Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  36 6304
er nå i tyrkia og har lurt på å kjøpe vannpipe. Men jeg vet d ikke er lov å ta med frukttobakk tilbake til norge så skal bare kjøpe pipe og slange her, men er det lov å ta med vannpipe i bagasjen siden den blir scannet?

Og jeg har tenkt å bestille fukttobakk uten nikotin og tjære fra denne siden når jeg kommer hjem. Noen erfaringer med denne siden?
http://www.bamboolt.com/shop/proddetail.asp?prod=soex
Det er ikke noe problem å ha med frukttobakk i bagasjen.

Har erfaring med tobakk uten nikotin og tjære - smaker drit.
Gjorde akuratt det samme når jeg var i tyrka. Ikke noe problem å få med hjem
Sitat av neffla Vis innlegg
Gjorde akuratt det samme når jeg var i tyrka. Ikke noe problem å få med hjem
Vis hele sitatet...
Er du sikker, d blir jo scannet igjennom
Du kan ta med frukttobakk, men kun uten nikotin. Dette er jeg helt sikker på.
Jeg er også helt sikker på at tobakk med nikotin kommer seg igjennom
Jeg fikk med mecg 500g frukttobakk, og et monster av en vannpipe i messing som var over en meter høy gjennom tollen uten problemer.
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Sitat av Glenni Vis innlegg
Jeg fikk med mecg 500g frukttobakk, og et monster av en vannpipe i messing som var over en meter høy gjennom tollen uten problemer.
Vis hele sitatet...
Samme, bortsett fra at det var et par kilo tobakk i tillegg.
Men er d noen som har erfaring med nevnte side helt i starten av tråden?
Så lenge der er tobakk uten tobakk ligger den normale tollgrensen på 200kr, altså hvis varens verdi er under 200kr, betaler du ikke toll..!

Når det kommer til vannpide, er det ingenting som kan gjløres for å stoppe det. FULLSTENDIG lovelig!
Sitat av -TulleGutt- Vis innlegg
Men er d noen som har erfaring med nevnte side helt i starten av tråden?
Vis hele sitatet...
BAMBOOLT.COM
Jomfrugata 17b
7012 Trondheim
924 22 540


Det er jo i Norge, så ser ingen grunn til toll eller noen problemer.
Sist endret av Incogn1to; 24. juli 2012 kl. 03:09.
Så lenge du er over 18 skal vel også frukttobakk med nikotin også gå bra gjennom tollen? Vanlig sigaretter fra ymse land er jo lov å ta med over grensen....
Ei jente i klassen min var i Egypt å kjøpte vannpipe + dritmye fruktobakk. Tror ikke hun hadde noe problemer med tollen.
hva med kull, har d noen grense? Har hørt at de beste er disse kubbene på 1kg pakke og ikke disse brikketene?

Sitat av aerox88 Vis innlegg
Så lenge du er over 18 skal vel også frukttobakk med nikotin også gå bra gjennom tollen? Vanlig sigaretter fra ymse land er jo lov å ta med over grensen....
Vis hele sitatet...
Og jeg er 15, men skal bare kjøpe pipen her. Er det ulovelig og kommer d til å bli sjekket i norge?
Sitat av Incogn1to Vis innlegg
BAMBOOLT.COM
Jomfrugata 17b
7012 Trondheim
924 22 540


Det er jo i Norge, så ser ingen grunn til toll eller noen problemer.
Vis hele sitatet...
Bortsett fra at tobakken suger, bestill fra hookah-shisha.com.
Al Fakher grape er bra!
Bare ikke røyk noe ulovlig med pipa før du har tatt den med til Norge så går det bra men frukttobakk smaker piss etter min mening.
15år eller ikke, du vil ikke få problemer
Sitat av KaiN Vis innlegg
Bare ikke røyk noe ulovlig med pipa før du har tatt den med til Norge så går det bra men frukttobakk smaker piss etter min mening.
15år eller ikke, du vil ikke få problemer
Vis hele sitatet...
Jeg drar hjem på søndag, bor i ålesund så lander på vigra lufthavn.
Om d skulle vere toll korntroll der da, hva vil skje? og har d noen betydening hvor stor den er?
(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
Nei slapp av du tullegutt, ingenting kommer til å skje. I verste fall tar de fram pipa i tollen og ler av den før du får gå videre med pipa.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Hookaen/vannpipa er helt lovlig i Norge, så den vil ikke være noe problem å få inn. Frukttobakken er desverre ulovlig av en eller anna mongo grunn, så hvis tollen finner den blir det mest sannsynelig konfiskert og du kan bli bøtelagt.

Har aldri hørt noen som har blitt blitt tatt med frukttobakk da, så jeg tror tollen overser det litt. Men det lureste vil være å bestille tobakken når du kommer hjem.
Vi hadde vannpipe og 6 pakker med forskjellige smaker frukttobakk når vi kom hjem fra tyrkia.

