Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Hvor gammel er du?
Under 14 11 0,82%
14 30 2,23%
15 66 4,90%
16 101 7,50%
17 159 11,80%
18 171 12,69%
19 116 8,61%
20 134 9,95%
21 120 8,91%
22 84 6,24%
23 78 5,79%
24 61 4,53%
25 45 3,34%
26 32 2,38%
27 24 1,78%
28 30 2,23%
29 16 1,19%
30 7 0,52%
30-35 34 2,52%
Over 35 28 2,08%
Stemmegivere: 1347. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  60 12902
Jeg har lenge vært nysgjerrig på hva gjennomsnittsalderen på Freak er. Fant ingen tråder om dette i søk, så tar en kjapp survey her
Tipper mellom 18 og 24. Men dette er selvfølgelig ren gjetning.
Blir vel tett mellom rundt 16 og rundt 21
Mest 17 å 18, ikke overraskende i det hele tatt.
Synes man skulle listet opp hvilket årstall man var født i istedenfor hvor gammel man er. Forskjellene på '96 og '97 er ganske store...

17 som oppgir at de er 15 synes jeg er litt overraskende. Neste gang det er treff i Oslo krever jeg at det kommer noen i den aldersgruppen, så jeg slipper å være alene som den yngste!

[COLOR="Lime"]'97[/COLOR]

Peace
Artig å se hvor mange unge det er her med litt vett mellom øra.
Sist endret av Magnisx; 20. mai 2012 kl. 20:13.
Wow, hadde ikke forventa meg så mange unge, som har vært her så lenge, og har så mange innlegg. Mind blown.
Overraskende at det er så stor forskjell på 16 og 17.
Som sagt så burde det vært årstall, og ikke alder. Den lista her er ikke helt korrekt om bare en dag.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Det som er morsomt, er hvor stor forskjell det er på 15 - åringene her inne. Både interesser, personlighet og andre trivielle variabler.

jeg blir noen ganger satt ut om jeg finner ut alderen på visse her inne o.O
15 år, er dog ikke særlig aktiv her i forhold til andre forum. Leser og poster i ny og ne

Kan heller ikke si meg særlig overrasket over denne statistikken.
Sitat av Sneipen92 Vis innlegg
Jeg er 20 og har hengt her inne endel de siste årene. Er ikke overraskende at de fleste her er under 20.
Vis hele sitatet...
Det er faktisk feil, de fleste er faktisk over 20 med tanke på tallene vi har fått så langt. Det er 46.92% av brukerne som er under 20 noe som gir oss en overvekt av personer over 20
Jeg ble ganske overrasket da jeg så resultatet. Jeg regnet hele tiden med at majoriteten av freakerne var 25+. Det er godt og se at ikke alle av dagens ungdommer er blottet for en rasjonell refleksjonsevne.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Er vel relativt ung på her, og kommenterer jo litt utenfor mitt spenn og litt på ting jeg ikke burde henge meg opp i, men jeg gir faen i det og fokuserer på å hinte rundt.
Sitat av djxfade Vis innlegg
Fordi jeg innså hvor "ung" 15 åring er :P

Har vært registrert her siden 2009. Men har vel hengt her siden 2006
Vis hele sitatet...
hvordan greide du og "henge" rundt her i 4 år uten og komentere noe?
Imponerende få med en alder på 30. Jeg er nesten ned eneste, hardt.
Sitat av wizhl Vis innlegg
hvordan greide du og "henge" rundt her i 4 år uten og komentere noe?
Vis hele sitatet...
Mange som leser om diverse ting de ikke kan så mye om, og har derfor ingenting å legge til. Eller så er de bare her en gang i blandt.
gentleman #1
ViceR's Avatar
Akkurat denne tråden bringer tilbake minner fra da jeg begynte å poste på et engelskspråkelig Halo 3-forum i en alder av bare 13 år. Engelsken min var relativt god, og jeg fikk mange tusen posts veldig fort, så jeg skjønte da at det ikke ville vært særlig smart å si at jeg faktisk bare var 13 år gammel da den gjennomsnittlige personen var 17-18 år, så jeg la på 4-5 år. Det funket ganske bra helt til jeg ble såpass godt kjent med noen der at jeg var nødt til å fortelle sannheten, og at jeg da bare var 15 år. Det var noen gode år.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av ViceR Vis innlegg
Akkurat denne tråden bringer tilbake minner fra da jeg begynte å poste på et engelskspråkelig Halo 3-forum i en alder av bare 13 år. Engelsken min var relativt god, og jeg fikk mange tusen posts veldig fort, så jeg skjønte da at det ikke ville vært særlig smart å si at jeg faktisk bare var 13 år gammel da den gjennomsnittlige personen var 17-18 år, så jeg la på 4-5 år. Det funket ganske bra helt til jeg ble såpass godt kjent med noen der at jeg var nødt til å fortelle sannheten, og at jeg da bare var 15 år. Det var noen gode år.
Vis hele sitatet...
Jeg motte og en kar pa Starcraft som jeg spilte noen timer med. Han snakket greit engelsk og hadde en veldig grei ordlegging.

