Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 2775
Hei freaks, skal til legen og sjekke meg for masse rart. Skal ta blodprøve og masse annet, men kan legen finne at eg har røykt? har røykt et par 20Pk og er redd at han skal finne det ut og fortelle foreldrene mine. kan han finne det ut sånn enkelt?
(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
Sitat av djsmall Vis innlegg
Hei freaks, skal til legen og sjekke meg for masse rart. Skal ta blodprøve og masse annet, men kan legen finne at eg har røykt? har røykt et par 20Pk og er redd at han skal finne det ut og fortelle foreldrene mine. kan han finne det ut sånn enkelt?
Vis hele sitatet...
20Pk? Vanlig tobakk altså? Leger har taushetsplikt så de kan ikke avsløre noe for foreldrene dine uansett.
Title of titles
bamsegutt's Avatar
Legen har taushetsplikt de vil nok ikke innformere noen om noe med mindre det dreier seg om noe virkelig grovt (harde rusmidler/voldtekt/vold og slike ting)
For det første, så har legen taushetsplikt og vil ikke fortelle noe som helst til dine foreldre med mindre det er alvorlig fare for eget eller andres liv, og for det andre så vil ikke legen kunne se (eller bry seg om) at du har røykt et par tjuepakninger.

Edit: ninjae'd.
Sist endret av Dimergon; 2. mars 2012 kl. 11:44.
Trådstarter
5 0
Takker for svar ! blei litt lettet nå ^^
Men nei, det er ganske lett å bli ferska av både legen å foreldre når du røyker. Lukta setter seg som faen, spesielt på fingrene.
gentleman #1
ViceR's Avatar
Hvis du er under 16 år kan vel legen sladre så mye h*n vil til foreldrene?
Sist endret av ViceR; 2. mars 2012 kl. 12:11.
Om du er redd for å bli tatt av foreldrene dine for å røyke sigaretter kan du vel like godt slutte..

Legen gir nok faen i om du røyker, uansett.
Sitat av TheGloryHole Vis innlegg
Men nei, det er ganske lett å bli ferska av både legen å foreldre når du røyker. Lukta setter seg som faen, spesielt på fingrene.
Vis hele sitatet...
I mine yngre dager når vi måtte smugrøyke brukte vi å knekke av greiner fra trær som vi brettet rundt siggen. Da slapp man at lukten skulle sette seg på fingrene.
Vi brukte heller aldri å røyke når det regnet ute, siden vi hadde hørt at røyklukt satt seg mye dypere i tøyet.
Som sagt tidligere, så har du ingen problemer med å slutte å røyke hvis du bare har røyket et par 20pakkninger. Hvis du er såpass redd for å bli busta så anbefaler jeg deg å slutte, både for å bedre din egen frykt, men også for å spare deg for kols, vonde lunger og alt annet piss som følger med!
Sitat av Pewpew Vis innlegg
så anbefaler jeg deg å slutte, både for å bedre din egen frykt, men også for å spare deg for kols, vonde lunger og alt annet piss som følger med!
Vis hele sitatet...
Enig med den, Jeg brukte flere tusen av kr på bare røyk, etter noen år harket jeg bare slim og masse annet udyr fra halsen, ble oftere syk en normalt sikkert rundt 2 - 4ganger mnd, så jeg gikk over til snus.
4 - 5 poser dagen, har spart utrolig mye i det siste, nu har jeg ikke vært syk på flere mnd har ikke problemer med halsen osv..
Fortsett å røyk, det er kult!
Har du røkt og vært inærheten av foreldrene dine med samme klær den dagen, så vet de nok allerede at du røyker. Eg merker det med en gang eg kommer inærheten av noen som har røkt den dagen
I starten kan man vel spille litt på naiviteten til foreldre og si at man var med en kompis som røykte.. Men fungerer vel ikke mer enn et par ganger...
LOL, sigg? Mye bedre å bare fortelle foreldra dine at du røyker, eller bare slutte så fort som mulig
Gammel er du egentlig, 12? lol.
Ikke hvem som helst.
F0reman's Avatar
Dette er ikke noe å være redd for akkurat. ting som røyking finner foreldre bestandig ut av til slutt.. Lukten sitter seg i klærne og på fingrene som TheGloryHole sa.

