Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 21839
Hei, får Imovane 7.5mg av legen, men syns ikke de virker optimalt lengre, så tenkte å foreslå for fastlegen om jeg kan få Apodorm istedet, hvordan er disse i effekt kontra Imovane?
Stor mulighet for å få de av lege, eller må man ha alvorlige søvnplager?

Hvordan er "ruseffekten" på de?
Får man hangover?
Kom med erfaringer!
Alle benzopreparater fåes sjelden i lengre perioder. Med andre ord får du en pakke så ikke forvent å få en til sånn rett etter at den første pakken er tom. Hangover, ja. Ruseffekt, de "roer gaba-reseptoren din" slik at du får sove slik jeg har forstått det. Er du ikke vant til de og spiser 3 stk med engang så vil du sovne.

Men som med all benzo, tilvenningsgraden er MYE høyere, noe som betyr at du treng mer og mer for å oppnå samme effekt. Så å bruke 20 stk over 20 dager er ikke å anbefale..
Feltlege
Skyfx's Avatar
Trådstarter
Sitat av RESpekt Vis innlegg
Alle benzopreparater fåes sjelden i lengre perioder. Med andre ord får du en pakke så ikke forvent å få en til sånn rett etter at den første pakken er tom. Hangover, ja. Ruseffekt, de "roer gaba-reseptoren din" slik at du får sove slik jeg har forstått det. Er du ikke vant til de og spiser 3 stk med engang så vil du sovne.

Men som med all benzo, tilvenningsgraden er MYE høyere, noe som betyr at du treng mer og mer for å oppnå samme effekt. Så å bruke 20 stk over 20 dager er ikke å anbefale..
Vis hele sitatet...
Jeg får Sobril 25mg, Valium 5mg, Stilnoct 10mg og Imovane 7.5mg regelmessig.
Bare lurer på om Apodorm er i samme sjanger/nivå som det jeg får, og ikke på samme nivå som Xanor/Xanax osv, for det har legen sagt at han aldri skriver ut til folk.
Sitat av Skyfx Vis innlegg
Jeg får Sobril 25mg, Valium 5mg, Stilnoct 10mg og Imovane 7.5mg regelmessig.
Bare lurer på om Apodorm er i samme sjanger/nivå som det jeg får, og ikke på samme nivå som Xanor/Xanax osv, for det har legen sagt at han aldri skriver ut til folk.
Vis hele sitatet...
Apodorm/mogadon er mye lettere og få av legen enn xanor.
Gode piller synes jeg,får sove fint på 10mg og kan og få en chill rus.Synes dem er sterkere enn valium,men dette er veldig individuelt.Liker dem bedre enn valium.
satan for noen leger du har a? Vel du har sikkert dine grunner for reseptene. Men blant nyere leger så trudde jeg de var restrektive på forskrivninger av sånt?
Nitrazepam kan vel sammenlignes som lillebroren til flunitrazepam. Slår sobril og valium. Men regner med at valium har lengst halveringstid av benzoene..
Sitat av RESpekt Vis innlegg
Nitrazepam kan vel sammenlignes som lillebroren til flunitrazepam.
Vis hele sitatet...
Ja,dem ligner endel på flunitrazepam,bare svakere.
Feltlege
Skyfx's Avatar
Trådstarter
Sitat av RESpekt Vis innlegg
satan for noen leger du har a? Vel du har sikkert dine grunner for reseptene. Men blant nyere leger så trudde jeg de var restrektive på forskrivninger av sånt?
Nitrazepam kan vel sammenlignes som lillebroren til flunitrazepam. Slår sobril og valium. Men regner med at valium har lengst halveringstid av benzoene..
Vis hele sitatet...
Har mine grunner og argumenter, tok lang tid før jeg fikk lov å få Sobril, men etter jeg fikk det var det lett å få andre benzoer osv.

Har vertfall sendt nettbestilling på det, så får håpe legen er snill, er jo trosalt jul
Sitat av Skyfx Vis innlegg
Har mine grunner og argumenter, tok lang tid før jeg fikk lov å få Sobril, men etter jeg fikk det var det lett å få andre benzoer osv.

