Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  30 8035
Okei. Det starta med at jeg og kompisen min var på vei hjem fra fylla da vi fant ut at vi sku få tak i en liten matbit fra bakeriet. Kompisen min mente vi skulle knuse vinduet og bryte oss inn. Jeg var først i tvil da han tok opp en spiker planke som han holdt mot vinduet. Men idiot nok som jeg var i fylla så ba jeg han holde planken opp mot plastvinduet mens jeg sparket hardest mulig.

Da var det allerede gjort og kompisen løftet meg inn i vinduet. Jeg gikk litt rundt og sosa der inne mens kompisen min holdt vakt på hjørnet. Skrudde på lyset uten å tenke på at det kan ha hvert overvåkningskameraer der inne. Fant bilnøkkel og ingangsnøkkel som jeg tok. Åpnet opp døra for kompissen min så gikk vi inn og henta diverse bakevarer og bærte vi de 15paiene/kakene, god del boller og 10kg kakao til en handlekurv som vi hadde henta fra rema 1000

Så da som vi hadde samlet godset våres som vi sku kjøre hjem til meg med handlekurven, så fant jeg ut at jeg enda hadde bilnøklene jeg fant der inne.
Først skulle jeg bare inn å se om det kanskje lå litt penger elns i minibussen. Det var det ikke, så jeg gikk tilbake til kompisen min som nok engang holdt vakt. Var vel egentlig startklar for å dra hjem og kose oss med kaker, men plutselig gikk det opp for meg at jeg sku prøve å kjøre minibussen av en eller anna idiotisk grunn. Kompisen var fast bestemt på at jeg IKKE skulle gjøre det. Jeg gikk fremdeles inn i minibussen. Faila 2-3 ganger med å starte den først, men da jeg fikk start så klarte jeg å kjøre et lite stykke fram inn mot skogen og krasja inn i en trailer. Minibussen fikk seg ett godt slag i døra og skrapt opp HELE sia.

hva kan jeg/han/vi forvente i straff og hvor mye blir det ca og koste å reparere skadene? Lakering, retting av bulker og sånt.

Håper du troller.


Ikke forvent liten straff iallefall.
Sist endret av Bruskork1; 28. november 2011 kl. 17:31.
Jævla idioter... Hvor gamle er dere er det store spørsmålet her.

Om dere er gamle nok til å måtte betale for dette her så kan det fort bli snakk om et 6-siffret beløp. Umulig å gjette hvor mye skader det er på minibussen, og du sier ingenting om hvor fort det gikk eller hvilken del av traileren du krasjet i.
Hvordan ble dere tatt, og hvordan skjedde det? Bare morsomt å høre. Artig tråd..
Er dere under fjortisser så vil vel hele saken gå til konfliktrådet og dere slipper mer eller mindre unna.

Er dere over fjortisser så kan dere vel nesten forvente dere fengsel?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Forhåpentligvis får du en smekk som svir så godt på pungen(e) at du lærer til neste gang.

Det er faktisk flaut å lese dette.
haha, morsom historie!

men synes jævli synd på dere... har dere blitt tatt av onkel da? hvis de ikke hadde overvåkningskameraer, har de noen god måte å finne ut av ting på?
Trådstarter
5 9
Krasjet på siden av trailen. omtrent med lysan og døra. Kjørte omtrent 20-30 km/t
Har enda ikke blitt tatt, men sansynligheten er veldig stor for at vi er sett på kamera.
Sitat av Lasse94 Vis innlegg
haha, morsom historie!

men synes jævli synd på dere... har dere blitt tatt av onkel da? hvis de ikke hadde overvåkningskameraer, har de noen god måte å finne ut av ting på?
Vis hele sitatet...
Forstår ikke hvorfor du synes synd på dem. De opptrådde fullstendig idiotisk og fortjener den straffen de får. Seriøst, det må da gå ann til å tenke litt selv om man har litt alkohol i blodet?
Veldig smart og beskrive i detaljer hva dere gjorde, på åpent forum.
For deres egen skyld håper jeg dere er under 15.