Soppen var 12 ar gammel og jeg trodde han ikke for han viste meg facebooken hans hvor han ofte postet angaende Starcraft og hva han drev med der.

Det verste av alt var at han mildt sagt rundjulte meg i Starcraft 1v1.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Jeg motte og en kar pa Starcraft som jeg spilte noen timer med. Han snakket greit engelsk og hadde en veldig grei ordlegging.

Soppen var 12 ar gammel og jeg trodde han ikke for han viste meg facebooken hans hvor han ofte postet angaende Starcraft og hva han drev med der.

Det verste av alt var at han mildt sagt rundjulte meg i Starcraft 1v1.
Vis hele sitatet...
Spilte wow i en alder av 18 og møtte en warlock, tilsynelatende noob. Han hadde akkurat dinget 80. Tenkte vi skulle gjøre litt Arena, gikk bra så vi tenkte vi skulle snakke på TS. Det viste seg at gutten var 12 år og fra Danmark, endte opp på veldig bra rating og han var ekstremt god!

Dog var han god til å spille, ikke diskutere. Selv var jeg ikke i nærheten av å være reflektert
Kjenner meg igjen der, hang på russiske carding-forumer i en alder av 12-13 år og diskuterte botnets og forhandlet med heftig kriminelle jævler. DDOS, Zeus og random .gov-defacing var hverdagslig, hadde god kontakt med Ryan Cleary, lols...
6 stykker under 14 år.

Interessant.
The Lone Deranger
bipbapbop's Avatar
30 og 30-35?
Sitat av Benkern Vis innlegg
Hey, ikke mobb. Tiden går fort.
Vis hele sitatet...
Tenker at h*n mente at det er litt merkelig med et '30'-alternativ samtidig som 30 er inkl. i '30-35'.
Biever Fever Forever
ZayCuBez's Avatar
Når jeg tenker over det begynte jeg egentlig ganske tidlig, 12-års alderenish. Spilte Habbo og hadde nettopp begynt med torrents, tror faktisk den første posten min handlet om det? Gikk en del i "xD" og prøve å bli hacker. Hang her før det faktisk, men det virker egentlig ganske fjernt for meg for jeg kunne ikke sett for meg at stebroren min på tolv hadde skjønt en dritt av noe på Freak? Haha, har jo alltid vært en liten Freak selv

Faktisk henger jeg her mye mer enn det man skulle trodd utifra innleggene mine. Sier litt at sitatet mitt i skolens årbok er "Jeg leste på Freak at..."
Sist endret av ZayCuBez; 21. mai 2012 kl. 00:41.
Sitat av SileX Vis innlegg
Jeg er en 2000-modell som håper på å slippe ban.
Vis hele sitatet...
Så lenge man slipper exdee spam fra helvete og andre urelevante svar, så går vel dette fint.

Sitat av Skateward Vis innlegg
Nei, det er ikke aldersgrenser på freak.
Vis hele sitatet...
Sitat av Blåtann Vis innlegg
Bare IQ-grenser.
Vis hele sitatet...
Har ingen problemer med og si at det er veldig mange yngre folk som er smartere enn meg. Om de ikke er det så må vel de få lære også!