Har vertfall sendt nettbestilling på det, så får håpe legen er snill, er jo trosalt jul
Vis hele sitatet...
starta du på 10 mg? fått de selv etter en lang stund på apodorm. Dog ikke regelmessig. LIvredd for at de da sier " fysj a meg, en misbruker. nei du får klare deg med c-preprater du". Men hvis man kan hvise til resept fra fastlege her tillands. kan man da bestille fra utlandet?
Feltlege
Skyfx's Avatar
Trådstarter
Sitat av RESpekt Vis innlegg
starta du på 10 mg? fått de selv etter en lang stund på apodorm. Dog ikke regelmessig. LIvredd for at de da sier " fysj a meg, en misbruker. nei du får klare deg med c-preprater du". Men hvis man kan hvise til resept fra fastlege her tillands. kan man da bestille fra utlandet?
Vis hele sitatet...
Starta på 15mg, sa jeg måtte ta 2x 15mg for å få noe effekt, så lurte på om de hadde en sterkere type så jeg bare kunne ta èn pille (Lurespørsmål, viste jo det fantes 25mg)
Såå fikk jeg det
Sitat av Skyfx Vis innlegg
Starta på 15mg, sa jeg måtte ta 2x 15mg for å få noe effekt, så lurte på om de hadde en sterkere type så jeg bare kunne ta èn pille (Lurespørsmål, viste jo det fantes 25mg)
Såå fikk jeg det
Vis hele sitatet...
takk for tipset. gir meg et grunnlag å gå videre på da jeg skal forsøke en samtale til før året er omme. Krangler de så får jeg påpeke at 10 mg ga liten til ingen effekt. Igjen takk..
Feltlege
Skyfx's Avatar
Trådstarter
Sitat av RESpekt Vis innlegg
takk for tipset. gir meg et grunnlag å gå videre på da jeg skal forsøke en samtale til før året er omme. Krangler de så får jeg påpeke at 10 mg ga liten til ingen effekt. Igjen takk..
Vis hele sitatet...
Jeg har aldri hatt behov for doseøkning, 25/30mg har alltid vært "the fix".
Med mindre man veier 40kg så kjenner man ikke 10mg i kroppen, jeg veier 93kg og er 190cm.
Feltlege
Skyfx's Avatar
Trådstarter
Da fikk jeg en 20pack Apodorm 5mg av legen i dag, skal ta en i natt å prøve, har ikke sovet på 48 timer...
Kommer tilbake med rapport i morgen
fikk en 20pac i går (men nada sobril så bytter jeg fastlege tro?:P)
Smooth feeling, bare ikke drikk så mye alko ved siden av. mye bad kan skje da

doserte med halv tab av gangen sånn per time til hverandre time- Mer en det på en gang så føler jeg at man slokner veldig lett. Men vi er jo alle forskjellige så kom med den rapporten din i morgen a?
apodorm er fin sovemedesin fikk dem av legen før..
Til trådstarter ; definer heavy..? Rent phenazepam-pulver uten skikkelig vekt er etter min erfaring heeeavy De gode gamle 542'erne var også gode. Grapefruktjuice og Alprazolam er også heftig ettert min mening. Men for de som lurer på hva som er hva,av benzo iallefall,kan denne være kjekk å bokmerke ; http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_benzodiazepines

Når en tenker på rus,så er min erfaring at 4stk,i kombinasjon med koffein,gir en fin buzz,der en samtidig har kontroll og ikke får blackout. Som sovemedisin er de ypperlige,siden de holder gjennom natta,hvis en plages med nattlige oppvåkninger.
Sist endret av Attica83; 23. desember 2011 kl. 17:22.
Feltlege
Skyfx's Avatar
Trådstarter
Sitat av Attica83 Vis innlegg
Til trådstarter ; definer heavy..? Rent phenazepam-pulver uten skikkelig vekt er etter min erfaring heeeavy De gode gamle 542'erne var også gode. Grapefruktjuice og Alprazolam er også heftig ettert min mening. Men for de som lurer på hva som er hva,av benzo iallefall,kan denne være kjekk å bokmerke ; http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_benzodiazepines

Når en tenker på rus,så er min erfaring at 4stk,i kombinasjon med koffein,gir en fin buzz,der en samtidig har kontroll og ikke får blackout. Som sovemedisin er de ypperlige,siden de holder gjennom natta,hvis en plages med nattlige oppvåkninger.
Vis hele sitatet...
Heavy som i "cantforcemetostayawake"-heavy
Sitat av Attica83 Vis innlegg
De gode gamle 542'erne var også gode. Grapefruktjuice og Alprazolam er også heftig ettert min mening.
Vis hele sitatet...
Grapefrukt og benzo? En god kombo?
Sitat av RESpekt Vis innlegg
Grapefrukt og benzo? En god kombo?
Vis hele sitatet...
Grapefrukt gjør at du får sterkere og lengre effekt.
Jeg fikk Imovane en kort periode, og det tok ikke lange tiden før jeg måtte doble dosen for å få sove. Nå har jeg alvorlige søvnproblemer i utgangspunktet, men det faktum at foreskreven dose fikk meg til å sove til å begynne med er jo en indikasjon på at toleransen for stoffet øker fort.

