Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2903
Jeg tenker å lage brownies eller muffins etc. om en liten stundt.
siden thc er fettløselig, går det ann å blande det ut i matolje eller lignende som ikke er varm? tenker å lage en skikkelig bombe så kjipt å ødelegge alt med å bruke for høy varme når man skal smelte smør for cannabutteret.

hvor høy varme bruker mann for å lage cannabutter? holder det hvis smørret såvidt smelter? og kan ikke thc'en bli ødelagt av å varme brownien på for høy varme i ovenen?

personlige erfaringer på rusen? tenker å bruke rundt 10g god brunt fordelt på 3-4 pers. noen erfaringer ved rusen ved slike mengder? i forhold til røyking
har hørt at man blir mer høy enn stein ved baking, stemmer det?

takk for svar
Kronisk avslappet
Fjallar's Avatar
10g med god brunt? Sov godt..
5 gram holder i massevis! Det er som dem sier ja, du blir hva du spiser.. Altså helt kake!
laf
Trådstarter
37 4
haha, vet det er en del. men spiser jo ikke alt på en gang. har mest sansynlig litt god kake i et par dager
Hvis du hadde orket og sjekka, så finner du en del svar her: http://freak.no/forum/showthread.php?t=154729
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Vi brukte 5 g på 4 personer, var nice. Men vi røyka dritmye i tillegg... + at vi vaporiza ca en time etter, så vi var vell så fjerne som fysisk mulig.
Varm smøret på lavest mulig varme, hakk opp hasjen i små biter og ha den oppi, rør litt innimellom og la det stå 2-4 timer. Vi gadd ikke vente lenger enn to timer.
Det stinker sjukt, så åpne alle vinduer og slå på ventilasjon på maks.
laf
Trådstarter
37 4
noen som vet om det er farlig å varme det på høy varme i ovnen? si maten krever 250 grader, ville ikke dette ødelegge thc'en'?
Sitat av laf Vis innlegg
noen som vet om det er farlig å varme det på høy varme i ovnen? si maten krever 250 grader, ville ikke dette ødelegge thc'en'?
Vis hele sitatet...

http://marihuanabloggen.blogg.no/126...wnies_opp.html Skjekk ut den her. Følg oppskriften slavisk, og det blir nok ikke noe problem å lage spacecakes
Ikke hvem som helst.
F0reman's Avatar
Egen erfaring etter baking.

Vi hadde litt over 3g på 2 pers. Vi smeltet 100g smør og varmet opp hasjen lit før vi prøvde å få det i så små biter som mulig før vi hadde det oppi smøret.
Smøret vi brukte var melange. Ikke la smøret stå for varmt og helst ha det på så lav varme som mulig. Rør mye rundt og la Thcen komme ut av hasjen og trekke inn i smøret.

La det stå i rundt 10 min før dere har det i brownies deigen. Rør godt rundt i deigen etter dere har cannasmøret i og pass på att det er gjevnlig fordelt. Vet ikke om dette er nødvendig, men la deigen stå en liten stund før dere setter den i ovnen.

Temperaturen i ovnen vil ikke ødelegge kaka. Vi hadde det i ovnen like lenge som det sto på pakken og like høy varme (250 grader tror jeg), etter som jeg har forstått er det noe av thcen som blir borte under stekeprosessen men ikke som gjør att det merkes og dere taper så og si ingenting på dette.


Aftermath: Vi ble jævli stein.
Sist endret av F0reman; 18. juni 2012 kl. 01:35.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av F0reman Vis innlegg
Egen erfaring etter baking.

Vi hadde litt over 3g på 2 pers. Vi smeltet 100g smør og varmet opp hasjen lit før vi prøvde å få det i så små biter som mulig før vi hadde det oppi smøret.
Smøret vi brukte var melange. Ikke la smøret stå for varmt og helst ha det på så lav varme som mulig. Rør mye rundt og la Thcen komme ut av hasjen og trekke inn i smøret.

La det stå i rundt 10 min før dere har det i brownies deigen. Rør godt rundt i deigen etter dere har cannasmøret i og pass på att det er gjevnlig fordelt. Vet ikke om dette er nødvendig, men la deigen stå en liten stund før dere setter den i ovnen.

Temperaturen i ovnen vil ikke ødelegge kaka. Vi hadde det i ovnen like lenge som det sto på pakken og like høy varme (250 grader tror jeg), etter som jeg har forstått er det noe av thcen som blir borte under stekeprosessen men ikke som gjør att det merkes og dere taper så og si ingenting på dette.


Aftermath: Vi ble jævli stein.
Vis hele sitatet...
Melange er forøvrig ikke smør, det er margarin, produsert av plantefett.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Melange er forøvrig ikke smør, det er margarin, produsert av plantefett.
Vis hele sitatet...
Wise, geek.
jeg lagde kake for ca 1 uke sia og blei litt skuffa siden den smakte rett og slett dritt:P hasj smaken overdøvde sjokoladesmaken så endte med at jeg dyppa den i syltetøy. xD