Vi så heller et problem med et par liter for mye med brennevin i bagasjen, men det gikk bra (:
Kjøpte nylig vannpipe og frukttobakk når jeg var i Hellas. Ingen problemer på flyplassen.
Jeg har tatt med meg vannpipe, tobakk og kull fra tyrkia. Det går helt fint.
Ingenting og uroe seg for.
Er 200tl, eller 600 kr mye for en helt orginal tyrkisk vannpipe?
Det kommer vel helt an på størrelsen på den.
Sitat av Xaviuz Vis innlegg
Det kommer vel helt an på størrelsen på den.
Vis hele sitatet...
Ca en halv meter, og går d an å bruke vanlig aluminiumsfolie til å røyke med?
Vannpipe er røykeutstyr og det er lovlig å ha/kjøpe/ta med inn i landet
på samme måte som at det ikke er 18-års grense på rullepapir, filter, piper og bong

Og ja, aliminiumsfolie funker braa
Sitat av SirAugustus Vis innlegg
Vannpipe er røykeutstyr og det er lovlig å ha/kjøpe/ta med inn i landet
på samme måte som at det ikke er 18-års grense på rullepapir, filter, piper og bong

Og ja, aliminiumsfolie funker braa
Vis hele sitatet...
I Tobakkskadeloven paragraf 5 står det:



§ 5. Det er forbudt å selge eller overlate tobakksvarer eller imitasjoner som kan oppfordre til bruk av slike varer, til personer under 18 år. Er det tvil om kjøperens alder, kan salg bare finne sted dersom kjøperen dokumenterer å ha fylt 18 år.
Sitat av -TulleGutt- Vis innlegg
Er 200tl, eller 600 kr mye for en helt orginal tyrkisk vannpipe?
Vis hele sitatet...
200tl er rundt 700 kr, husk at en lire er rundt 3.5 NOK.

husk å prute, begynte på 795tl for min vannpipe, og endte opp på 375.

Begynn på ca 1/3 av prisen.
Sitat av Anarakin Vis innlegg
I Tobakkskadeloven paragraf 5 står det:

§ 5. Det er forbudt å selge eller overlate tobakksvarer eller imitasjoner som kan oppfordre til bruk av slike varer, til personer under 18 år. Er det tvil om kjøperens alder, kan salg bare finne sted dersom kjøperen dokumenterer å ha fylt 18 år.
Vis hele sitatet...
Ganske sikker på at "tobakksvarer" er røyk, snus, rulle tobakk, etcog imitasjoner er ting som sjokoladerøyk. Så rullepapir, bong, pipe, etc. er ikke dekket.
Det er fullt lovlig å selge vannpiper. Tobakk og snus derimot må man ha konsesjon for å selge.
Sitat av -TulleGutt- Vis innlegg
Ca en halv meter, og går d an å bruke vanlig aluminiumsfolie til å røyke med?
Vis hele sitatet...
Aliminumsfolie funker helt fint

Vet ikke hvor høy den er, men jeg betalte 300 lire for en ganske svær vannpipe, og fikk med endel frukttobakk og kull.
Sitat av Xaviuz Vis innlegg
Aliminumsfolie funker helt fint

Vet ikke hvor høy den er, men jeg betalte 300 lire for en ganske svær vannpipe, og fikk med endel frukttobakk og kull.
Vis hele sitatet...
Du kan ihvertfall ikke å prute hører jeg. Det var ekstremt dyrt. Men du kjenner kanskje ikke prisene i Tyrkia.
Sitat av -TulleGutt- Vis innlegg
Er 200tl, eller 600 kr mye for en helt orginal tyrkisk vannpipe?
Vis hele sitatet...
200 ytl hørtes sinnsykt mye ut for en vannpipe! Normalt koster en vanlig vannpipe mellom 50-100 lire. Anbefaler å ikke kjøpe vannpipe fra gatesalg i byen, heller et offentlig sted/butikk.

Dette er slik de svindler turistene Dem selger det dyrt til turister, og til lokale innbyggere til mye billigere pris.
Anbefaler deg å kjøpe en vannpipe med bare en slange.
Hvis du har f.eks to slanger må du trekke dobbelt så hardt, med mindre du tetter hullet med en ørepropp(til å dempe lyd). Ja, det høres kjekt ut når man skal røyke med venner men da må dere trekke på likt eller at begge holder tommelen på slangen når dere ikke røyker.
Sist endret av t_ben; 25. juli 2012 kl. 20:33.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Husk på pruting ja! Når jeg skulle kjøpe vannpipe så hadde jeg egentlig ikke lyst på det, men gikk bare inn på butikken for å se. Først var prisen på vannpipa 500 lire (!!!!), men siden jeg ikke skulle ha den sto jeg bare og sa nei og nei i sikkert en halvtime. Til slutt var prisen nede på 50 lire, så jeg bestemte meg for å ta den, HVIS jeg fikk med kull og frukttobakk.

Var ikke noe problem å få den med til Norge heller, men jeg ble jo ikke stoppa i tolla heller så jeg kan egentlig ikke uttale meg om det. Som sagt er frukttobakk ulovlig i Norge, så HVIS man blir stoppet kan det hende det blir problemer.
Jeg tenker å kjøpe med en pakke med 1 kg kull. Kan jeg får problemer med d?