Angående grapefrukt, så fungerer det som sitrusfrukter flest: åpner blod-hjerne barrieren slik at stoffer slipper inn fortere. Derfor vil konsentrasjonen av stoffer i hjernen øke fortere enn hjernen kan skille de ut eller bryte de ned(om de er monoamider), og på den måten får man bedre effekt.
Dette bør man være forsiktig med, men hvor farlig det er avhenger av hvilket stoff det er snakk om. Imovane er et av de svakere benzodiazepinene og er muligens tryggere en Xanax, Valium osv men IKKE siter meg på dette.
Vær forsiktig med sitrusfrukter og alkohol i kombinasjon med psykoaktive stoffer.
Feltlege
Skyfx's Avatar
Trådstarter
Rapport:
Tok 5mg Apodorm kl. 22.00, planen var å finne sengen 00.00, slik at pillen hadde fått max serumkonsentrasjon, og jeg hadde fått kjent litt på effeten.

Tiden går å jeg kjenner ikke noe "rusfølelse", legen var ganske streng på dette medikamentet, skjønner ingenting hvorfor han var det, det ga meg ingen "rusfølelse" av normal dose 5mg, det siste dette kan være er missbruksdop...
Etter en stund så kjenner jeg meg ganske tung i kroppen, sånn skikkelig naturlig trøtt, ikke ruset på noen vis, da var kl. 23.30.
Legger meg, husker jeg lå en liiten stund før jeg sovna da.

Drømmene: Drømmer jeg jobber på et eldresenter der alt er nytt for meg, men alle beboerne der kan alt selv, jeg bare satt der og DE ga meg omvisning osv, satt å prata lenge med dem, var en skikkeli hyggelig kosedrøm.
Sammenheng: Jeg begynner å jobbe på psykeriatrisk avdeling for eldre på nyåret etter 9 månder sykmeldt som jeg går å tenker mye på :P

Uansett, våkner kl. 03.00, får ikke sove etter jeg våkna, enda dette skulle være ganske "heavy" saker ut ifra det legen da, men ble vertfall 3 timer søvn...
Tok med en gang jeg våkna en Imovane 7.5mg for å få sovne igjen, den virker nå som jeg skriver, å effekten på den er skyhøy!

Jeg skal legge meg nå, vekkeklokka er på 10.00 og blir henta 12.00, er jo julaften i dag, så skal få meg litt pinnekjøtt hos kjære mor, å da må man få mest mulig søvn!

Kommer tilbake med mer hvordan jeg sov 04.00-10.00, dette tror jeg blir bra søvn utifra hva jeg føler nå, sitter er og har skikkeli eufori og føler meg skyhøy med latter og alt.

Inntak: 5mg Apodorm, 7.5mg Imovane

Fikk ikke sove etter dette, har logget våken i senga og kun sett i taket, dog med en chill rolig rusfølelse som Imovane ga meg, var akkurat som at Apodormen var dynamitten og Imovane var lighteren, sammen ble det futt.

I mine øyne er Apodorm/Nitrazepam alene oppskrytt, ser ikke helt hva som er så bra med det, ble minimalt med søvn på det.

