Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1054
Er det noen som har erfaring med softice. Configurering, debugging osv. Jeg kjører softice 4.05 på win2k. Og når jeg setter en "bpx"(breakpoint on execution)på "GetSystemTime".. Etter man har gjort det skal man starte programmet man skal cracke.. men jeg kommer ikke ut av softice.. Når jeg lukker det ned kommer det bare opp igjen med "KERNEL32!GetSystemTime".
Softice popper opp pga. et annet program som har kalt funksjonen GetSystemTime i kernel32. Er det noen som vet hva jeg må gjøre?????
Er det ingen som holder på med cracking her.........
La folk få litt tid da. De fleste er jo på skole og jobb nå..

geez...
(psst, Digital Hybrid; sjekk datoen også).
Jeg er også interesert i å lære å cracke... Hint hint til de som har peiling ...
går selvsagt utifra at du kan programmere. Ett høynivå språk holder ikke, man må kunne assembler inn og ut for å cracke nye spill / programmer. hvis du kan svare ja på dette er det bare å lese i softice manuelen, hvis ikke er det ingen vits å begynne med softice. Lær deg assembler VELDIG godt. Du finner mange fine bøker om asm i diverse bokhandlere, feks amazon eller bokhandelen ved uio.
Og jeg trodde denne diskusjonen skulle handle om is...

Det minner meg på at jeg har en pakke med is i fryseren! (:
hehe, samme her. Falt ut på "debbugging", "configurering" er nørdete nok :P