Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 3772
Jeg har røyket cannabis siden jeg var 14-15 år. første gangen min var vel som de fleste andre.Nysgjerrig og spent på hva dette stoffer ville gjøre med deg. For meg var dette cnnabis(regner med 99% prøvde det før noe annet) jeg prøvde det i en liten skog rett ved veien der jeg bor. i en 1.5 L cola flaske med folie. Mange sier de ikke kjente første gangen,men jeg blei så stein som det går ann og få blitt! Etter denne ene gangen,følte jeg at jeg ville prøve igjen.Det gjorde jeg bare noen uker senere. fra jeg var 16 år begynte jeg å røyke "fast"
det vil si ca 1-2 ganger i uka,før jeg senere tok en pause på en år. Begynte igjen etter et år,og har ikke sluttet siden. Jeg har prøvd blåvalium,grønne valium?,salvia og en uheldig tur på ritalin^^Dette har jeg prøvd en gang,og fant ut at jeg liker ikke å sikle,eller og ikke huske dagen som var. Grunnen til at jeg bruker mari er enkel,elsker å røyke og følelsen den gir meg. jeg har aldri brukt stoff for å dempe noe smerte eller noe slikt. røyker rett å slett fordi jeg er så glad i cannabis,og fordi det hjelper med søvnen. Selvfølgelig er ikke dette et ufarlig stoff, men for meg har det hjulpet meg med å se ting fra forskjellig. har også merket negativ effekt som:sløvhet,ikke bryr seg like mye om familiære saker osv. Det jeg lurer på er som tittelen:hvorfor ruser du deg? hva ruser du deg på? når ruser du deg?
Røyka sporadisk siden jeg var 15, men de siste 5ish gangene har jeg fått et sykt deprimerende tankekjør, som fortsatt henger igjen.. Så ser ut som at jeg må slutte der. Drikker alkohol når man "må", men har veldig lett for å drikke for mye å bli totalt mongo. Ellers elsker jeg imovane, av en eller annen grunn får jeg sykt deilig effekt av bare en pille.

Prøvde 4-5 ritalin og en joint en gang, og det var første gangen jeg fikk det tankekjøret jeg nevnte over. Kunne fint røyke i et par måneder etter det, men så gikk det til helvette.. Noen som har vært borti noe lignende? =/
Sist endret av bloodshotEyes; 8. november 2011 kl. 04:27.
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Røyka sporadisk siden jeg var 15, men de siste 5ish gangene har jeg fått et sykt deprimerende tankekjør, som fortsatt henger igjen.. Så ser ut som at jeg må slutte der. Drikker alkohol når man "må", men har veldig lett for å drikke for mye å bli totalt mongo. Ellers elsker jeg imovane, av en eller annen grunn får jeg sykt deilig effekt av bare en pille.

Prøvde 4-5 ritalin og en joint en gang, og det var første gangen jeg fikk det tankekjøret jeg nevnte over. Kunne fint røyke i et par måneder etter det, men så gikk det til helvette.. Noen som har vært borti noe lignende? =/
Vis hele sitatet...
Forstår hva du mener med tankekjør,men kanskje ikke like negativt. Tenker negativt til tider å får en ekkel følelse i magen,men den går vekk greit fort. høres ut som det beste er å slutte for deg. hvertfall et lengre avbrekk. jeg tenkte jeg skal slutte selv i en liten periode,da jeg skal gjøre litt skolearbeid=)
prøvde hasj da jeg var 14, av nyskjerrighet. første gangen jeg røyka det merka jeg ganske lite, og da jeg skulle prøve det igjen noen uker senere tenkte jeg at "nå skal jeg i hvert fall få funk" og røyka som bare det, og ble bøttefjern:P
røyker innimellom, men aldri røyka det fast.

prøvde amfetamin og kokain da jeg var 17-18 år. av nyskjerrighet. kokain var ikke min greie, ikke amfetamin heller da jeg fikk kraftige nedturer. ytterst sjelden jeg rører det, da jeg helst ikke tar avhengighetsskapende stoffer.

også det siste året har jeg blitt introdusert til litt av hvert. første gang jeg tar det er det på grunn av nyskjerrighet, ellers tar jeg LSD for å bli bedre kjent med meg selv, og liker de tankene som kommer fram når jeg tar det.

