Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1566
Hei.

Har da tenkt å kjøpe meg et nytt kabinett til jul. Det skal være til gaming hvis det har noe å si, og det skal være full/bigtower.
HAF X skal jeg ikke ha men Har sett på cm storm trooper. Noen formeninger eller tips?

Ps: beklager eventuelle skrivefeil, skriver på mobilen.

Så da er storm trooper bra eller?
Njaa, jeg ville vel heller personlig vurdert ett av Obsidian kabinetta. Selv så bruker jeg 650D, det er ikke ett bigtower, men har minst like god plass inni som ett.

Du kan lese litt til om 650D her;
http://freak.no/forum/showpost.php?p...0&postcount=10
kan jo også kjøpe 800D som faktisk er et bigtower da. Link
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av iGnome Vis innlegg
kan jo også kjøpe 800D som faktisk er et bigtower da. Link
Vis hele sitatet...
og som suger til luftkjørling, og koster mye mer en det smaker
Storm Trooper er et fantastisk kabinett. Her er en grundig test!

Men enten det er for å få råd om kjøp av skjermkort, CPU eller kabinett er folk veldig dårlige til å beskrive bruken sin. Uten en grundig beskrivelse av bruken er det klin umulig å gi gode råd, for forskjellige produkter er laget til forskjellige formål. 'Til gaming' holder ikke hva gjelder kabinettvalg.

Hvor ofte bytter du komponenter?
Hvor ofte flytter du på kassa (til f.eks. LAN)?
Hvor viktig er støydemping for deg?
Hvilke ut- og innganger vil du ha på frontpanelet?
Mtp. utseende, hva fortrekker du (LEDs, vindu, farger, osv.)? Hvor mange HDDer/SSDer og optiske drev vil du putte inn i maskina?
Hvor store og hvor mange grafikkort vil du kunne sette inn i maskinen?
Tenker du å vannkjøle eller luftkjøle komponentene i maskinen?
Spesielle preferanser?
Nevn alltid hvilke komponenter du skal putte inn i systemet.
Sist endret av apocalypse; 5. desember 2011 kl. 12:54.
Sitat av apocalypse Vis innlegg
Storm Trooper er et fantastisk kabinett. Her er en grundig test!

Men enten det er for å få råd om kjøp av skjermkort, CPU eller kabinett er folk veldig dårlige til å beskrive bruken sin. Uten en grundig beskrivelse av bruken er det klin umulig å gi gode råd, for forskjellige produkter er laget til forskjellige formål. 'Til gaming' holder ikke hva gjelder kabinettvalg.

Hvor ofte bytter du komponenter?
Hvor ofte flytter du på kassa (til f.eks. LAN)?
Hvor viktig er støydemping for deg?
Hvilke ut- og innganger vil du ha på frontpanelet?
Mtp. utseende, hva fortrekker du (LEDs, vindu, farger, osv.)? Hvor mange HDDer/SSDer og optiske drev vil du putte inn i maskina?
Hvor store og hvor mange grafikkort vil du kunne sette inn i maskinen?
Tenker du å vannkjøle eller luftkjøle komponentene i maskinen?
Spesielle preferanser?
Nevn alltid hvilke komponenter du skal putte inn i systemet.
Vis hele sitatet...
Bytter litt av og til. Foretrekker en del led lys og led vifter. Flytter ganske ofte til LAN. Har et standard Sande bridge oppsett med p8967 og 2500k. Har ett zotac gts 450 nå men kjøper antageligvis Asus gtx 560ti eller noe fra den nye 600 serien. Skal ha hvertfall 2 HDDer og 1 SSd. Skal også montere h60 eller h80 vannkjøling. Bryr meg ikke om støydemping. Frontpanelet burde hvertfall ha USB 3 . Som jeg har forstått har storm trooper dette.

Takk for godt svar da! Dette ble sikkert litt rotete men skriver på mobilen.
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Du kan jo ta en titt på Xigmatek Elysium. Gode ventilasjonsmuligheter og generelt et gedigent kabinett. Mulighet for USB3 i front, dog er det snakk om den halvmongoloide løsningen der man viderekobler bakpanelets USB3-porter.
Sist endret av 83leo; 6. desember 2011 kl. 03:51.
Slenger meg på Rudis anbefaling. Bruker dette selv og er svært fornøyd!

Kabinettet er svært ryddig og enkelt å montere i. Kan heller ikke klage på ventilasjonen.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av murloc Vis innlegg
Slenger meg på Rudis anbefaling. Bruker dette selv og er svært fornøyd!