Noe om meg:
Har visst om freak.no siden jeg var 14 Pga noen kompiser, men lagde ikke bruker før jeg var 16-17, nå er jeg 19. Blir 20 om 2 dager, woohoo!!!
Sitat av Judaz Vis innlegg
Skuffende få over 30 her? Så lenge som freak har eksistert må det jo være stort frafall når man passerer en eller annen alder?
Vis hele sitatet...
Regner med de over 30 år sitter og koser seg med strikketøy, kamferdrops og småkaker istedenfor å kaste bort tid ved å henge på pc-en.

Selv er jeg bare 24 år gammel, men merker allerede det kraftige higet etter kamferdrops.
Kan ikke si jeg er veldig overrasket over at 16-17 (sålangt) er de dominerende alderene. Stemte selv 17, selvom jeg ikke fyller det før om noen dager, og 17 blir riktig i litt lenger stund.
smil da vel!
PunkBear's Avatar
Med tanke på at mange ikke gidder å svare, er det ikke sikkert denne statistikken stemmer.
Sitat av PunkBear Vis innlegg
Med tanke på at mange ikke gidder å svare, er det ikke sikkert denne statistikken stemmer.
Vis hele sitatet...
Stemmegivere: 934 and still counting. På et så enkelt spørsmål er det nok mange som faktisk tar seg bryet til å svare. Likevel er jo ikke statistikken korrekt, men den gir et greit innblikk i hvor gamle dagens aktive brukere av nFF er. Ikke særlig overraskende tall egentlig.
Vet ikke om de som er under 14 år har så mye interessant å si. Har en bror som er under 14, skjønner at han ikke har bruker her.
Jeg er litt overrasket over alderen til noen av dere som har skrevet i tråden. Noen av dere overrasker meg fordi dere er yngre enn hva jeg hadde forventet. (Dette er i all hovedsak positivt.) Andre er igjen langt eldre enn hva jeg har fått inntrykk av etter å ha lest noen av postene demmes.


Jeg faller selv midt inn i den største kategorien her. Jeg er 17 år og blir 18 om ikke så lang tid. Det overrasker meg heller ikke så mye at den største gruppen er sentrert rundt 20+-3 år.

Selv har jeg hengt aktivt her inne siden jeg var 15, men var første gang innom her som 10-12 åring. Den gangen var det kun pyroforumet det gikk i.


Sitat av Knask Vis innlegg
Regner med de over 30 år sitter og koser seg med strikketøy, kamferdrops og småkaker istedenfor å kaste bort tid ved å henge på pc-en.

Selv er jeg bare 24 år gammel, men merker allerede det kraftige higet etter kamferdrops.
Vis hele sitatet...
Jeg er selv 17 år, og sitter faktisk å knasker kamferdrops akkurat nå! Da snakker vi "Honning Kamfer" fra forsvarets feltrasjon. Jeg håper ikke dette er et tegn på at jeg blir gammel og kjedelig i en så tidlig alder..
Så hva skjer når man blir eldre med brukerene på forumet?

Yngre enn 16: Skrape på overflaten av kunnskap som ligger her allerede.
16 - 22: Prøve seg på noen diskusjoner, men kunnskapen strekker sjeldent til. Lærer seg å bruke Google.
22 og eldre: Tror mye, linker ikke til kilder. Kommer med et par gode argumenter, men ingen tror deg da du ikke har vært her lenge nok.
28 +: Vet.
dfslhfu ooo macarena
Nitropop's Avatar
grattis!

Ontopic.. er 16 selv og en stødig 95'er.. desverre født sent på året :P
Sist endret av Nitropop; 21. mai 2012 kl. 09:51.
Sitat av dynamite Vis innlegg
Så hva skjer når man blir eldre med brukerene på forumet?

Yngre enn 16: Skrape på overflaten av kunnskap som ligger her allerede.
16 - 22: Prøve seg på noen diskusjoner, men kunnskapen strekker sjeldent til. Lærer seg å bruke Google.
22 og eldre: Tror mye, linker ikke til kilder. Kommer med et par gode argumenter, men ingen tror deg da du ikke har vært her lenge nok.
28 +: Vet.
Vis hele sitatet...
Snakk om å føye alle under en kam. Man vet ikke automatisk om man er 28 år, her går det jo mest på meninger.
Sitat av dynamite Vis innlegg
Så hva skjer når man blir eldre med brukerene på forumet?

