Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 5081
Nå er det sikkert mange som mener jeg er lat som ikke "Google is your friend" - men jeg finner rett og slett ikke det svaret jeg vil ha, jeg lurer på om politiet har mulighet til å spore opp en mistet \ stjålt android telefon? Har hørt de har en mulighet til å sperre den uansett hvilket simkort som står i, men de har da vel også muligheten til å bruke mobilmaster til å gi den en ca posisjon?
jeg lurer også på dette og når jeg pratet med politiet fikk jeg vite at det eneste som skjer er at politiet sperrer imei nret og henlegger saken. shit happends
Om du fortsatt har tilgang på den fra market kan du jo eksternt innstallere et sporingsprogram og spore den selv.
Hva slags mobil har du? Hvis du har HTC Sense så har Sense en egen innebygget tjeneste for sporing, dog den har aldri fungerte for meg (alle andre jeg har snakket med på andre forum). Men de har restaurert litt og kanskje fiksa det, har personlig ikke sett så mye på det det siste året. Ville sjekket ut det hvis du hadde en HTC mobil.
Trådstarter
18 0
Har tilgang derifra ja, så det har jeg forsøkt gjentatte ganger :P men den er visstnok ikke på nett.

Er en samsung galaxy s2..
Sitat av Paradigm Vis innlegg
Om du fortsatt har tilgang på den fra market kan du jo eksternt innstallere et sporingsprogram og spore den selv.
Vis hele sitatet...
Og dette krever ingen tukling med innstillinger, oppretting av kontoer, synkronisering etc.? Tell me moar...
Politi/rettsvesen har mulighet til å sende en anmodning til operatør om sporing av mobiltelefon. Dette blir ikke gjort i saker hvor mobiltelefonen er stjålet, dessverre. Operatør har også mulighet til å sperre IMEI på nettverket, og gjør ofte dette etter henvisning fra Polti/forsikringsselskap, i saker hvor mobiltelefoner er blitt stjålet.

Dersom din Google-konto fremdeles er aktiv på telefonen, kan du installere Plan B på mobilen fra den nettbaserte versjonen av Google Play og bruke denne applikasjonen til å spore telefonen. Dersom Google-kontoen din enda er aktiv, vil den sende mobilens posisjon til din Gmail hvert 15 min.
Trådstarter
18 0
Telefonen var jo i og for seg låst med passord, men det finnes det sikkert en måte og komme seg utenom, og nå har den også blitt tom for strøm - om ikke noen har byttet simkort, nesten så man begynner å tro at den er tapt!
Hadde en app på mobilen min, som faktisk "ikke" gikk ann å slette, den ble lagret på RAMen eller no' slik at selvom de byttet simkort og SDkort at den fortsatt var der. Denne appen låste også mobilen helt, og du kunne velge passord og forskjellige handlinger den skulle gjøre som feks. "Dette er min mobil!" beskjed på skjermen, ringe med full styrke, ta bilder, spore opp, gi beskjed hva slags info som ble brukt på mobilen (mailen til fyren som stjal feks.) og endre passordet fra appens nettside.

Husker da ikke hva appen heter, men skal prøve å komme på den til imorra, tukla med den på leir for 1 år sia...
Trådstarter
18 0
Joda, det kan stemme at det er no sånt, tror det var ved oppstart at jeg måtte skrive inn et alternativt nr og at telefonen skulle låses ved innsetning av et annet simkort, og om jeg gjorde det måtte det verifiseres via min gmail konto... Hm, da kan det jo være et lite håp om at den kan dukke opp
Appen het Prey, tok litt feil ang. infoen
Vanligvis er det apps og andre tjenester som gjør det mulig å spore opp mobilen sin. For dem som har samsung --> www.SamsungDive.com lag dere en bruker der og registrer mobilen deres!

Dette har jeg gjordt med lillesøsteren min sitt Samsung Galaxy s2. Måtte bare registrere hennes nye mobil + andre spore apps før jeg ga henne det.
Trådstarter
18 0
Der hadde jeg faktisk en bruker, det var jeg neimen ikke klar over!

Og der inne fant jeg også "Simcard lock" Som også er aktivert.
Sitat av eskiil Vis innlegg
Er en samsung galaxy s2..
Vis hele sitatet...
Er ikke tilfeldigvis en svart, rimelig ny galaxy s2 du har mista?
Trådstarter
18 0
Hm, tja, den ser vel ikke så ny ut lengre kanskje! Ble forsåvidt mistet natt til søndag..

Men om telefonen blir forsøkt startet med et annet simkort, da vil vel kanskje politiet også ha en mulighet til å finne ut hvilket simkort som er forsøkt satt inn? Og da mener jeg selv om telefonen låser seg?
Sitat av eskiil Vis innlegg
Hm, tja, den ser vel ikke så ny ut lengre kanskje! Ble forsåvidt mistet natt til søndag..
Vis hele sitatet...
Fant en hvit sg2 natt til søndag, men om den ikke har skifta farge iløpet av natten er det nok dessverre ikke denne.

så vidt jeg har forstått sendes simkortnr sammen med imei til nettverksleverandøren så fort det blir gjort et anrop, så ved å søke opp imei-nr. skal det være fullt mulig å finne eier av sist brukte sim-kort. Om dette er noe politiet gidder å bruke tid på er en annen sak.
gå på google.no/play og logg inn på din gmail som du brukte på telefonen.
Finn en applikasjon som søker opp telefonen for deg og last den ned på telefonen via PCen

Kanskje denne funker?:
https://play.google.com/store/apps/d...Ryb2lkbG9zdCJd
eller
https://play.google.com/store/apps/d...15YW5kcm9pZCJd

Begge to henter GPS signaler og finner ut hvor den befinner seg.

EDIT: Husk at kanskje på noen av dem må du registrere telefonen først...
Sist endret av SanderKulen; 17. april 2012 kl. 19:49.