Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1002
Hei freaks

Får ca 1 mnd siden, så blei mobilen min ødelagt.

Så, Jeg skaffet meg en gammel nokia som jeg kunne bruke midlertidig. Men når jeg skrudde på tlf, så kunne jeg ikke ringe eller motta anrop, ikke sende sms eller motta sms

da jeg prøver å ringe noen, så kommer denne feilmeldingen opp:

" Hei, vi ser at du er kunde hos telenor, gjelder det nummeret du ringer fra tast 1. Hvis ikke, tast inn nummeret henvendelsen gjelder "

Jeg har prøvd med en annen tlf også, men det kommer opp akkurat det samme

Noen som vet hva jeg skal gjøre?

Og jeg har prøvd meg fram men har ikke blitt noe klokere..

Og jeg har prøvd meg fram men har ikke blitt noe klokere..
Sist endret av idkhoe; 8. januar 2012 kl. 05:58.
Disse andre telefonene du har prøvd ser ut til å være låst til en annen operatør.
Trådstarter
51 8
ok, hva gjør jeg får å få den over til telenor?
Enten må du skaffe en telefon uten operatørlås, eller som passer med ditt abbonement.

Ellers må du kontakte operatøren telefonen er bundet til å be dem om å åpne den. Dette går bare hvis det fremdeles ikke er bindingstid til telefonen, hvis ikke må du frikjøpe den.

Du kan benytte deg av denne:" Hei, vi ser at du er kunde hos telenor, gjelder det nummeret du ringer fra tast 1. , du vil da få kontakt med en kundebehandler som kan hjelpe deg videre.
Trådstarter
51 8
Jeg har nå prøvd med enda en mobil, som er låst til telenor, men jeg fikk samme feilmelding igjen
Når den er låst til en operatør, så trur jeg den er låst til et simkort som har vært inni fra før av.
Isåfall så må du finne det simkortet som har blitt brukt i denne mobilen før, og endre innstillingene når du kommer inn på mobilen!
Sist endret av Majestic; 9. januar 2012 kl. 13:48.
Trådstarter
51 8
finnes det andre muligheter hvis jeg ikke finner simkortet ?
problemet ligger ikke på telefonen. Dersom denne hadde vært operatørlåst hadde du ikke fått dekning.

Trolig er det noe med ditt abonnement som gjør at du blir videresendt til Telenors kundeservice uansett hvilket nummer du prøver å ringe. Ring 09000 og spør hva som foregår
Trådstarter
51 8
sjekket på telenor. Der stod det at abonnementet mitt var aktivert, men likevell funker det ikke
Sist endret av idkhoe; 9. januar 2012 kl. 15:04.