovedsaklig en Highland Thai og Purple Thai (Chocolate Thai x Highland Oaxaca Gold)
Mr Nice - potent shit over hele linja og mange prisvinnende krysninger, du har sikkert hørt om SSH, NH, WW. Frøene blir produsert lovlig i Sveits i drivhus under den allmektige sola.
Trådstarter
10 0
Takker for svar, Norweedian
Sist endret av Dweller; 22. oktober 2012 kl. 22:18.
Slenger med noen forslag jeg også.

Du har jo f.eks
Crystal Marijuana seeds. En krysning mellom White Widow og Northern Lights. Den har rikelig med TCH, og kan dyrkes både innendørs og utendørs. Den bruker ni uker på å blomstre. Du vil få buds som er store og sticky. Den vant også 2002 Highlife Cup. Problemet her, selv om den er relativt lett å dyrke, er at disse er større enn gjennomsnittet, og kan kanskje egne seg best utendørs. Klimaet her i Norge er et lite problem, dog.

Ellers er det jo Haze, Trainwreck og Northern Lights som anbefales å teste før du begir deg ut på White widow. Skunk og Kush er andre alternativer. Personlig hadde jeg bedre erfaring med Tangerine Dream fra Barneys farm enn med White widow. De var mer hardføre og vokste raskere. Det hendte at jeg tok dem med ut på terassen når jeg skulle sole meg, he he.

Her er forresten en link til effekter (både nøytrale, negative og positive) til hver strain. http://www.leafly.com/indica/hollands-hope.
Sist endret av Lucy In The Sky; 23. oktober 2012 kl. 01:05.
Trådstarter
10 0
Leste faktisk om Tangerine Dream i går. Den så svært fristende ut.

Tror jeg går for White Widow og Blue Cheese innendørs. Noen som har erfaring med Blue Cheese? Fant ikke noe om hvor mye avkastning den strainen gir.
Sist endret av Dweller; 23. oktober 2012 kl. 12:39.