Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 1347
Heisann,

Jeg har en pc jeg skulle ha solgt, og det veldig kjapt siden jeg trenger penger, og lurer dermed på tips til hvor jeg kan finne folk som er interresert i slik? forum og lignende.
Har allerede lagt pcen ut på finn, men lite tilslag der desverre, selv om det er andre gangen jeg har lagt den ut og gått ned markant i pris!
Sjekk om det er noen kjøp og salg grupper for ditt lokale område på facebook.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
er kansje en ide og si hvordan pc det er, og hvor mye du har tenkt og selge den for
kan godt henne at grunne til den ikke er attraktiv på finn er at du har overpriset den, eller at den er fra steinalderen.

ett tips til salg på finn er og pynte litt på sannheten, men ikke si noe som ikke er sant.
feks. hvis det er en selvbygd pc kan du si: hveldig bra ryddet, som gir bedre tempraturer og mindre støy.
Trådstarter
Har spammet facebook en god stund angående dette, ingen interreserte desverre

tror nok den var overpriset når jeg la den ut første gangen, hvor den var ute til 12500, nå har jeg gått ned til 8000 med mer tilbehør i tillegg. har hvert flink til å pynte på sannheten også ^^
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Hvilken pc er det snakk om? Link til finn?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Mulig du kan få solgt den fortere om du selger hver del for seg selv, tror iallefall ram, cpu og hovedkort forsvinner raskt nok.
Trådstarter
Bruk denne søkskoden på finn; 34549300

Ville ikke verdien synke betraktlig om jeg selger delene hver for seg?
Sitat av Isrsxd Vis innlegg
Bruk denne søkskoden på finn; 34549300

Ville ikke verdien synke betraktlig om jeg selger delene hver for seg?
Vis hele sitatet...
Uten å oppgi hvilken strømforsyning du har og hvilket hovedkort er det ikke rart responsen uteblir. 8000,- er forøvrig særdeles optimistisk. Der har du grunnen din

EDIT: Ser jo på bildene at det er en GS700. Den er ikke spesielt bra, ikke modulær og billig. Du får ikke på langt nær 8000,-. Skal gjøre et overslag straks.
Sist endret av apocalypse; 3. mai 2012 kl. 17:33.
Trådstarter
Hvorfor er ikke gs700 bra? Holder i massevis til denne pcen, plenty av kabler til overs også hehe, men det er en annen sak.Burde kanskje oppgitt spesifikt hva slags komponenter disse 2 er ja..
Nypris på riggen din ligger vel rundt 8000 kr, avhengig av hvilket hovedkort det er. Så hvis du tar 30-50% av det, får du den riktige prisen for alt sammen.

GS700 funker helt greit, men det er en rimelig strømforsyning som ikke er av den typiske Corsair-kvaliteten. Den er heller ikke modulær.

Mener altså ikke å være kjip, bare regnet med at det var dyrere komponenter i maskinen mtp. prisen du ville ha. Riggen er fin den, men bare ikke verdt på langt nær 8k - dessverre!
Title of titles
bamsegutt's Avatar
Ville aldri gitt mer enn 4000-5000 for den der, desverre. De fleste som kjøper pcer i denne prisklassen trenger ikke så alt for mye ekstragreier, som vannkjøler, og man kan derfor få en tilsvarende pc til rundt 5000-6000 helt nytt.'

Sitat av apocalypse Vis innlegg
Glemte forøvrig Windows-lisensen, så da tipper vel nyprisen 8k. Men fortsatt - 5k er nærmere riktig pris.
Vis hele sitatet...
Vet ikke med dere, men jeg ville aldri betalt mer for en pc med gyldig Windows lisens ettersom det er så utrolig lett å skaffe gratis på andre måter.
Sist endret av bamsegutt; 3. mai 2012 kl. 17:51.
Glemte forøvrig Windows-lisensen, så da tipper vel nyprisen 8k. Men fortsatt - 5k er nærmere riktig pris.
Du må reklamere mer for Raptor disken din :3 (Håper du raderer HDD'ene med egnet program).
Skift overskrift til "Kraftig stasjonær gaming pc med vannkjølig og 16RAM" og hvis kabinettet har røde lys på viften foran skru det på og ta bilde i mørket, da kan du nok få 6-7k for den
Sist endret av iColdman; 3. mai 2012 kl. 18:21.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
tips:
-den har hele 16gb lynrask ram.
-ikke nevn at den ene harddisken er gammel
-ikke nevn ting den ikke har
-skriv at skjermkortet drar alle nye spill.
-skriv at kabinettet er stort og tøft
-ikke skriv: god pc, skriv: kjempebra vannavkjølt pc!
Sist endret av Frufsa; 3. mai 2012 kl. 18:26.
Trådstarter
Om jeg selger med 22" skjerm (samsung syncmaster t220), ekstern dvd brenner og mus(razer naga) og tastatur(random fra elkjøp, labtec), hva ville den værdt da omtrent?