MDMA tar jeg for å lettere få kontakt med mennesker. også når jeg ikke er ruset på mdma føler jeg meg mer åpen.

DMT har jeg en stor fascinasjon av, og er fortsatt nyskjerrig på. selv om jeg har prøvd det flere ganger.
flein, cubensis, ketamin. ja..lista begynner å bli litt lang.

det jeg liker mest er vel de som gir meg en ny opplevelse hver gang.
alkohol rører jeg sjelden, og så og si aldri sprit. men skal sies jeg drakk en del før.
da drakk jeg av kjedsomhet, ensomhet, depresjon og fordi jeg følte jeg ble mer sosial akkurat når jeg var ruset på det.
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Røyka sporadisk siden jeg var 15, men de siste 5ish gangene har jeg fått et sykt deprimerende tankekjør, som fortsatt henger igjen.. Så ser ut som at jeg må slutte der. Drikker alkohol når man "må", men har veldig lett for å drikke for mye å bli totalt mongo. Ellers elsker jeg imovane, av en eller annen grunn får jeg sykt deilig effekt av bare en pille.

Prøvde 4-5 ritalin og en joint en gang, og det var første gangen jeg fikk det tankekjøret jeg nevnte over. Kunne fint røyke i et par måneder etter det, men så gikk det til helvette.. Noen som har vært borti noe lignende? =/
Vis hele sitatet...
Nå er vel ikke ritalin og røyk en helt heldig combo. Man skal være veldig forsiktig med blanding av + og -..

btw: får du ikke den metal smaken i kjeften av imovane? fant ut at jeg ikke kan ta mer enn en halv med mer eller mindre jeg skal gå med kobber smak i kjeften hele neste dag.
Sitat av lockhead Vis innlegg
Nå er vel ikke ritalin og røyk en helt heldig combo. Man skal være veldig forsiktig med blanding av + og -..

btw: får du ikke den metal smaken i kjeften av imovane? fant ut at jeg ikke kan ta mer enn en halv med mer eller mindre jeg skal gå med kobber smak i kjeften hele neste dag.
Vis hele sitatet...
Får dessverre det.. Men varer ca 12 timer hos meg, så overlever om jeg tar det på kvelden.
Dere som sier dere startet med det og det når dere var så så gamle, det sier oss egentlig ingenting om hvor lenge dere har røyka, da ingen her vet hvor gamle dere er.
første rusmiddel jeg prøvde var LSD for rundt 5 - 6 måneder siden, likte det nokså godt og har brukt det regelmessig siden da.

har prøvd cannabis et par ganger, men kan ikke si jeg er noe særlig glad i det, da jeg for det meste føler meg sløv når jeg bruker det (i forhold til f.eks LSD som får det til å virke som om hjernen min klarner opp).
Sitat av CatastrophicRoadKill Vis innlegg
Dere som sier dere startet med det og det når dere var så så gamle, det sier oss egentlig ingenting om hvor lenge dere har røyka, da ingen her vet hvor gamle dere er.
Vis hele sitatet...
jeg er 22.bra poeng btw
Sist endret av kukktryne; 8. november 2011 kl. 08:50.
Prøvde hasj første gang sommeren før vg1, så for drøye 2 år siden. Kan sikkert telle på to hender antall ganger jeg røyka det påfølgende halvannet året, men etter halvgått vg2, på utveksling i England, fikk jeg smaken på weed. Og jeg kan si så mye som at gresset i Norfolk, England, er villt! Hjemmeavla AK47, premium kvalitet! Desverre gikk dette etterhvert utover skolegangen. Spesielt da jeg de siste 3 månedene av oppholdet omtrent røyka et gram om dagen. J**lig dyrt i lengden, men på en måte verdt det!

Problemet er at etter at jeg kom hjem til Trøndelag og decent marokkansk gatetjall, blir "ettereffekten" litt drøy... Uansett om jeg røyker 0.25 gram, eller 4 gram, blir jeg mer eller mindre stein, avhengig av mengden, men de påfølgende to dagene blir jeg UFATTELIG sløv og tiltaksløs. Lat som f**n! Derfor holder jeg meg litt unna det nå, og benytter meg heller av kontaktene mine til å hjelpe kompiser å skaffe. Helt non-profit selvsagt.

