Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1815
Hei, kort innlegg som ikke forventes noe svar på, men hey. Det er verd et forsøk

Det har seg sånn at planen er å flytte til Oslo i slutten på juni ettersom jeg skal inn i forsvaret til høsten + at jeg skal bo der uansett, så jeg flytter likegodt tinga mine på forhånd ettersom jeg tilbringer sommern i Oslo-traktene uansett.

Det har seg sånn at jeg sa opp jobben min her, 2 og et halvt år som ekstrahjelp på Europris, fordi de holder på å gå konk. Alternativet var 4 timer jobb i uka, ikke gunstig. Har sendt en forespørsel allerede på epost til EP-Oslo sånn incase det er utlyst noe så stiller jeg sterkt med erfaring..

Men det jeg lurte på i all hovedsak er... VET DU om noe som eventuelt kunne vært aktuelt som deltids/sommerjobb i nærheten av Oslo (helst i Oslo)? Jeg tar på meg mer eller mindre hva som helst ettersom jeg veit det er seint, men jeg har ikke fått noe svar på epost fra EP, heller ikke noe fra hotell-oppussinga jeg var ment å få i juli...

Kort info: 19 år, gutt, har erfaring fra service og har også jobba med barn i barnehage.. Førerkort klasse B

På forhånd takk.
Sist endret av klokken; 6. juni 2012 kl. 17:38. Grunn: adda info om meg selv :P
Få jobb som ufaglært i Oslo er horribelt vanskelig.
Man må nesten bare søke, håpe man har flaks og blir blant den ene prosenten/promillen søkere som får komme på intervju.
Trådstarter
21 0
Heh, så jeg må altså loke rundt på tilfeldige plasser til jeg treffer jackpot?
Har ikke noe konkret å komme med, men butikk og barnhehage er det vel alltids noen som trenger en ekstra. Dette er slik jeg forstod det bare for en kort periode før du skulle inn i Forsvaret? Da behøver det jo ikke å være noe du liker siden du skal slutte der.

Siden du har erfaringer ifra service bransjen så er jo mulighetene store, er vel da bare og søke på alt som søkes kan og vente på svar.
Trådstarter
21 0
Jepp. Så litt rundt på nav.no men alt virker så seriøst. kan jo ikke ta på meg no 80% stilling der dem forventer jeg blir der. Det er 3-ish måneder jeg kan jobbe før forsvaret.
Hvis du ikke er redd for møkkajobber anbefaler jeg deg firma som Losang og Terminalservice. (usikker på om sistnevnte eksisterer enda) Jobbet en god del for disse da jeg bodde i Oslo for noen år siden . Her er man ofte ryddehjelp på byggeplasser, flyttebyrå etc. Det som er fantastisk er derimot at man får betalt samme dag, og det er ikke svart arbeid. Du betaler skatt. Ofte mange utlendinger som ikke snakker norsk og alkiser som prøver å få jobb der, men møter du opp i tide og virker noenlunde oppegående er sjansen stor for å få mye jobb. Som sagt mye dritt arbeid, men trenger du penger fort kan dette være en grei måte å gjøre det på. Det er ikke verdens beste lønn, men du har anledning til å ta ut lønn HVER dag, noe du ikek får andre steder og du trenger ikke noen form for utdanning.

http://www.losang.no/
Nerd på deltid
Jeg hadde også kontaktet bemanningsbyråer da de gjerne har store kontrakter med fabrikker, og de trenger som regel en haug med folk i løpet av sommeren. Det er også som regel ganske bra betalt. Jeg gjorde det og fikk jobb på Nortura, får bare jobb en uke av gangen men hvis man gjør en god jobb er det store sjangser for at de beholder deg neste uke.
Trådstarter
21 0
Takk Tychol og OttoSonetto ! Skal prøve meg på det

EDIT: evt hvordan får jeg kontakt med bemanningsbyråer?

Flyter ikke til Oslo før eksamen er ferdig (13. jun) så kanskje vanskelig enda med tanke på at jeg ikke kan møte i person enda, bare tlf/epost frem til da.
Sist endret av klokken; 7. juni 2012 kl. 20:56.
Nerd på deltid
Du registrer CV på hjemmesidene deres, ringer eller møter opp på kontorene dems.
Anbefaler vikarbyråer, men prøv å få jobb direkte ganske kjapt. De vil prøve å holde deg i jobb hos seg lenge, for det er det de tjener cash på, og du taper cash på det. Så vær litt på hugget om du kommer inn et sted, ihvertfall etter å ha liggi lavt en stund.
Sist endret av Taurean; 7. juni 2012 kl. 21:17.
Trådstarter
21 0
Tusen takk
Tråd slutt
Sjefsbikkja
sparco's Avatar
Ta kontakt med diverse bemanningsbyråer. De har helt sikkert et lite vikariat som spenner over sommerferien.

Eller aktivt søk på finn.no

Her er ihvertfall en liste med bemanningsbyråer jeg rablet ned i farten.
Videre kan det være en ide og ta en titt og lese igjennom disse sidene:
  1. Hvordan finne drømmejobben?
  2. Hvordan skrive en søknad
  3. Hvordan skrive en CV
  4. Tips og forberedelse til intervju
  5. Hvordan være kledd på intervju
  6. Hva gjør du etter intervjuet


Lykke til med prosessen!