Men om dere er over 15 så skammer jeg meg over å tilhøre samme DNA stamme som dere.

Begge to fortjener et kakk i hodet og spark i balla. Tenk på alle folkene som nå må rydde opp etter dere, og mennesket som eier lastebilen som får et helvete med jobben sin.

Ta et lite øyeblikk å tenk på dette nå. Jeg har selv vært grisedrita, og mange andre. Men betyr ikke at man kan gå rundt å oppføre seg som en neandertaler. Skjønner du?

Så over til hva dere kan forvente dere av straff. Jeg håper du skjønner til nå at du fortjener alt som kommer i din retning.

*Dom for inbrudd og skadeverk på annens eiendom
Stor bot eller fengsel samt erstatningskrav
*Tyveri av varer og bil
Bot eller fengsel
*Kjøring i beruset tilstand
Gigantisk bot eller fengsel samt inndragning av førerkort for en lengre periode
*Skadeverk på andre kjøretøy mens du kjører i beruset tilstand
Erstatningskrav og/eller regresskrav

Med andre ord kan du forvente deg det følgende:
Stor bot alternativt fengsel
Erstatningskrav idømt
Inndragning av førerkort alternativt sperrefrist

Regresskrav fra forsikringsselskaper som utbetaler til skadelidende.

Som du skjønner er det at bilene må lakkeres om og bulker rettes ut din minste bekymring, med stor sannsynlighet må du i fengsel og på rullebladet ditt vil det for alltid stå at du har oppført deg som en idiot!
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Er dere under fjortisser så vil vel hele saken gå til konfliktrådet og dere slipper mer eller mindre unna.

Er dere over fjortisser så kan dere vel nesten forvente dere fengsel?
Vis hele sitatet...
Herregud. Tviler på at det blir noe konfliktråd her, uansett hva alder de skulle være i. Dette er alvorlige greier. Denne tråden burde defineres som "utrolige historier"

Beklager at jeg lo, men ja, jeg lo.
Trådstarter
5 9
Sitat av ClaesGreve Vis innlegg
Herregud. Tviler på at det blir noe konfliktråd her, uansett hva alder de skulle være i. Dette er alvorlige greier. Denne tråden burde defineres som "utrolige historier"

Beklager at jeg lo, men ja, jeg lo.
Vis hele sitatet...
Ikke noe å beklage over at du ler Ser humoren i det! Men ser også alvoret i idiotien våres..
4-8måneders betinget fengsel, erstatningskrav på eksakt det dere har ødelagt for. Umulig å si, men høres ut som det hvertfall er et seks sifra beløp. Miste lappen/sperre på lappen i et par år.

Hadde ikke blitt overrasket om dommen lød noe lignende dette hvertfall.
Sitat av ClaesGreve Vis innlegg
Herregud. Tviler på at det blir noe konfliktråd her, uansett hva alder de skulle være i. Dette er alvorlige greier. Denne tråden burde defineres som "utrolige historier"

Beklager at jeg lo, men ja, jeg lo.
Vis hele sitatet...
Vel om de er under 15 kan de ikke dømmes til noesomhelst uansett hvor alvorlig det er.
Sitat av ruski Vis innlegg
Ikke noe å beklage over at du ler Ser humoren i det! Men ser også alvoret i idiotien våres..
Vis hele sitatet...
Hva er alderen på dere?
Trådstarter
5 9
Sitat av ClaesGreve Vis innlegg
Hva er alderen på dere?
Vis hele sitatet...
21 og 18... ja du leste riktig
Dette er jo bare idioti.
Hvorfor rane et bakeri når du har bensinstasjon med varme hamburgere og pølser?
Polisen leser dette, vet dere det? ^^ Best om dere bare ligger lavt og evt tilstår om dere er fanget på kamera....

Om dere virkelig angrer, kan dere tilstå. Da vil dere få ergo litt lavere straff.
Sitat av ruski Vis innlegg
21 og 18... ja du leste riktig
Vis hele sitatet...
Dere er på dypt vann om dere bli busta ja..
Sitat av ruski Vis innlegg
21 og 18... ja du leste riktig
Vis hele sitatet...
Gaaad, ok, da blir det ihvertfall farvell til konfliktrådet.