Har prøvd meg på en MOM-side (Mail Order Marijuana), og varene er på vei i posten. I følge MOM'en er det snakk om decent+ drivhus-weed fra British Columbia, Canada. Håper at varene kommer igjennom, da de har ganske ville "kamuflasje"-metoder, for å få det igjennom. Billig var det også!

Har også prøvd Salvia ved en håndfull anledninger. Har hatt veldig fine turer på det, men også noen helt elendige, hvor jeg endte opp med å føle meg hjernedød og grønnsak. Har etterhvert fått stor respekt for stoffet, og skjønner nå at det ikke er noe leketøy, eller noe "hverdagsdop".

Jævlig keen på å prøve syre da!
Har røyket cannabis siden mars i fjord. Jeg som mange andre prøvde av ren nyskjerrighet, jeg ville hvite hva slags virkninger dette stoffet hadde på meg. Jeg viste ikke hvor mye jeg "tålte" så trakk som en gal og ble potte stein. Det gikk vel en månde eller to før jeg prøvde på nytt. Nå røyker jeg i helger. Vil ikke røyke oftere.. Røyker mest fordi jeg synes følelsen er ganske behagelig. Synes noen ganger det er bedre med en god joint på en fest, enn med alkohol :P

Har ikke testet noen andre narkotiske stoffer enda, venter til sommern
Sist endret av Luring3n; 8. november 2011 kl. 09:11.
Røyker en gang pr helg. (cannabis) Skal starte å røyke mindre fremover.
hvorfor/når/hva ruser du deg på?

Hvorfor: Rett og slett for å få noe kreativt ut av situasjonen, kanskje for å bedre situasjonen, lære noe om den og en viss interesse for min egen psyke.

Når: Akkurat når jeg føler for det. Når jeg ikke har noe viktige å drive med, som f.eks skole, jobb etc.
Gjør det aldri dager jeg vet kan ødelegge for meg i etterkant. Drar liksom ikke ut på en fyllekule på en mandag (Med mindre det ikke er skole dagen etter) pluss det at jeg hellere gjør det sjeldent enn for ofte. Jo oftere du bruker ting, jo lettere er det å miste "synet" på hva som er bra for en selv. Noe er det ikke sånn at jeg mener jeg har lett for å misbruke ting, men samtidig tror jeg ikke kropp & sjel har godt av å f.eks røyke hasj hver dag eller eventuelt hive i seg andre substanser hverdag. Alt med måte.

Hva jeg ruser meg på: Alt mulig, noe vet jeg ikke hva jeg skal spesifisere i. Men det går i alt fra adrenalin kick til psykedeliske droger. Også går det veldig mye på hva jeg vil få ut av det.
Hvorfor?
Vel.. Min rus-verden startet i yngre dager. Var vel rundt 13-14 da jeg fant veien ned i bensintanken.
Den gang var det nysgjerrighet ovenfor rus, og en tro om at bensin/løsemidler ikke var så farlige på grunn av at propagandaen bare fortalte meg at det var hasj førte til heroin. Vel, vel, bra man grodde ifra det iløpet av relativt kort tid.

Nå røyker jeg tjall hver dag og det har jeg gjort i litt over to år nå. 1-4 gram om dagen er vel gjennomsnittet.
Jeg har jo dager der jeg ikke røyker, men dagen etter det igjen sitter jeg som oftest der jeg bruker.
Spiser også piller til tider, men ikke noe heftigere enn Zopiclone og diverse, enten som et tillegg til røyken, eller som en erstatning.
Hvorfor jeg er ruset nesten hver dag? Vel, røykingen begynte hardt og jeg har kanskje ett sinn som blir litt for glad i alternative mentale moduser.
De fire første månedene jeg fyrte, satt jeg i en kjeller i gokk og trakk på avis og pipe. Man fant tidlig ut at cannabisrusen falt godt i smak og kunne gi en veldig personlig vekst.
Denne personlige veksten setter jeg veldig stor pris på, for jeg er en helt annen person nå enn før.
Men klisjeén kommer også; tjallen har tatt mye fra meg. Den har hjulpet til å bygge meg opp som person etter en fortid som holdt på å knekke meg, men den gir meg også en smell over trynet siden jeg nylig har akseptert det faktum at jeg er psykisk avhengig. Men jeg har enda ingen planer om å legge røyken på hylla.
Det blir vel fort sånn, tenker jeg. Innrømmer at min psykiske helse ikke har godt av kontinuerlig røyking, langt ifra, men jeg har mine grunner til å fortsette.
Kan vel si at jeg har ett noe spesielt syn på verden og livet som igjen påvirker mitt forhold til rus i en relativt stor grad.

