Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1592
hei! Sitter her med et z-5500 anlegg og 2 større, gamlere høyttalere. Dvs. Jeg har i prinsipper 7.1 anlegg, men kun en forsterker som følger med z-5500 som bare har 5.1. Har derfor byttet ut front høyttalerne med de 2 større høyttalerne og det høres faktisk litt bedre ut enn før

Det jeg da har behov for er en forsterker som jeg kan koble på z-5500 høyttalerne + de 2 andre slik at jeg får et 7.1 surround system Vet ikke om dere anbefaler dette, men personlig synes jeg dette kunne vært meget deilig

Forsterkeren kan ikke være alt for dyr. Vil ikke ha noe over kill forsterker i forhold til de høyttalerne jeg har. Stort pluss om det er optisk input, coax og HDMI da jeg bruker optisk for PS3, coax for GET boksen og bruker minijack for PC, men har mulighet for å bruke HDMI.

Er det eventuelt mulig å kjøpe til 2 ledninger så jeg får koblet 4 z-5500 høyttalere som rear høyttalerne, de 2 store, gamle forran og en z-5500 center?

Takker for svar

edit: mulig det heter reciever og ikke forsterker. Men håper dere skjønner poenget

edit: http://www.clasohlson.no/Product/Pro...x?id=162156458
Var 2 par slike jeg tenkte å kjøpe for å koble dem "oppå" rear høyttalerne...
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Er ikke subben hele "hjernen" i z-5500? Dvs hvis du skal bytte forsterker, mister du også subwhooferen?
toppidrettsutøver
toffer125's Avatar
Kjøp en forsterker som klarer å dra de "2 store" høyttalerne dine og koble de sammen med z5500 med en 3,5 mm jack splitter da?
Burde være temmelig enkelt
Gjør det samme selv, bare med z5500 + aktiv sub
Sist endret av toffer125; 25. november 2011 kl. 19:37.
woaaah
fotonewbie's Avatar
Trådstarter
Sitat av toffer125 Vis innlegg
Kjøp en forsterker som klarer å dra de "2 store" høyttalerne dine og koble de sammen med z5500 med en 3,5 mm jack splitter da?
Burde være temmelig enkelt
Gjør det samme selv, bare med z5500 + aktiv sub
Vis hele sitatet...
tror ikke det vil fungere slik jeg vil ha det.. :/ isåfall blir det å koble de tre direct/minijackene fra z-5500 inn i et 7.1 lydkort og deretter koble inn de 2 høyttalerne i det samme lydkortet..... Vanskelig å forklare :P

Har ihvertfall kutta opp noen RCA kabler og fått koblet 2 høytalere rear left og 2 rear right. Koblet i paralell eller hva jeg skal si. Får nøye meg med det intill videre
Sitat av fotonewbie Vis innlegg
tror ikke det vil fungere slik jeg vil ha det.. :/ isåfall blir det å koble de tre direct/minijackene fra z-5500 inn i et 7.1 lydkort og deretter koble inn de 2 høyttalerne i det samme lydkortet..... Vanskelig å forklare :P

Har ihvertfall kutta opp noen RCA kabler og fått koblet 2 høytalere rear left og 2 rear right. Koblet i paralell eller hva jeg skal si. Får nøye meg med det intill videre
Vis hele sitatet...
Uten å forsterke signalet? Da vil jo lyden bli dårlig.
woaaah
fotonewbie's Avatar
Trådstarter
Sitat av Glenni Vis innlegg
Uten å forsterke signalet? Da vil jo lyden bli dårlig.
Vis hele sitatet...
Dårlig kvalitet eller lavt volum? Volum har jeg jo masser å ta av uansett. Til vanlig har jeg jo brukt kanskje 1/5 av maks volum

Tror jeg fant en billig og grei løsning!
Kjøper denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=587208 for 300
Kobler z-5500 med de medfølgene 3 direct 5.1 minijack kablene + jeg kobler opp de store høyttalerne til en stereoforsterker jeg fant, og kobler disse inn som rear surround høyttalere på den boksen fra komplett. Kan da spille av musikk fra PC via USB og i tillegg bruke TOSLINK for PS3

Og jeg vil da få 7.1
Sist endret av fotonewbie; 25. november 2011 kl. 20:43.
woaaah
fotonewbie's Avatar
Trådstarter
BTW: http://www.google.no/search?hl=no&sa...w=1360&bih=643

http://www.ricardo.ch/kaufen/audio-t...v/an638521252/

Epicure 110c heter de.
Sist endret av fotonewbie; 28. november 2011 kl. 21:52.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Hvorfor skal du ha de største høyttalerne som bakhøyttalere?