Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 2075
Hei!

Har fått meg 4g usb modem eller hva det heter til pcn, så nå har jeg endelig internett!

Tok en speed test på linja og hadde ca 5mb/sek noe som egentlig er dårlig til å være 4g.

Men greia er den at jeg ikke får lastet ned med mere enn 50-60kb/sek selv om linja er på 5mb. det må vel være en sperre et sted? har sjekke utorrent og fant ikke noe sperre på innstillingene der, noen her som vet hva det kan være?
Kjedelig når jeg laster ned en del, setter stor pris på hjelp.
wait, er det 4G nett i norge? O.o
(Google here i come!)


Edit:
appareantly yes O.o

hmm, du har ikke gjort no stash med det? har det falt i bakken eller lignende? Var innpakning skadet?
If so: se litt rundt og se om du kan få erstatning. og en annen ting, er det mulig å se signalstyrke? det kan ha noe med saken å gjøre ^^
Sist endret av Freddy_fred5; 24. november 2011 kl. 22:10.
Skal vist være 4g, men er koblet til 3g nå!
Sitat av Awareness Vis innlegg
Skal vist være 4g, men er koblet til 3g nå!
Vis hele sitatet...
Tja, bor du midt i oslo sentrum ?
det er fordi, du ikke har port forward modemet, og som du sannsynligvis ikke kan
Tja, bor du midt i oslo sentrum ?
Vis hele sitatet...
Bor i Tønsberg sentrum og har en hastighet på 5mb/sek, så jeg skulle vel fått lasta ned fortere enn 50-60kb/sek?
Sist endret av Awareness; 24. november 2011 kl. 22:10.
Sitat av Awareness Vis innlegg
Bor i Tønsberg sentrum og har en hastighet på 5mb/sek, så jeg skulle vel fått lasta ned fortere enn 50-60kb/sek?
Vis hele sitatet...
Finnes det 4G-dekning i tønsberg da ? Sålangt jeg har forstått er det enda kun dekning i Oslo, kan dog hende noe har fart meg hus forbi.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Finnes det 4G-dekning i tønsberg da ? Sålangt jeg har forstått er det enda kun dekning i Oslo, kan dog hende noe har fart meg hus forbi.
Vis hele sitatet...
Er ikke 4g dekning her, men 3g dekning, skrev feil!

Men på testen så hadde jeg jo fremdeles 5mb/sek, da burde jeg jo ha en nedlastningshastighet på minst 500kb/sek?
Sist endret av Awareness; 24. november 2011 kl. 22:15.
Prøv å sett APN til vpn.netcom.no, vet ikke om denne fortsatt fungerer.
Hva er APN eller/og hvordan får jeg byttet det?
Aksesspunkt som du bruker for å koble opp.

I softwaren som du bruker for å koble til (du kan fint bruke den integrerte i Windows 7 \ Vista til dette).
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Aksesspunkt som du bruker for å koble opp.

I softwaren som du bruker for å koble til (du kan fint bruke den integrerte i Windows 7 \ Vista til dette).
Vis hele sitatet...
Okay, tror jeg fant det ut!

Gikk på innstillinger og fant en liste med "leverandører" som jeg kan koble meg opp mot og lage koblingspunkt selv, er det dette som er APN ?
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Finnes det 4G-dekning i tønsberg da ? Sålangt jeg har forstått er det enda kun dekning i Oslo, kan dog hende noe har fart meg hus forbi.
Vis hele sitatet...
Er 100% dekning i Sarpsborg også.

Edit: og Fredrikstad.
Sist endret av haardi; 24. november 2011 kl. 22:32.
Har vist ikke funnet det ut, trenger fremdeles hjelp her om noen kunne være så snille?

Laster ned en del, så er kjipt med så lav nedlastnings hastighet!
Hvor laster du med fra? Det er vel mulig at nedlastingsserveren er overbelastet? Skyt meg hvis jeg tar feil.(ikke gjør det)
Bruker Utorrent til å laste ned, usikker på hvor jeg fikk torrenten fra! Tviler på at det er det som er feilen, er nok en sperre et sted, fikk ikke lastet inn java når jeg skulle inn på nff chatten heller, om det hjelper til å finne ut av problemet.
last ned random iso-fil fra ftp.uninett.no, hvilken hastighet får du ?

Og lær deg å bruke en faktisk IRC-klient.
Sist endret av AtXbYeA; 24. november 2011 kl. 23:05.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
last ned random iso-fil fra ftp.uninett.no, hvilken hastighet får du ?

Og lær deg å bruke en faktisk IRC-klient.
Vis hele sitatet...
Mulig jeg er dum, en finner ingen iso filer å laste ned, kan du sende en direkte link til en iso fil?

Takk for hjelpen forresten
nå lastet den ned med en hastighet på 500-600kb/sek... men funker fremdeles ikke å laste inn java og laste ned igjennom utorrent.
Da er problemet ditt :

- Torrenten har latterlige seeders
- Porter er sperret

Problemet med java kan være alt fra :

- Homofil browser
- Dårlig javaversjon
- Pebkac.

Bruk en ordentlig IRC-klient.
3G-nettet der jeg bor capper hastigheten til 1/100 så fort man har mer enn én langtids-TCP-tilkopling oppe om gangen. Med andre ord, loade en drøss nettsider om gangen går greit, men laste ned to filer samtidig? Nope. Det betyr selvsagt at torrenting er ute av bildet, så jeg bruker seedbox og henter ned loot via sftp. Stabilt 340kB/s om natta

Gir forsåvidt mening, siden drøssevis av connections (torrents etc) har rimelig sær virkning på mobilmasta
Sist endret av tripflag; 24. november 2011 kl. 23:22. Grunn: jfdksl;jfkasld
Da er problemet at noen porter er sperret! ikke for å mase men noen som vet hvordan jeg får åpnet de portene jeg trenger å åpne for å få lastet ned med brukbar hastighet?

Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
wait, er det 4G nett i norge? O.o
(Google here i come!)


Edit:
appareantly yes O.o

hmm, du har ikke gjort no stash med det? har det falt i bakken eller lignende? Var innpakning skadet?
If so: se litt rundt og se om du kan få erstatning. og en annen ting, er det mulig å se signalstyrke? det kan ha noe med saken å gjøre ^^
Vis hele sitatet...
Modemet er helt nytt og har ikke vært i bakken, signalstyrken er på topp, men som sakt så er det ikke 4g men 3g!
Har kommet frem til at det kanskje er noen porter som må åpnes, men har ikke peiling på hvordan man gjør det.
Til opplysning: Bergen, Trondheim og Stavanger har hatt LTE dekning siden 1.feb 2011 (samme dato som Telenor også begynte å levere VDSL2)..