Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1466
Det jeg altså lurer på er om noen av dere freaks vet om alkohol blir gitt intravenøst på norske sykehus?
Noen spesielle lidelser det gis ved?
Kanskje hvis du lider av kronisk nøkternhet?

Hvis ikke så tror jeg svaret er, NEI!

Edit: råder TS til å ikke få i seg Metanol for gratis alkohol.
Sist endret av Mofse; 12. september 2012 kl. 17:28.
Sitat av Deadwood Vis innlegg
Det jeg altså lurer på er om noen av dere freaks vet om alkohol blir gitt intravenøst på norske sykehus?
Noen spesielle lidelser det gis ved?
Vis hele sitatet...
Metanol-forgiftning er det eneste jeg kommer på.
Med methanol forgiftelse så gies vel ethanol ( alkohol ).

vet ikke om noe annet, sprit brukes vel mest for sterilisering av utstyr på sykehus.

Ninjed by Moret ser jeg ja
Sist endret av Mantuz; 12. september 2012 kl. 17:26.
2-3 ml rein alkohol i blodet og du er rimelig steindau?
Bare gå innom legevakta og si du tror du har fått i deg metanol fordi du plutselig har svarte flekker i synsområdet etter å ha drukket det du trodde var HB. Funka for meg. Var klin edru fra før også så...
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Brukes mot ethylenglykolforgiftning, husker dette fra en eller annen krimserie på discovery.

Kilde
Sist endret av Dodecha; 12. september 2012 kl. 19:03.
dfslhfu ooo macarena
Nitropop's Avatar
Sitat av Legevakten Vis innlegg
Bare gå innom legevakta og si du tror du har fått i deg metanol fordi du plutselig har svarte flekker i synsområdet etter å ha drukket det du trodde var HB. Funka for meg. Var klin edru fra før også så...
Vis hele sitatet...
Haha, dette skal prøves.
Sitat av Nitropop Vis innlegg
Haha, dette skal prøves.
Vis hele sitatet...
Ved metanolforgiftning så pumper de vel gjerne magen også. Vil du ha et rør ned i magen gjennom halsen? Det er ikke behagelig.