- Tap av sertifikat , (evt. sperrefrist)
- Dere må garantert betale erstatning
- FENGSEL
- Uformelle sanksjoner ( håper ikke du bor i en liten bygd der alle vet alt om alle)


Lykke til med å finne en god advokat. ( Anbefaler Tor Erling Staff)
Trådstarter
5 9
Er klar over at polisen leser dette, og vi kommer garantert til å ligge lavt en god stund framover i tid.
Akkurat nu håper vi bare på at vi ikke er fanget på kamera
Sitat av Thuggie Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Herregud! Jeg var nesten i tvil om denne tråden bare var trolling, men jaggu kom beviset.
hva var dere rusa på?
Sitat av ruski Vis innlegg
Er klar over at polisen leser dette, og vi kommer garantert til å ligge lavt en god stund framover i tid.
Akkurat nu håper vi bare på at vi ikke er fanget på kamera
Vis hele sitatet...
Sitat av Thuggie Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Supermorsomt! Nå er det jo bare for en av oss å legge inn link til denne tråden i kommentarfeltet til avisen, politiet sporer deg på ipadressen og vips! Jailtime for you.

Fortjent, yes.

To alternativer gjenstår for deg:

1. Håper politiet ikke etterforsker pga ressursmangel
2. Step up and confess. Legg alle kortene på bordet og få strafferabatt.
Sitat av Sargasm Vis innlegg
Forstår ikke hvorfor du synes synd på dem. De opptrådde fullstendig idiotisk og fortjener den straffen de får. Seriøst, det må da gå ann til å tenke litt selv om man har litt alkohol i blodet?
Vis hele sitatet...
Er absolutt enig i deg der, men er likevel ikke noe morsomt for de nå, har aldri gjort noe som det der, men når jeg blir ferska for ting så er det bare så jævli flaut, så de guttene her har det jo stelt i stand det meste, og hvis de er litt lik meg på det med samvittighet så tror jeg de er rimelig stresset :P

Men er jo jævli unødvendig, men jeg dømmer ikke folk på freak, det er jo det som gjør Freak så deilig!
30.000,- alene på den ene bilen + låsbytte.
Yesyes. Dette kan bli dyrt. Veldig dyrt.
Sitat av ClaesGreve Vis innlegg
Herregud! Jeg var nesten i tvil om denne tråden bare var trolling, men jaggu kom beviset.
Vis hele sitatet...
Hva kom først - høna eller egget? Er jo mulig ts har lest artikkelen og dikter opp at han har gjort dette.
Sitat av Spirituell Vis innlegg
de er pliktige til å oppgi info hvis politiet spør ja, men aldri frivillig
Vis hele sitatet...
Åh.

Trådstarter kan enten rømme landet, eller skaffe seg en god advokat og forberede seg på rettsak.

Sitat av pappagutt Vis innlegg
Hva kom først - høna eller egget? Er jo mulig ts har lest artikkelen og dikter opp at han har gjort dette.
Vis hele sitatet...
Slik jeg leser hans innlegg, virker det ikke som om dette er oppdikta. Han søker hjelp, ikke status/oppmerksomhet.
Sist endret av ClaesGreve; 28. november 2011 kl. 22:21.
Sitat av ClaesGreve Vis innlegg
Den var slettet i noen timer, men dukket plutselig opp igjen. Rart, ikke hva?

Jeg vedder halve rumpa mi på at noen har sladret, og at politiet har kontaktet nFF..
Vis hele sitatet...
Å rapportere flere grove lovbrudd begått av voksne mennesker kalles ikke å "sladre".

Dessuten er det ingenting som tilsier at nso skulle ta vekk tråden, for så å sette den opp igjen fordi politiet har tatt kontakt. Om politiet har tatt kontakt er de allerede klar over hendelsen, og tråden trenger ikke være oppe å gå for å få ut ip-adressen.