Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 965
Hallo, jeg har planer om å koble opp 3 skjermer til min PC (6970 GPU). Men det viser seg at jeg kun kan ha 2 skjermer. Når jeg kobler til HDMI kabelen til TVen min, og 2 DVI kabler til PCen min, så funker bare 2 skjermer...

Noen ideer for hva jeg kan gjøre? Trenger jeg Displayport overgang?
Ja det må du. Du må også huske på at du må ha en AKTIV displayport til (HDMI/DVI osv) hvis du skal ha 3 skjermer koblet til på ett kort på likt.
Got root?
Trådstarter
Sitat av Xillion Vis innlegg
Ja det må du. Du må også huske på at du må ha en AKTIV displayport til (HDMI/DVI osv) hvis du skal ha 3 skjermer koblet til på ett kort på likt.
Vis hele sitatet...
Hvordan finner jeg ut om jeg har aktiv displayport?
Selve overgangen fra skjermkortet til skjermen din må være en ''Active Displayport to HDMI/DVI osv. Jeg regner med at du har følgende utganger på ditt skjermkort; 2 stk HDMI, 2 Stk DVI-D og 2 stk Display port.

Systemet til ATI sine skjermkort fungerer slik med Eyeinfinity (3 skjermer eller mer) :
2 stk skjermer må kobles på DVI-D portene, mens den siste på kobles på Displayport porten. Det samme systemet gjelder også hvis du skal ha 3 skjermer i tillegg til de 3 du prøver på å sette opp nå.

Støtter den siste skjermen din ikke Displayport (Det vil si at den ikke har en displayport inngang originalt), så må du ha en AKTIV Displayport to HDMI/DVI (Som da skjermen din støtter) overgangskabel
Denne dingsen har i tillegg til en overgang, en USB inngang som du plugger i Pcen.
Du kan finne de på blant annet Ebay. Jeg kjøpte en for et par uker siden som kostet meg 400,- Så de er ikke så alt for dyre.
Got root?
Trådstarter
Sitat av Xillion Vis innlegg
Selve overgangen fra skjermkortet til skjermen din må være en ''Active Displayport to HDMI/DVI osv. Jeg regner med at du har følgende utganger på ditt skjermkort; 2 stk HDMI, 2 Stk DVI-D og 2 stk Display port.

Systemet til ATI sine skjermkort fungerer slik med Eyeinfinity (3 skjermer eller mer) :
2 stk skjermer må kobles på DVI-D portene, mens den siste på kobles på Displayport porten. Det samme systemet gjelder også hvis du skal ha 3 skjermer i tillegg til de 3 du prøver på å sette opp nå.

Støtter den siste skjermen din ikke Displayport (Det vil si at den ikke har en displayport inngang originalt), så må du ha en AKTIV Displayport to HDMI/DVI (Som da skjermen din støtter) overgangskabel
Denne dingsen har i tillegg til en overgang, en USB inngang som du plugger i Pcen.
Du kan finne de på blant annet Ebay. Jeg kjøpte en for et par uker siden som kostet meg 400,- Så de er ikke så alt for dyre.
Vis hele sitatet...
Jeg har to skjermer på 24" og en på 32/34"

Bak på skjermkortet mitt er det 2 DVI-I porter, 1 HDMI og 2 DisplayPorts.

Så jeg trenger bare en slik en?
Du trenger en aktiv DP adapter, noe som f.eks http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=608530
Got root?
Trådstarter
Sitat av Asiphyxia Vis innlegg
Du trenger en aktiv DP adapter, noe som f.eks http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=608530
Vis hele sitatet...
Og ikke en DisplayPort til HDMI?

Skjermkortet
Var bare et eksempel på aktiv DP adapter. Vet ikke om det er DP-hdmi adapter though

Hvis de to 24" skjermene dine er DVI, kan du kjøre en på DP-DVI, en på dvi, og 34" (går ut ifra den er den med hdmi) på hdmi inngangen. Hvis du skal bestille en aktiv dp adapter, må du passe på om at du har den riktige. (Mini-dp eller vanlig dp). Kunne ikke edite den posten min, sorry for dobbel post.