Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 465
Heisann!
Har seg sånn at jeg har en IBM eServer x345 stående her som jeg som jeg hadde ESX kjørende på.

Jeg slettet en VM fra serveren, og prøvde å lage en ny en med Windows Server 2008 på. La inn .iso-filen og prøvde å starte VMen, for så å møte en hvit skjerm uten noe som helst.

Nå finner jeg ingen disker uansett hvilket OS jeg fyrer inn. Har prøvd med Windows Server 2003, 2008, og satt inn CD med IBM Serverguide men finner ingen disker.

Det står 4 fysiske disker i serveren men ingen blir oppdaget.
Noen som vet hva som kan ha skjedd?

Er ikke veldig erfaren når det kommer til dette feltet
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Dersom esx ligger i bunn og ser disker er jo ikke problemet serveren, men esx eller pebkac
Stuck pixel.
Tryllestav's Avatar
Trådstarter
Greia er at ESX ikke starter lenger. Jeg har prøvd å boote fra CD med alle OS som jeg listet opp over, men ingen finner noen disker. Mulig jeg er jævlig nub nå, men jeg skjønner ikke hva jeg gjør galt
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
du slettet en vm og prøvde deretter å boote install av andre os på bare metal?

trolig trenger kontrolleren suppler driver under install av os, men du burde uansett kunne se diskene \ array i raidkontrollerens bios.
Stuck pixel.
Tryllestav's Avatar
Trådstarter
Ja, jeg slettet en VM, og lagde en ny en med Windows Server 2008 som jeg bootet med .iso-fil som lå på disken til serveren.

Det jeg finner merkelig er at jeg ikke ser en eneste disk i ServeRAID når jeg fyrer opp det.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
jeg holder meg unna serverene til Big Blue men basert på det du sier høres det ut som drivecage eller kontroller er defekt, fire disker ryker ikke på en gang.
Sist endret av AtXbYeA; 9. juni 2012 kl. 22:49.
Stuck pixel.
Tryllestav's Avatar
Trådstarter
Tviler på at noen disker er gått ad undas jeg også, men takk for hjelp, skal prøve meg litt mer frem og se hva jeg finner ut av

Leste litt på nettet, og det står at serveren har RAID1-støtte onboard og RAID5-støtte med kontrolleren. Da skal det vel ikke være noen krise hvis kontrolleren eventuelt er defekt?

Har ikke mye kunnskap om dette her, så hvis jeg tar veldig feil nå så beklager jeg.

Kjørte en test som viste at SCSI-kontrolleren var i orden. Vil dette si at det er mulig å fikse enkelt, og at alt ikke har gått til helvete?
Hadde vært rart om noe var defekt, for alt fungerte helt flott til akkurat etter at jeg prøvde å installere OS utenom ESX.