Edit: "Fikk ikke sove..." og utover ble skrevet 08.00.
beuker apodorm 10 mg fast, dvs noen hundre i året, sovner av dem med 50 mg truxal og 40 mg vallargan.

har for en stund siden erstettet apodormen med 2mg rivotril, men har ikke brukt det lenge nok til å si så mye, unntatt det faktumet at ingen av disse komboene gir noen rusefekt, bortsett fra å bli trøtt

men det er nå min erfaring
min erfaring når jeg ved en feil klarte og putte i meg 40mg ritalin før sengetid, så klarte 10mg apodorm og redde søvnen, kvaliteten på søvenen var ikke bra, men bedre en ingenting!
Sist endret av Shellshock; 24. desember 2011 kl. 13:34.
Sitat av Skyfx Vis innlegg

I mine øyne er Apodorm/Nitrazepam alene oppskrytt, ser ikke helt hva som er så bra med det, ble minimalt med søvn på det.
Vis hele sitatet...
Kan hende du hadde en allerede høy konsentrasjon av benzopreprater allerede og at du derfor ikke fikk en særlig merkbar effekt?
Feltlege
Skyfx's Avatar
Trådstarter
Sitat av RESpekt Vis innlegg
Kan hende du hadde en allerede høy konsentrasjon av benzopreprater allerede og at du derfor ikke fikk en særlig merkbar effekt?
Vis hele sitatet...
Nei, har ikke brukt sobril/valium på ca. 10 dager nå, men har brukt ca. 5 Imovane siste 10 dagene, det er ikke mye.

Skal uansett prøve med 10mg Apodorm og 15mg Imovane i kveld, har vært våken siden 03.00, og da med 3 timer søvn fra 00.00-03.00.

Hvis ikke denne dosen fungerer så blir det antipsykotika neste.

Kommer tilbake med ny rapport.

Edit: Kl. er 00.50 nå, har tatt 3x 5mg Nitrazepam, og 6x 7.5mg Imovane, regmer med jeg finner senga om en times tid.

Nå er klokken 18.00, det er 1. juledag, jeg har sovet 17 timer, jeg er meget forsvirret og skjønner ikke så mye.
Satt I cam til ei venninne mens jeg tok de 6 Imovanene, ifølge det hun har skrevet så ser det ikke bra ut, har et ubesvart nr. fra det jeg tror er politiet, får ikke til å søke det opp.

Er litt redd nå for at snuten kommer til å slå ned døra ellerno, men samtidig var det jævli godt å sove 17 timer når man ikke har sovet skikkelig på mange dager.

Inntak: 3x 5mg Apodorm, 6x 7.5mg Imovane.

Sitat av Skyfx Vis innlegg
Nei, har ikke brukt sobril/valium på ca. 10 dager nå, men har brukt ca. 5 Imovane siste 10 dagene, det er ikke mye.

Skal uansett prøve med 10mg Apodorm og 15mg Imovane i kveld, har vært våken siden 03.00, og da med 3 timer søvn fra 00.00-03.00.

Hvis ikke denne dosen fungerer så blir det antipsykotika neste.

Kommer tilbake med ny rapport.

Edit: Kl. er 00.50 nå, har tatt 3x 5mg Nitrazepam, og 6x 7.5mg Imovane, regmer med jeg finner senga om en times tid.
Vis hele sitatet...
Nå er klokken 18.00, det er 1. juledag, jeg har sovet 17 timer, jeg er meget forsvirret og skjønner ikke så mye.
Satt I cam til ei venninne mens jeg tok de 6 Imovanene, ifølge det hun har skrevet så ser det ikke bra ut, har et ubesvart nr. fra det jeg tror er politiet, får ikke til å søke det opp.

Er litt redd nå for at snuten kommer til å slå ned døra ellerno, men samtidig var det jævli godt å sove 17 timer når man ikke har sovet skikkelig på mange dager.

Inntak: 3x 5mg Apodorm, 6x 7.5mg Imovane.
Sitat av Skyfx Vis innlegg
Hei, får Imovane 7.5mg av legen, men syns ikke de virker optimalt lengre, så tenkte å foreslå for fastlegen om jeg kan få Apodorm istedet, hvordan er disse i effekt kontra Imovane?
Stor mulighet for å få de av lege, eller må man ha alvorlige søvnplager?

Hvordan er "ruseffekten" på de?
Får man hangover?
Kom med erfaringer!
Vis hele sitatet...
apodorm er det samme som mogadon.
FANTASTISK søvn medisin etter min mening.
Jeg gikk ifra imovane til apodorm.
Imovane er jo innsovnings med. Mens Apodorm er såvemed.
Rusen på Apodorm er digg, samenligner det med andre benzo, valium,sobril,vival osv.

Men om du skal ruse deg på dem er det viktig at du får i deg sukker og koffein.
Apodorm/mogadon er også kalt konedop, for om du tar noen sånne å blander det med kaffien så får du energi kick, som da husmødrer ofte rydder av. Om du forstår hva jeg mener.