Kabinettet er svært ryddig og enkelt å montere i. Kan heller ikke klage på ventilasjonen.
Vis hele sitatet...
Kan du ta og legge ut bilde på "hvordan ser pc'en din ut" tråden?
Anbefaler 650D! Ellers kan du jo gå for 800D hvis du vil ha den romsligere, men denne egner best for bare vannkjøling.
Sitat av 83leo Vis innlegg
Du kan jo ta en titt på Xigmatek Elysium. Gode ventilasjonsmuligheter og generelt et gedigent kabinett. Mulighet for USB3 i front, dog er det snakk om den halvmongoloide løsningen der man viderekobler bakpanelets USB3-porter.
Vis hele sitatet...
Skal sjekke det ut!
Sitat av EvenBratsberg Vis innlegg
Kan du ta og legge ut bilde på "hvordan ser pc'en din ut" tråden?
Vis hele sitatet...
Har dessverre ikke kamera her nå. Jeg er nok dessuten ikke det beste eksempelet på "ryddig" montering. Men resultatet ble bra til å være gjort av en amatør. Legger ut bilde om jeg skulle komme over et kamera i nær fremtid
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av murloc Vis innlegg
Har dessverre ikke kamera her nå. Jeg er nok dessuten ikke det beste eksempelet på "ryddig" montering. Men resultatet ble bra til å være gjort av en amatør. Legger ut bilde om jeg skulle komme over et kamera i nær fremtid
Vis hele sitatet...
mobilkamera?

grunnen til at jeg vil se bilder er fordi jeg vurderer det kabinettet selv, og vil se litt bilder av hvordan folk faktisk har montert inni, ikke bare folk som har et uberryddig og ubertoverkill system
Sitat av haardi Vis innlegg
Bytter litt av og til. Foretrekker en del led lys og led vifter. Flytter ganske ofte til LAN. Har et standard Sande bridge oppsett med p8967 og 2500k. Har ett zotac gts 450 nå men kjøper antageligvis Asus gtx 560ti eller noe fra den nye 600 serien. Skal ha hvertfall 2 HDDer og 1 SSd. Skal også montere h60 eller h80 vannkjøling. Bryr meg ikke om støydemping. Frontpanelet burde hvertfall ha USB 3 . Som jeg har forstått har storm trooper dette.

Takk for godt svar da! Dette ble sikkert litt rotete men skriver på mobilen.
Vis hele sitatet...
Nettopp det at du flytter på maskinen ganske ofte gjør jo at Storm Troopers håndtak er gull. Jeg ville gått for det! Mye for pengene er det også.
Sitat av EvenBratsberg Vis innlegg
mobilkamera?

grunnen til at jeg vil se bilder er fordi jeg vurderer det kabinettet selv, og vil se litt bilder av hvordan folk faktisk har montert inni, ikke bare folk som har et uberryddig og ubertoverkill system
Vis hele sitatet...
Jeg har faktisk denne mobilen så går ikke :P
http://www.mytrendyphone.se/images/nokia-1208-cover-black-5816.jpg
Sitat av apocalypse Vis innlegg
Nettopp det at du flytter på maskinen ganske ofte gjør jo at Storm Troopers håndtak er gull. Jeg ville gått for det! Mye for pengene er det også.
Vis hele sitatet...
Mhm vet du om det er en vektgrense på håndtaket?
Sitat av haardi Vis innlegg
Mhm vet du om det er en vektgrense på håndtaket?
Vis hele sitatet...
Nei, det vet jeg ikke. Kanskje det står på Cooler Masters egne sider. Men jeg har sett hele reviewet som jeg linket til og det skal være mer enn kraftig nok til å kunne bære en hel maskin full av komponenter - det er jo tross alt en del av selve kabinettkroppen!

Helt fantastisk pris forresten - enda rimeligere enn jeg trodde.
http://www.komplett.no/k/kl.aspx?bn=10151&mfr=LIAN-LI

Kjøpte Lian-Li etter mye skryt fra eiere og i tester. Veldig fornøyd med mitt, kommer ikke til og kjøpe nytt på mange år.
Sitat av apocalypse Vis innlegg
Nei, det vet jeg ikke. Kanskje det står på Cooler Masters egne sider. Men jeg har sett hele reviewet som jeg linket til og det skal være mer enn kraftig nok til å kunne bære en hel maskin full av komponenter - det er jo tross alt en del av selve kabinettkroppen!

Helt fantastisk pris forresten - enda rimeligere enn jeg trodde.
Vis hele sitatet...
Takker for svar! skal sjekke ut cm's sider

Sitat av sneipen Vis innlegg
http://www.komplett.no/k/kl.aspx?bn=10151&mfr=LIAN-LI

Kjøpte Lian-Li etter mye skryt fra eiere og i tester. Veldig fornøyd med mitt, kommer ikke til og kjøpe nytt på mange år.
Vis hele sitatet...
Nja, litt dyrere tho ?
Sist endret av haardi; 6. desember 2011 kl. 23:08.