det du kan gjøre er egentlig bare å slutte å røyke hvis du er redd for att foreldrene dine skal finne det ut. eller bare gi faen og fortsette.
Selv om man ikke er redd for at foreldra finner ut, så anbefales det å slutte uansett Er jo usundt og alt dritt osv
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Mitt råd er å slutte.
Jeg vet du ikke kommer til å lytte, men prøver fordet.
Du kommer til å sitte om x-antall år å lure på hvorfor i svarte du gadd å begynne. Og en annen ting, det koster utrolig mye penger og det kommer ikke til å bli billigere!

Tviler du gidder å høre på våre anbefalinger, men det burde du.
Slutt mens leken er god. Det er lite kult å røyke, noe som de fleste røykere kan si seg enig i.


De sjekker ikke for alle verdens stoffer når de tar blodprøve, ikke nikotin heller. Med mindre du har focka lunger sånn som meg og legen anbefaler at du kutter ut umiddelbart.
Kronisk stein
Navnl0s's Avatar
Slutt for faen!
Det koster meg 2000 i måneden, gjør meg stressa som bare pokker hvis jeg ikke får min daglige dose nikotin, det lukter jævlig, og det er forferdelig vanskelig å slutte.
Det som er med sigg er at det er kult, spennende og digg de første gangene, forbuden frukt smaker best vet du. Når man blir eldre innser man effektene det har fått på kroppen og kondisen din, og blir heller en uvane enn utskeielse. Husker fra ungdomsskolen at siggen smakte mye bedre, nå har den fucka opp smakløkene og er bare vondt for halsen, vanskelig å slutte er det og.

Leger har dessuten ingen måte å teste om du har røyket sigg på enn å spørre, og de er vant til at folk lyver for dem hver eneste dag. Altså bare vær ærlig og si du har røyket litt, og si at du ikke likte det eller noe. Uansett om de ser at du ljuger sier de ikke alltid det. De gir vel faen om du har prøvd å røyke, to tjuepakninger er ingenting, noe folk røyker daglig.

Poeng: Ikke begynn å røyk.
Jeg henger meg på her, og vil gjerne fortelle deg hvor idiotisk røyking er.
Jeg begynte selv å røyke når jeg var 12 år - idag er jeg 25 og røyker 4 pakker tobakker i uken.

4 pakker tobakk er ~850kr i uken, 3400,- i måneden.
Dette er JÆVLIG mye penger, og ikke nok med det... Pengene er bare litt av problemet når det kommer til røyking.

Du merker fort på helsa at du har begynt å røyke. Det er ikke sånt "jaja, den tid den sorg. Jeg får kanskje kreft når jeg er 70.."
Hver dag når jeg våkner, er det en slimkule uten like som skal opp fra halsen min, og jeg klarer ikke engang å starte dagen uten å røyke 2-3 røyker.

Er dette virkelig livet du ønsker? For hvis du begynner å røyke, så vil det bare bli mer og mer av dette... Det er kanskje et par røyker til dagen når du begynner, men det blir bare verre og verre.

Hver bidige dag ønsker jeg at jeg hørte på foreldrene mine når jeg var 13-14, og slutta mens leken var god..
Sitat av TheGloryHole Vis innlegg
Men nei, det er ganske lett å bli ferska av både legen å foreldre når du røyker. Lukta setter seg som faen, spesielt på fingrene.
Vis hele sitatet...
Setter seg bare i fingeren viss du absolutt skal røyke til gloa treffer huden. Setter seg som faen i klærne derimot, det er sikkert.
Med mindre du er på nære vippen til og bli skada for livet, så har legen taushetsplikt.

En ting til, ta og slutt. Du sparer så ekstremt mye penger :P
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
"djsmall" var virkelig passende brukernavn altså.

on topic: nikotin går fort ut av blodet, og uansett så gir legen 99,999% sannsynligvis en god faen om du røyker, eller ikke
Trådstarter
5 0
skal slutte nå :P takker for svar !

Men ikke til tråden men, hvordan skifter jeg brukernavn ? :P finner ikke ut av det....
Send PM til nso og spør pent.