Yngre enn 16: Skrape på overflaten av kunnskap som ligger her allerede.
16 - 22: Prøve seg på noen diskusjoner, men kunnskapen strekker sjeldent til. Lærer seg å bruke Google.
22 og eldre: Tror mye, linker ikke til kilder. Kommer med et par gode argumenter, men ingen tror deg da du ikke har vært her lenge nok.
28 +: Vet.
Vis hele sitatet...
Tror de som er 16-22 kan å bruke google
KSF
Androidist
KSF's Avatar
Sitat av Fluggu Vis innlegg
Tror de som er 16-22 kan å bruke google
Vis hele sitatet...
Finnes da folk her som er under 16 som kan bruke Google?
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Sitat av dynamite Vis innlegg
Så hva skjer når man blir eldre med brukerene på forumet?

Yngre enn 16: Skrape på overflaten av kunnskap som ligger her allerede.
16 - 22: Prøve seg på noen diskusjoner, men kunnskapen strekker sjeldent til. Lærer seg å bruke Google.
22 og eldre: Tror mye, linker ikke til kilder. Kommer med et par gode argumenter, men ingen tror deg da du ikke har vært her lenge nok.
28 +: Vet.
Vis hele sitatet...
Havner inn i kategorien 22 og eldre. Linker til kilder jeg, og jeg tror vel jeg har en del troverdig kunnskap på noen områder. Tror også jeg blir trodd, sånn btw.

Allikevel har du rett i et par ting; mange har ikke vært her "lenge nok", bla meg som selv med mine 700innlegg ikke er helt oldie/veteran på forumet akkurat.

Men jeg kjenner flere freakere fra 19-25år (fra barteby bl.a) som vet betydelig mer enn det alderen skulle tilsi.. Så og si, alderen har egentlig ikke så mye å si, det viktige er hva man har i huet!
Sist endret av aeon_illuminate; 21. mai 2012 kl. 10:40.
Sitat av Spirituell Vis innlegg
Kjenner meg igjen der, hang på russiske carding-forumer i en alder av 12-13 år og diskuterte botnets og forhandlet med heftig kriminelle jævler. DDOS, Zeus og random .gov-defacing var hverdagslig, hadde god kontakt med Ryan Cleary, lols...
Vis hele sitatet...
Lurer litt på om disse forumene var på russisk? Hvis ja, kan du lese russisk?

Er 18 Følte for å poste det siden alle gjør det.
Nougatti's Avatar
Trådstarter
Det var moro å se at så mange svarte
Sitat av Fluggu Vis innlegg
Vet ikke om de som er under 14 år har så mye interessant å si. Har en bror som er under 14, skjønner at han ikke har bruker her.
Vis hele sitatet...
Har mye interessant og si jeg.
Loner Deluxe
Sitat av Fluggu Vis innlegg
Vet ikke om de som er under 14 år har så mye interessant å si. Har en bror som er under 14, skjønner at han ikke har bruker her.
Vis hele sitatet...
Har lite interessant å si, men synes det er morsomt å lese litt på forumet her innimellom. Lærer mye unødvendig
Jeg er 19. Og jeg startet å henge på freak da jeg har 14-15, dog med et annet brukernavn.

Haha, jeg fant freak fordi jeg, som en umoden tenåring, lette etter måter å hacke webkamera til jenter over MSN. Google ledet meg hit, og her var det jaggu meg mye spennende! Jeg føler at det er utelukkende possitivt at jeg fant forumet i en så ung alder. Det har gjort så jeg har hatt lang tid på å bli bedre til å diskutere saklig, og rettskrivningen min har blitt bedre.

Jeg kan fortsatt huske da jeg plutselig leste at hasj, HASJ, ikke var så farlig som jeg trodde. Riktig nok kan det være negativt for et så ungt individ å lese det, fordi man ikke alltid er like flink til å reflektere og se ting fra flere sider når man er ung. Jeg testet vell hasj da jeg var 15-16, og det var vell jeg som først dro det opp i gjengen. Jeg prøvde hasj med omtrent et års mellomrom frem til jeg fylte 18, uten funk.

