Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 21779
På en fest i går ble jeg introdusert for disse:
Marlboro Gold Beyond
http://www.zigsam.at/l08/B_Cig/MarlboroGoldBeyond-20fAT2012.jpg
*Norsk tekst og tlf. til røyketelefonen.

Dette var da helt vanlige filtersigaretter, inntil man klemmer litt hardt på filteret inntil det kom et lite pop(en kule med væske inni som sprekker), og det var plutselig mentholsigaretter.

I min alkoholberusede tilstand syntes jeg dette var ekstraordinært ettersom jeg aldri hadde sett lingende tidligere, og i dag bestemte jeg meg for å researche.

Jeg ble fortalt at de selges de fleste steder hvor det selges tobakk, og at det ikke koster mer enn en vanlig pakke.

Senere i kveld skal jeg i butikken, så vil nok se etter dette selv, men til dere som vet om dette fra før, hvilke andre typer sigaretter som selges i Norge har samme mekanisme?

Da tenker jeg på sigaretter som man bare trykker på filteret og det "magisk" endrer smak.

Søk på google ga lite, ettersom sigaretter har jo helt andre navn i forskjellige land pga. diverse lover.

Innleggene mine ender alltid opp litt rotete, så her er essensen av tråden min;

Hvilke andre sigaretter i Norge har samme mekanisme som Marlboro Gold Beyond?
Du får "vanlig" Marlboro også med samme effekt. Mener også at Kent har noe med lignende opplegg?

Jeg har hørt "klikkfilter" bli nevnt, men det korrekte for Marlboro er vel Iceball Filter.

Forresten ganske greit om man liker å ta seg en mentholsigarett en gang i blandt.. evt. røyke halve sigaretten før siste halvdelen er menthol osv..
Sist endret av thomasw; 21. april 2012 kl. 17:16.
Det er vel får å bedre ånden litt... skal du røyke mentholsigg kjøper du mentholsigg....
Du får ikke noe bedre ånde av mentholsigaretter! Jeg røyker sjøl men synes det lukter like fælt av de som røyker mentholsigs
King Of Nipples
0rgasmatr0n's Avatar
tror prince også har en slik type.
Jaja artig påfunn som sikkert klarer å narre nye generasjoner røykere. Noe må jo "tobakksmafiaen" finne på når den vestlige verden er kjørt fast i en laaang helsebølge og stadig strengere røykelover. På 60-80 tallet var det film-helter som var store magneter for tobakksindustriens salgsfremstøt - nå har de slått seg mer på design og nifty gadget faktor.
Wunderkind
Trådstarter
Dere som har foreslått Kent og Prince, noen spesifikke navn?
Tror Prince grønn er har mentolsmak.
Røyket stadig Lucky Strike Click når jeg var i Spania. Se linken til Goldenbullock. Tviler på at man får kjøpt dem i Norge.
Hvis noen vet om steder i Oslo man får kjøpt dem vil jeg gjerne vite det!
Her i Norge er det kun marlboro og prince som har disse ballene som kan sprekkes i filteret.
Å det smaker slett ikke menthol, men mere lakris mentol..!
Marlboro Beyond Gold
Marlboro Beyond Red
Prince Click (Husker ikke hele navnet, pakken er vertfall blå)
Lucky Strike har og en med slikt filter, sort pakke. Usikker på om den selges i norge faktisk
Lucky Strike Click&Roll. Har ikke sett de i Norge, men vet at de har de i Sverige
▼ ... flere år senere ... ▼
Gammel tråd, men jeg lurer på det samme. Hittil vet jeg om Lucky Strike med klikk, boksen er svart og lilla og de har en bjørnebærsmak eller noe lignende. Jeg har også prøvd Malboro Ice Ball eller hva den heter, men det var ikke noe særlig.

Noen som vet om flere typer? Og navn på de?
Lucky Strike Dobbelklikk har vell spearmint og menthol hvis jeg ikke tar feil
Lucky Strike, Prince, Marlboro og Kent tilbyr alle sigaretter med samme funksjon (jf. "click" eller lignende). Selges i de fleste matbutikker, hvis ikke de har dette tilgjengelig så kan du sjekke kiosker eller bensinstasjoner.
Det er for jævlig at det er så få sigarettmerker å få kjøpt i dagens Norge.
Sitat av DCH Vis innlegg
Gammel tråd, men jeg lurer på det samme. Hittil vet jeg om Lucky Strike med klikk, boksen er svart og lilla og de har en bjørnebærsmak eller noe lignende. Jeg har også prøvd Malboro Ice Ball eller hva den heter, men det var ikke noe særlig.

Noen som vet om flere typer? Og navn på de?
Vis hele sitatet...
Marlboro double burst
Lucky strike/Prince/Camel double click

Har så vidt jeg vet, bare sett mentol/mynte smak i norge. Men i sverige/andre land kan man få med sitrus og mynte, skogsbær og mentol(er nok disse du snakker om). Men de absolutt vanligste er mentol/mynte