Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 988
var ikke aprilspøk!
Harabo's Avatar
Heisann,

jeg har laget en nettside, der jeg brukte jquery sin validate funksjon til ett kontaktsjema jeg lagde. der blir det også brukt ajaxsubmit, som kjører en separat PHP fil da jeg trykker send. men det har seg slik at der siden skal hostes, er det ikke støtte for php så jeg må skrive om til asp. jeg har fått til alt, utenom en liten funksjon og det er og sende tilbake true.

php kode ser slik ut:

Kode

echo 'true';
men hva blir det i ASP?
Det blir vel slik:

Kode

Response.Write("true")
var ikke aprilspøk!
Harabo's Avatar
Trådstarter
Sitat av Diox Vis innlegg
Det blir vel slik:

Kode

Response.Write("true")
Vis hele sitatet...
men da skriver den vell ut true som html? slik jeg har forstått det, sender echo 'true' en statement, og skriver ikke ut ordet true.
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Sitat av Harabo Vis innlegg
men da skriver den vell ut true som html? slik jeg har forstått det, sender echo 'true' en statement, og skriver ikke ut ordet true.
Vis hele sitatet...
Vanligvis ja, men når du har '' rundt så sender den ut ORDET true

Edit: Altså ikke true som i en boolean variabel, men true som i en string.
Sist endret av droppboks; 8. mai 2012 kl. 19:31.
var ikke aprilspøk!
Harabo's Avatar
Trådstarter
Ser ikke ut til og fungere med Response.Write("true").

her er hva som stod i den gamle koden:

Kode

        echo 'true'; //if everything is ok,always return true , else ajax submission won't work
Og her er java funksjonen:

Kode

			$("#form1").validationEngine({
				ajaxSubmit: true,
					ajaxSubmitFile: "ajaxsubmit.asp",
					ajaxSubmitMessage: "Mailen er send, vi vil ta kontakt om nødvendig!",
				success :  function() { callSuccessFunction() },
				failure : function() {}
			})
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Skjekk om ajaxsubmit.asp faktisk sender ut true, hvis den gjør ikke gjør det er problemet ditt et annet sted.
var ikke aprilspøk!
Harabo's Avatar
Trådstarter
Sitat av Choobe Vis innlegg
Skjekk om ajaxsubmit.asp faktisk sender ut true, hvis den gjør ikke gjør det er problemet ditt et annet sted.
Vis hele sitatet...
har oppdaget at Response.Write "true" gjør akkurat det samme som echo 'true'; så det virker som at det er i javacoden det er noe snusk.

igjen, koden ser akkurat slik ut:

Kode

			$("#form1").validationEngine({
				ajaxSubmit: true,
					ajaxSubmitFile: "ajaxsubmit.asp",
					ajaxSubmitMessage: "Mailen er send, vi vil ta kontakt om nødvendig!",
				success :  function() { callSuccessFunction() },
				failure : function() {}
			})
			//Un
dette er ett område jeg vet lite om, så om noen som kan jquery kan ta en titt hadde det vært fint! ajaxsubmit.asp ender nå opp med og skrive ut true hvis scriptet blir gjenomført, men ajaxsubmitmessage popper ikke opp, slik den gjorde da jeg brukte echo 'true';
hva om du legger på en ';' helt på slutten etter '})' ?
Dette vil jeg tro at kan gjøre at den ikke popper opp. Men virker rart om det har fungert tidligere da.
Du kan jo for shits and giggles inkludere ajaxsubmit.asp, så kan faktisk folk se om ASP'en er korrekt.
▼ ... noen uker senere ... ▼
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Du sier ingenting om hva som skjer.. Hvor oppstår feilen? Kjøres callback-funksjonen for failure? Får requesten HTTP response 200? Kjøres i det hele tatt validationEngine? Oppstår det feil under kjøringen av javascriptet?
Bruk en debugger for å se hva som skjer...
Vil anbefale deg å kjøre javascript-et ditt i Firefox med Firebug-tillegget. Der kommer det opp om det eventuelt er noen store feil i javascript-koden.