Det var ikke før for ett år siden jeg oppdaget min lidenskap for cannabis, og når jeg ser tilbake er det like greit. jeg kan selv huske hvor voksen og ferdigutviklet jeg følte meg som 15'åring, selv om jeg var milevis unna.

Så til alle dere under 16', det er ikke noe galt å henge på freak i en ung alder, men husk nå alltid å se ting fra flere sider!
Sist endret av Membranplan; 21. mai 2012 kl. 22:03.
For min del går det mest i lesing her på forumet. Liker å lese meg opp om drugs og sånt, triprapporter og liknende selv om jeg aldri engang har rørt hasj.
Som Generation har heller ikke jeg mye interessant å si, som du ser på innleggstallet mitt. Er 18 btw, 1993
Sist endret av Arsis42; 21. mai 2012 kl. 22:03.
Har vært en trofast leser i noen år, flere enn de fleste.. Høhøhø
Begynte vel å henge her for (nesten) 10 år siden på slutten av videregående. Alltid foretrukket dette forumet foran andre norske fora, selv om jeg ofte merker at det har blitt litt inntog av de yngre de siste årene (95 og oppover.. no offence).

Sist endret av watchman; 22. mai 2012 kl. 00:05.
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
OT, men;
Sitat av MrKrokan Vis innlegg
Har vært en trofast leser i noen år, flere enn de fleste.. Høhøhø
Vis hele sitatet...
Haha, jeg måtte bare sjekke noen av de eldste postene på forumet. Fant noe gammelt mobil-greier og klarte ikke slutte å le.

Sitat av vidder, den 25. oktober 2001 Vis innlegg
Kameraten min har de, jævlig bra telefon egentlig
Siden den har gprs innebygd, kan du faktisk skrive Mail rett fra Telefonen (selv om det går sinnsykt tregt), Og legge inn animasjoner som du lager på pcn. Ja, og det går an å lage bilder rett på telefonen ( ikke spør hva det kan bruks til)
Finnes forresten både USB og Serial kabel.
Vis hele sitatet...
Telefonen det er snakk om er Ericsson R520
Sist endret av PerPerPerPer; 22. mai 2012 kl. 00:14.
Sitat av ViceR Vis innlegg
Akkurat denne tråden bringer tilbake minner fra da jeg begynte å poste på et engelskspråkelig Halo 3-forum i en alder av bare 13 år. Engelsken min var relativt god, og jeg fikk mange tusen posts veldig fort, så jeg skjønte da at det ikke ville vært særlig smart å si at jeg faktisk bare var 13 år gammel da den gjennomsnittlige personen var 17-18 år, så jeg la på 4-5 år. Det funket ganske bra helt til jeg ble såpass godt kjent med noen der at jeg var nødt til å fortelle sannheten, og at jeg da bare var 15 år. Det var noen gode år.
Vis hele sitatet...
Hahaha, I feel ya'.

Er selv bare 15 år, men om jeg ser noen andre med ''97'' eller ''1997'' i navnet sitt så tenker jeg automatisk at det er en ''kid''. Begynner nesten snart selv å tro at jeg er 17 år.
Happy Buddha
Sitat av Spirituell Vis innlegg
Kjenner meg igjen der, hang på russiske carding-forumer i en alder av 12-13 år og diskuterte botnets og forhandlet med heftig kriminelle jævler. DDOS, Zeus og random .gov-defacing var hverdagslig, hadde god kontakt med Ryan Cleary, lols...
Vis hele sitatet...
Holdt på med samme greia, men er absolutt ikke mye stolt over det nå, synes det er litt flaut jeg...
Sitat av Spirituell Vis innlegg
Kjenner meg igjen der, hang på russiske carding-forumer i en alder av 12-13 år og diskuterte botnets og forhandlet med heftig kriminelle jævler. DDOS, Zeus og random .gov-defacing var hverdagslig, hadde god kontakt med Ryan Cleary, lols...
Vis hele sitatet...
Jeg lekte "boksen går" og slåball jeg