Tusen takk, skal endre på artikkelen asap! Går det ann på finn btw? :P

Sitat av Fekillix Vis innlegg
Du må reklamere mer for Raptor disken din :3 (Håper du raderer HDD'ene med egnet program).
Vis hele sitatet...
Hva mener du med det?
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Kan nok være en fordel å rydde litt i kabelsalaten før du legger den ut for salg. Ingen er interesserte i noe som ser ut som et takras. Komponenter er skjøre så hvis man kjøper en brukt selvbygd maskin vil man gjerne få inntrykk av at det hele er behandlet med omhu. Det er tilsynelatende ikke tilfellet her.

Begynn på 6000kr så har du rom for litt pruting. Rydd i maskinen, legg ut nye bilder og før opp en komplett spesifikasjonsliste.

Rettelse: Nesten ingen er interessert i noe som ser ut som et takras
Sist endret av 83leo; 3. mai 2012 kl. 18:36.
Sitat av Isrsxd Vis innlegg
Hva mener du med det?
Vis hele sitatet...
"Den har en kjemperask Raptor HDD på hele 300GB, dette gir lave loadingtider i spill og rask oppstart, da disken roterer hele 10.000 ganger i minuttet."
Trådstarter
Noen som vil kikke på den igjen? 34549300 er koden :P
Sitat av Isrsxd Vis innlegg
Noen som vil kikke på den igjen? 34549300 er koden :P
Vis hele sitatet...
Finner den ikke jeg :S
Trådstarter
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Finner den ikke jeg :S
Vis hele sitatet...
Veldig rart :P kanskje fordi jeg akuratt har endret på den?
Sist endret av Isrsxd; 3. mai 2012 kl. 19:58.
Noen andre som finner'n? Har søkt i alle kategorier...
Sist endret av Fekillix; 3. mai 2012 kl. 20:03.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Noen andre som finner'n? Har søkt i alle kategorier...
Vis hele sitatet...
jeg fant den ved og søke på torget etter elektronikk i telemark til 8k
Trådstarter
Var pga jeg skrev at jeg solgte med wow konto og diablo 3 at dere ikke kunne finne den et lite beite tror jeg, grunnet brudd på no regler :P men er oppe igjen nå.

Hva mer i en slik pc måtte til for deres del at den skulle være verdt 8k? Eventuelt hva av ekstrautstyr? Skjerm, tastatur og mus? En ekstern hdd? let me know
Førrhelvett.
Lovegame's Avatar
Om du vil den plutselig skal gå opp i verdi, ser jeg ingen annen måte enn å kjøpe bedre deler. Og da går vinninga opp i spinninga.
Trådstarter
Får jo ikke noe særlig bedre gaming pc bortsett fra om man bytter ut i5 prosessoren med en i7, som man uansett ikke vil legge merke til noen slags forskjell på når man gamer. Også om man bytter ut skjermkortet, noe jeg kan forstå utgir et stort utslag på hvor mye en pc koster grunnet det fins en del dyre skjermkort.

Og kabinett + ekstra kjøledeler da.. OKEY GREIT JEG GIR MEG
Sist endret av Isrsxd; 4. mai 2012 kl. 10:02.
Sitat av Isrsxd Vis innlegg
Får jo ikke noe særlig bedre gaming pc bortsett fra om man bytter ut i5 prosessoren med en i7, som man uansett ikke vil legge merke til noen slags forskjell på når man gamer. Også om man bytter ut skjermkortet, noe jeg kan forstå utgir et stort utslag på hvor mye en pc koster grunnet det fins en del dyre skjermkort.

Og kabinett + ekstra kjøledeler da.. OKEY GREIT JEG GIR MEG
Vis hele sitatet...
Pcen din er ikke verdt 8000 kroner.
Den er verdt 6000 kroner brukt max.

Ifølge prisguide, så koster pcen din 7500 kroner ny!
Sist endret av Knäppgök; 4. mai 2012 kl. 10:05.