Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1091
Lurer på om noen av dere vet når neste oppgradering av gamer-laptopen Asus G74SX blir?

Ser det er nesten ingen utenom NetOnNet og Deal.no som selger den. Før forhandlet både komplett, MPX og Amentio denne laptopen men ingen av dem som har den inne. Er den på vei til å bli erstattet med en nyere og oppgradert versjon?

Må bytte ut min 2 år gamle Asus G73J (som kom før g74SX) så da lurer jeg på om jeg skal kjøpe G74SX nå eller evt. vente til det kommer en bedre versjon ut på markedet..
Vent til Ivy bridge laptopene kommer. Omtrent 2-3 uker.
Er det bare prosessoren som er forbedret på Ivy Bridge laptopene? Or?.. 0o
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Tja... Kjøligere og mindre strømkrevende maskiner, samt med mer prosessorkraft er jo fint å ha i ei laptop.
http://www.notebookcheck.net/Review-...k.73636.0.html
Oppfølgeren skal hete G75V og linken er altså til en engelsk review av denne laptoppen. Specs, bilder, benchmarks og diverse annet finner du der, dog ikke så mye om selve release-datoen da, men nå som den første Ivy bridge desktop cpu-en allerede har blitt lansert, så burde det ikke ta så veldig mye mere enn 1 mnd. før G75V blir lansert.
Prisen er satt til 2299 euro, så billig er den ikke, men du får nå selv vurdere om den ekstra ytelsen er verdt de ~17.000 kronene den kommer til å koste.
Denne laptopen jeg har nå, drar det meste av spill på max. Er kjapp ellers også, så tror ikke det er verdt de pengene to be honest.

Kjøper jeg G74SX får jeg 4 gb mer ram, bedre grafikkort, 250 gb større hardisk og i7 prosessor istedet for i5 som jeg har nå.

Eneste er at jeg kunne tenke meg bedre kjøling.. Men men, får kjøpe inn noe mega turbiner å stille under laptopen.
Da har G75 kommet til norske nettbutikker!

http://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=245813&banid=hwpg#

Specs:

Intel Core i7 3610QM / 2.3 GHz
Mobile Intel HM77 Express
NVIDIA GeForce GTX 670M - 3 GB GDDR5 SDRAM
Sist endret av Stigern; 29. april 2012 kl. 16:07.
Betaler ikke nesten 3k ekstra for å få Ivy Bridge prosessor alltså. http://www.dustinhome.no/product/501...Provider_dacsa G74SX (Den uten 3D) til 9599 kr.
670m er mye kraftigere enn 560m.
Overså det...
En annen positiv ting er at den har slanket seg med 300 gram.
Da har jeg bestilt den jeg linket til på ps.no, men er i litt dilemma her. Enten kjøper jeg en til Seagate hybriddisk på 750gb og kjører de i RAID 0, eller en 256gb ssd som systemdisk og bruker den 750gb disken som lager.

Hva tenker dere?
Sitat av Stigern Vis innlegg
Da har jeg bestilt den jeg linket til på ps.no, men er i litt dilemma her. Enten kjøper jeg en til Seagate hybriddisk på 750gb og kjører de i RAID 0, eller en 256gb ssd som systemdisk og bruker den 750gb disken som lager.

Hva tenker dere?
Vis hele sitatet...
definitivt en SSD. når du først kjøper noe sånt kan du gå for ordentlig ytelse