Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 15206
Helt plutselig sto det nede til høyre på pc`en min at ingen tilkoblinger er tilgjengelige. Det trådløse nettverket fungerer helt fint da venninnen min som jeg bor med er tilkoblet uten problem.

Jeg kommer på nett når jeg kober inn en internettkabel men er det noen som kan si hva jeg kan prøve for å komme på trådløst nett igjen?
Trenger litt mer info.

Finner du nettverket? får du feilmelding når du prøver å koble til nettverket?
Finner ingen nettverk, det står kun "ingen tilkoblinger er tilgjengelige"

Feilmelding som kommer opp Plugg en Ethernet kabel i datamaskinen. Men dette er vell når jeg er koblet til en vanlig internett kabel? Nå er det jo trådløst og har aldri hatt noen problem, var bare plutselig i dag.
Siste jeg gjorde i går var å rydde litt, fjerne tulle programmer på kontrollpanel. Jeg kan vell ikke ha slettet noe som går utover nettet? haha
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Har du kanskje klart å være nær trådløs knappen som er på laptopen din? Det pleier å være en bryter forran eller på siden. hvis ikke så er det en knapp over tastaturet.
Har sjekket, knappen står på
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Skru den av, restart maskinen og prøv igjen.
Installer / Oppdater driverne fra hjemmesiden til produsenten til maskinen? Du skal lett finne det som passer til maskinen ved å søke på maskinens navn i Driver katagorien deres.
Prøvd å restarte maskinen X.x?
Kan vell ikke være at senderen dere bruker kun er konfigurert til en bruker av en eller annen rar grunn ?
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Sitat av Rediver Vis innlegg
Kan vell ikke være at senderen dere bruker kun er konfigurert til en bruker av en eller annen rar grunn ?
Vis hele sitatet...
Det gir ingen mening da hun vil fortsatt ha muligheten til å se nettverket Med mindre det er gjort endring slik at SSID er fjernet fra broadcast, men tviler på dette.
Ahh, så klart. Leste ikke helt klart gjennom teksten :3
Fungerte ikke å restarte... er som om det bare forsvant over natten, klare å koble til både med mobilen og venninna sin pc. åååååårh!!
Du kan jo alltids ta en gjenoppretting av maskinen for å se om det ikke er noe galt med hardwaren ?
Du må da så klart ta backup av det du vil ta vare på da. Bruke din veninnes PC eller en ekstern hardisk f.eks.
Du sa du slettet noen tulleprogrammer i Kontrollpanel.. Da tipper jeg at du også avinstallerte programvaren til det trådløse nettverkskortet, og derav driveren.
Kanskje ,er ikke den smarteste når det gjelder data osv :-D men går det å få det tilbake da?
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
http://www.teamviewer.com/download/TeamViewerQS.exe

Last ned og kjør den, gi meg ID og passord som dukker opp, så kan jeg ta en kjapp titt for deg.
Hoho, da kan du gjøre noe skikkelig skade ! :P
Ville heller anbefalt henne å gå på datamaskin produsentens hjemmeside (hp, asus, ect) og finne din modell der. Da skal du få valget å laste ned drivere

Hjelper jo så klart bare å restarte den til fabrikkinstillinger.
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Absolutt, kan gjøre mye da. Men hun vil da se alt som gjøres, og kan med et trykk stoppe det

Send det på privat melding forresten så slipper alle å se ID'en :P
Kan det være at krypteringen på nettverkskortet er forsksjellig fra den du kjører på ruteren da?

Start-settings-network connections-høyeklikk på wireless network- gå til fanen wireless networks og finn ditt nettverk. (Den skal være her hvis du har vært koblet den til tidligere)- velg nettverket og velg egenskaper-dersom den står på wpa2-spk skift den til wpa-psk. Prøv dette
Stickyshift, som hun sa, så har hun ikke mye peiling på PC :P Derfor aner ikke hun hva du gjør ^^
Maximal destruction potential <3

maximum* Flaaaut
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Joda. Tenkte jeg skulle være hyggelig å gi en hjelpende hånd nå som jeg hadde mulighet da
Joda, ser jo den
Personlig ville jeg aldri latt en person røre maskinen min via ett program
Kan komme hjem å hjelpe deg jeg...... Mye bedre å ha noen der fysisk
Fikk hjelp en venn ga meg noen uforståelige beskrivelser som jeg skulle gjøre, måtte laste ned noe, nå funker det hvertfall takk uansett for hjelpen WOOOOOOOOOOHO
Turbo Olsen was to late with his chance to get closer to a girl (Y)
haha ja, så ikke meldingen hans før nå når jeg klarte det selv
Haha, men var bra du fikk det til da Og velkommen til forumet anntar jeg
takk genial side, blir nok ikke så lenge til neste gang jeg ikke finner utav ting som har med pc å gjøre :P
Hahah, bare til å sende PM så skal jeg svare om jeg kan Henger her ofte når det ikke er noe å gjøre på jobb slik at jeg kan få noe mer erfaring innen IT og generelt rundt datamaskiner