Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 10046
Hensikten med å spørre om dette her er ikke å ruse seg på kloroform, eller for den saks skyld bruke det til å skade noen andre. Det hører imidlertid til her under rusmidler fordi noen sikkert bare MÅ klage over at det ligger et annet sted og de har lest om folk som ruser seg på det. Da var det sagt.

Jeg lurer enkelt og greit på om det er mulig å oppdrive kloroform her i Norge uten å måtte stjele det i et forskningslaboratorie? Jeg vil ikke høre "har du prøvd apoteket" eller noe sånt shabby svar, jeg vil høre om det er noen som har fått tak i det noen gang, vet hvordan man får tak i noe eller faktisk har noe.

Edit:
Siden det ikke var så mye futt i denne threaden så håper jeg at noen bidrar hvis jeg utvider temaet litt.. Ville i utgangspunktet bare ha tips og råd, eventuelt tilbud, på hvordan jeg kunne få tak i kloroform, men etter å ha snakke med en bekjent kom jeg på idèen med å lage det.

Noen som vet hva man trenger, både av ingredienser og utstyr? Noen her som har laget det?

Igjen;
Takker for svar (på en av, eller begge delene i posten).
Sist endret av Jisatsususha; 6. oktober 2003 kl. 21:56.
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Enkleste måte er å bruke kontakter. Skoler har kloroform i massevis, så har du mulighet til å snike deg inn i en kjemilab, så finner du sikkert det du trenger der. Det var i alle fall slik jeg fikk tak i det en gang i tiden.

Ellers brukes kloroform både som udyrskverker og som drivstoffselement i ekstreme sportsbiler. Jeg mener å huske at det finnes modellbiler som kjører på kloroform også, men det kan hende at er feil.

Kjemisk formel er CHCl3, og stoffet er også kjent som methyltriklorid eller metantriklorid.

les også her
Hm, ok. Ja, det har jeg jo forsåvidt tenkt på, men er ikke helt ute etter å ta sjansen på å bli tatt for å stjele noe. Det kan fort ende opp sånn.
Er ikke så mye kjemi-lab'er her ved skolen tror jeg, men skal høre rundt.

Noen andre gode forslag?
▼ ... over et år senere ... ▼
Denne tråden begynner jo å bli gammel og rynkete, men Ebay er tydeligvis stedet for kloroform..

Er det restriksjoner på innføring av kloroform til Norge? Leser jo at en del folk får anmeldelser i posten etter å ha bestilt diverse urter fra nettbutikker i utlandet. Er ikke interessert i ende opp i en slik rulle.
Denne siden har en enkel oppskrift på fremstilling av kloroform.
Her finner du litt info om hypokloritt.

Vær forsiktig! Denne reaksjonen kan utvikle høy varme, og bruk av aceton med lavere enn 90% renhet er ikke til å anbefale pga. eksplosjonsfare.

Les intruksjonene nøye og sørg for at du forstår alt før du begynner.
Takk

Tror ikke jeg skal forsøke å produsere dette på egenhånd med det første, men det var kjekt å få. Takk igjen.

Noen som har peiling på import-regler rundt dette stoffet? Blir mannen i tollen furious hvis han ser en pakke med mitt navn på den hvis innhold er kloroform?
Du får det kjøpt på apoteket, ferdig med den saken. Men du må ha en politiattest. Det er bare en formalitet, og tar noen få minutter (pluss de i kø) - og et rent rulleblad selvfølgelig.
Om du anser dette som et shabby svar eller ikke er ikke relevant for meg. Du har i allfall fått vite hvor du får tak i kloroform.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Om du lager det selv, husk å blande inn litt etanol, ellers blir noe av kloroformet brutt ned til fosgen (en dødelig stridsgass) i kontakt med lys.


( Jisatsususha: tenk deg om før du bruker det til det du har tenkt å bruke det til.. )
Hensikten med å spørre om dette her er ikke å ruse seg på kloroform, eller for den saks skyld bruke det til å skade noen andre
Vis hele sitatet...
hva er vitsen da?
Opprinnelig postet av EmteX
Om du lager det selv, husk å blande inn litt etanol, ellers blir noe av kloroformet brutt ned til fosgen (en dødelig stridsgass) i kontakt med lys.


( Jisatsususha: tenk deg om før du bruker det til det du har tenkt å bruke det til.. )
Vis hele sitatet...
Har vært i kontakt med fosgen tidligere når den dannes av andre stoffer som kan bli usabile ved kontakt med lys/ høye-temperaturer. Ved høy temperatur blir den jævlig sur og etser metall alt etter kombinasjonen. Men tror faen meg bakterier/ burgunder rød algevekst kan overleve i det på glass?

Tegn til kvalme og vil spy men får bare en serie av raske brekninger med en salt smak i munnen, er det på tide med noen drag frisk fjell-luft som er mye av i Norge

Jobbet noe med flytende kjemi før og kokte feil
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Vet ikke helt, men tror man kan få det her:

https://www.secure-shops5.com/kno3//home.asp


Virker slik i alle fall.
Mange andre hyggelige kjemikalier også.
Fint med sånne ferske tråder