Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1407
Har et lite prosjekt gående, som blant annet inkluderer en iPad. Der iPaden skal stå, er det ikke tilgang til noe stikkontakt, og iPaden skal stå på 24/7, og trenger strøm på en eller annen måte. Det som det derimot er tilgjengelig, er en nettverksutgang som leder ned til et patcherom med en PoE-switch.

Har prøvd å google meg i hjel uten å finne noe svar på spørsmålet mitt; går det an å ta ut strøm til iPaden fra PoE? PoE leder mer enn nok strøm, så med et adapter som tar i mot strøm fra PoE og sender dette ut på en USB-output burde vel være mulig? Noen som har kommet over eller klarer å finne et slikt adapter?

EDIT: Fant denne: http://www.sealevel.com/store/poe-sp...2v-switch.html Men trenger fremdeles en overgang til USB...
Sist endret av Toak; 11. oktober 2011 kl. 09:46.
Box'en du fant er helt rett.
google ord er:
PoE
Splitter
extractor

Du må nok bare ta en ipad usb kabel lader, klippe av usb porten så bruke leder som er svart til jord, og rød som er pluss. Du trenger bare multimeter for og sjekke at ingen ting er feil koblet. sjekk ut DIY forumet hvis du trenger mer hjelp.
http://freak.no/forum/forumdisplay.php?f=152
Trådstarter
ontheroad: Takker for svar!

Jeg har nå tenkt litt videre, og kommet på en litt annen løsning: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=343406

På serverromet har jeg da den ene enden koblet i et USB-adapter som går i veggen, og i den andre enden av Cat-kabelen kobler jeg til iPaden. Dette burde vel gå selv om det kun er USB 1.1? Jeg googlet at USB 1.1 leverte like mye strøm som USB 2.0. Spørsmålet er om den leverer strøm også over Cat-kabelen, og i et så langt strekk...
Den du linker til har jeg selv prøve, og den funker på max 30m(selv om det står 60m). Den siden du skal ha i padd må du ha en kontakt(230volt)

Den vil gi alt for lite strøm ut, sorry funker ok(den er ustabil til usb mus på 30m som bruker 0.1amper)
ipad skal vel helt ha 0.5amper til 1amper for å lade.

Bruker du poe rett fra switch som er 48volt på pinn nr 4,5(pluss) 7,8(minus) kan du hente ut eks 2amper på 12volt på 100m , eller 4amper på 5volt.
Er det en separat Cat5 kabel som går ned til patcherommet?
Er det i såfall ikke bare å fjerne kabelen fra patchepanelet, koble til 12v på den, og så skaffe en brukbar lader som fungerer på 12v? =)
Trådstarter
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Er det en separat Cat5 kabel som går ned til patcherommet?
Er det i såfall ikke bare å fjerne kabelen fra patchepanelet, koble til 12v på den, og så skaffe en brukbar lader som fungerer på 12v? =)
Vis hele sitatet...
Ja, dette er en helt separat kabel. Dette er nok mulig, men vil helst unngå å koble så mye slikt på egenhånd.

Har nå fått USB-forlengeren som går over Cat5 i posten. Prøvde den via en 10m lang Cat5-kabel, og det fungerte utmerket. Koblet i en iPhone i enden, og den ladet fint. Overføringshastigheten er selvsagt ræva, men det har jo overhode ingenting å si, så lenge den lader.

Skal ned å teste dette på jobben i morgen. Spørsmålet er jo om denne holder 40-50m uten ekstra strømforsyning...*krysser fingrene*