Ah, dette ble kanskje et rotete innlegg føler jeg. Kanskje jeg skriver litt for tett inntil personlige tanker, syn og opplevelser som gjør at leser får en litt feil oppfatning av det jeg vil si, men det får bare være.
Ikke helt der jeg burde være idag og det er matte i første time
Hasj: Hvorfor? Lett underholdning, og munchies er fantastisk digg. Når: Ca annenhver kveld.

Amfetamin: Hvorfor? Enten for å prestere mentalt over lengre tid, for å være litt ekstra på hugget, eller som motvekt til depresanter som alkohol i festsammenheng. Når: periodevis.

Kokain: Hvorfor? Fordi det er gøy. Når: 0-3 ganger i uken.

Ecstacy: Hvorfor? Fordi det er gøy. Når: Når det er kvalitet å oppdrive (eller MDMA-pulver).

Rivotril/benzoer: Hvorfor? Fordi det av og til er deilig å skru på autopiloten en dag du skal mye kjedelig. Når: Så sjelden at toleranse ikke bygges opp.

Heroin: Hvorfor? Fordi det er så j*vlig deilig. Når: Et par ganger i mnd.

Psykadelika: Hvorfor? For opplevelsen. Når: Et par ganger i halvåret.

GHB: Hvorfor? For å **** som en maskin. Også det eneste rusmiddelet som for min del er en god substitusjon til alkohol. Når: Periodevis.

Alkohol: Hvorfor? Fordi det er for åpenbart om man morer seg uten at folk ser du drikker. Når: Begynner å bli noen måneder siden.
Hvorfor?
Må innrømme at jeg er svak for rus. Har alltid likt å kødde litt med huet mitt, for opplevelsens skyld. Egentlig bare for å ha det gøy eller slappe av.

Hva?
Bare alkohol og hasj, men har prøvd ut det meste av det som er "vanlig" (speed, cola, psykedelika, piller).

Når?
Når jeg har råd til det. Og ikke hvis jeg skal på jobb eller noe annet hvor jeg trenger å være pigg. Alkohol 2-3 ganger i uka, iblant mer. Alt annet blir en sjeeelden gang.
Sist endret av bierogblomster; 8. november 2011 kl. 12:48.
hvorfor? jo, hva skal man ellers gjøre? være en ansvarlig familiefar? HAHAHAHA.
mdma/ecstasy bare som kose tur iblant gjør det fordi jeg syns det er spennende og gøy og deilige og ture på ruser meg kun da jeg er glad og opplagt til det
Tok min første join når jeg var 18 bare for og prøve siden jeg var nysjerri, røyker 0-3 gang i måneden ca, kan da være stein en hel helg eller bare ta meg noen drag før jeg skal på byn. er 21 og røyker det fordi jeg elsker munchies, og være avslappet og ha en "annen" tilværelse en det dagelige
Hva?
Cannabis og alkohol

Når?
Alkohol drikker jeg 0-4 ganger i måneden, gjennomsnittlig 2 dager i mnd vil jeg tro.

Cannabis røyket jeg mye frem til oktober, typisk 4+ dager(kvelder) i uka, og jeg merket for det første at jeg ble litt sløvere av det, jeg startet å hoste uten å være syk, jeg fikk veldig høy toleranse som igjen førte til at jeg brukte mye penger. Jeg røyket/røyker riktig nok bare på kvelden. Aldri før jeg skulle jobbe, på skolen eller møte venner (som ikke røyker).