Tips til hvordan bytte:

Si at du våkner ALLTID 2-4 timer etter at du har såvnet, så får du ikke såve så må du ta en til imovane for å få såve, å at du heller vil ha et preperat med lengre halveringst tid.

Btw, apodorm har såpass lang halverings tid at det er enda effekt når du våkner dagen derpå, altså, du våkner avslappet å fin i formen,uten noen bi effekter.
Jeg får ingen bieffekter ihvertfall.

Håper dette var noe til hjelp.
▼ ... over en uke senere ... ▼
vil bare påpeke at imovane ikke er benzo-preparat.. har blitt glad i apodorm selv, i begynnelsen likte jeg dem ikke no særlig, men nå digger jeg dem!! xanax derimot har jeg aldri fått no særlig funk av, uansett hvor mange jeg har spist.. sier litt om hvor individuell pillerus kan være..!!
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sørlending
Apodorm kan gi god effekt ved søvnvansker, men til dere som er ute etter å ruse dere er ikke dette hva dere leter etter.
grei sovemedisin , funker bedre enn valium

en tablet kan sammenlignes med en kvart rivotril

kombinasjon med alkohol anbefales
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Sitat av Nazman Vis innlegg
grei sovemedisin , funker bedre enn valium

en tablet kan sammenlignes med en kvart rivotril

kombinasjon med alkohol anbefales
Vis hele sitatet...
Jeg synes valium er mer søvndysende enn apodorm. Med andre ord; apodorm fungerer forskjellig på hvert individ. Apodormen bruker jeg som angstmedisin og evt. som muskelrelakserende i større doser (15mg+).

Det med alkohol er ikke å anbefale. Har selv kun gode erfaringer, men som sagt, folk reagerer forskjellig.
Sitat av Skyfx Vis innlegg
Jeg får Sobril 25mg, Valium 5mg, Stilnoct 10mg og Imovane 7.5mg regelmessig.
Bare lurer på om Apodorm er i samme sjanger/nivå som det jeg får, og ikke på samme nivå som Xanor/Xanax osv, for det har legen sagt at han aldri skriver ut til folk.
Vis hele sitatet...
pass meg nr på legen din, drittlei av å betale overpris på glass med alt fra a til å.
Sitat av Demandred Vis innlegg
vil bare påpeke at imovane ikke er benzo-preparat.. har blitt glad i apodorm selv, i begynnelsen likte jeg dem ikke no særlig, men nå digger jeg dem!! xanax derimot har jeg aldri fått no særlig funk av, uansett hvor mange jeg har spist.. sier litt om hvor individuell pillerus kan være..!!
Vis hele sitatet...
Nei, det er jo et benzodiadepin-likende preparat. Det negative med disse (med mindre man kun har problemer med innsovning) er jo kort halveringstid. Men fordelen er jo at de gir mindre abstinenser og "hangover", da.

Prøvde en 5mg Apodorm sammen med 25mg Sobril i går. Absolutt ikke "heavy", det må jeg si meg enig i. Men den angstdempende og muskelrelakserende effekten var ikke å klage på. Forøvrig er neppe dette noe jeg kommer til å benytte meg da jeg tenker at årsaken til søvnløsheten min krever annen behandling.
Sist endret av Lucy In The Sky; 20. mars 2012 kl. 13:44.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Apodorm er fine piller!! og jeg er ganske vandt med pillerus for å si det mildt..
Men var jeg deg ville jeg bett om å få mogadon istedet, da disse også innholder nitrazepam og kommer i samme styrke som apodorm, men av en eller annen grunn synes jeg de funker bedre.. har kanskje noe med hjelpe- og bindestoffer å gjøre kanskje? blir litt som rohypnol vs flunipam, begge innholder jo 1mg flunitrazepam, men hypper`n er klart bedre!! Noen andre som har erfaring med dette?? har også inntrykk av at alopam funker bedre enn sobril.. (begge to er oxazepam)
Skal ikke komme med noen moral-preken, men bare vær forsiktig, for å være avhengig av benzo`r er ikke mye gøy...

Sitat av hustlern Vis innlegg
pass meg nr på legen din, drittlei av å betale overpris på glass med alt fra a til å.
Vis hele sitatet...
LOL!!!! dritbra innlegg!!! pass det videre a..!! hehehe...
Sist endret av Demandred; 10. april 2012 kl. 17:36.