Nå holder jeg det til en gang i uka, og da holder det med 2-3 tre trekk fra bongen. Får mye sterkere rus av det, det koster mindre penger og det er sunnere

Hvorfor?
Alkohol - fordi det er veldig kos å ta et par pils med kompisser, og på fest fordi det er moro.

Cannabis - fordi det er lite som er like koselig som å røyke med venner. Jeg er også (litt for) glad i mat, så munchies gjør mat helt ekstremt godt, musikk blir bedre, og det blir chill bare rett og slett å tenke, uten å gjøre noe annet.

Jeg er 20 år. Jeg fikk funk første gangen i februar, hadde prøvd et par ganger før. Fra februar til april røyka jeg og vennene mine ca. annenhver uke. I slutten av april startet russetiden/røyketiden, det ble plutselig en gang i uka, så to ganger osv. I sommerferien var det ca. annenhver/ hver tredje dag - dette er noe jeg aldri kommer til å angre på. Jeg hadde utrolig mange fine stunder denne ferien.

Jeg har bare prøvd Cannabis og Alkohol (og nikotin - men det falt ikke i smak). Jeg har fundert mye på å prøve psykadeika, men har kommet frem til at jeg drøyer å vurdere det med 3-4 år. Noe annet skal jeg aldri prøve.
Sist endret av Membranplan; 8. november 2011 kl. 16:10.
Jeg tar meg en sigarett i ny og ned.
Sitat av Loko556 Vis innlegg
Jeg tar meg en sigarett i ny og ned.
Vis hele sitatet...
skikkelig rus altså
Røyker weed 1-2 ganger i uka med venner fordi det rett og slett bare er jævlig fett. Har i tillegg prøvd Salvia Divinorum og skal prøve shrooms og LSD.

Du skal dø en dag, så hvorfor ikke?
Sitat av Kamuflarne Vis innlegg
Røyker weed 1-2 ganger i uka med venner fordi det rett og slett bare er jævlig fett. Har i tillegg prøvd Salvia Divinorum og skal prøve shrooms og LSD.

Du skal dø en dag, så hvorfor ikke?
Vis hele sitatet...
FYI så dør du ikke tidligere av cannabis
Sitat av Spirituell Vis innlegg
FYI så dør du ikke tidligere av cannabis
Vis hele sitatet...
Heh, nei, men tenkte nå på rusmidler generelt. Mange som har den tankegangen at man ikke kan prøve noe som helst fordi man må bli så gammel som mulig.
delvis sant, men jeg bruker altså ikke rusmidler for å dø så fort som mulig og leve fett liv; det samme kan du si om heroin? tenk deg orgasme x10000 og et helt fantastisk varmt teppe og enormt kraftig himmelsk rus, men at du bli avhengig på et blunk og havner i angrende helvete på kort tid
Sitat av Spirituell Vis innlegg
delvis sant, men jeg bruker altså ikke rusmidler for å dø så fort som mulig og leve fett liv; det samme kan du si om heroin? tenk deg orgasme x10000 og et helt fantastisk varmt teppe og enormt kraftig himmelsk rus, men at du bli avhengig på et blunk og havner i angrende helvete på kort tid
Vis hele sitatet...
Maken til kverulering da. Heroin er jo uaktuelt for meg, og det skjønner man jo når det er snakk om en person som leker seg med cannabis et par ganger i uka.

Hvor skadelig det egentlig er kan jo debatteres, men det jeg mente med "du skal dø en dag" var først og fremst "hvorfor leve 100% rent?". Hvorfor jeg egentlig sa det i en tråd full av erfarne brukere, er nå en annen sak.
hehe, handler om å bruke riktige argumenter
selv ruser jeg meg på cannabis (og trolling)

..sorry

tulla jeg er skækk som faen men sorry
Hva: Alkohol.

Hvorfor: For å glemme hverdagens kjas og mas.

Når: Helst hver helg hvis man orker\har tid og lyst.

Der fikk du svar på det, onkel politi ^^
Sist endret av Taurean; 11. november 2011 kl. 00:11.