Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 4852
Hei!

Skal på en temafest i slutten av oktober, der man skal kle seg opp som en figur fra en tegneserie.

Jeg ønsker ikke å bruke allverden med penger på å kjøpe kostyme, og det er mye mer sjarmerende å lage noe selv. Jeg har googlet, lett og søkt, men finner ikke så mange gode idèer.
Jeg sier ikke at jeg ikke kan kjøpe noe som helst, men et ferdigprodusert kostyme til 2000,- blir uaktuelt.

Igjen med idèer sitter jeg med Petter Smart; der jeg tenker å bruke samme klær som han gjør, og lage en "Lille Hjelper" i aluminiumsfolie, samt ha lyspære som hode, da selvsagt med lys i pæren(via batteri/evt bruke en liten lommelykt).

Alternativ to, er Roarschach. Noe mer omfattende, men absolutt gjennomførbart. Problemet jeg ser her er at Roarschach går med frakk, hatt og hansker, og festen er innendørs. Dette blir med andre ord jævlig varmt.

Det også verdt å vite at jeg kommer til å konsumere større mengder alkohol denne kvelden, og et kostyme der jeg kan drikke er et must. (Roarschach kan evt få et lite hull i masken til et sugerør).

Noen som har andre forslag til meg?
Towelie?

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/f/fb/Towelie.jpg
Tommy/Calvin fra Tommy og Tigern/Calvin & Hobbes.
Fullt gjennomførbart om du er blond Da trenger du bare sorte jeans og en rød/svart-stripete tskjorte og et hår fyllt med gelatin. Kanskje ikke verdens mest omfattende, men rimelig billig og enkelt.
Pondus. Rød skjorte og svart bukse, voksen frisyre og en pute til magen.
V!

http://4.bp.blogspot.com/-Fjbbb8K3h-U/TZrzwqQ6TDI/AAAAAAAAAQs/AmBie_Ml9eQ/s1600/v+with+backlight.jpg
Sist endret av Omnibenevolence; 1. oktober 2011 kl. 19:12.
Pondus har for øvrig hanekam

Takk for forslag. Flere? Gjerne noen som er litt mer gjenkjennelige? Selv om jeg kler meg opp som Tommy eller Pondus, blir det nok fort noen som må spør hva jeg er for noe.
James fra Team Rocket, pokemon ^^
Donald Duck? Blå matros skjorte og lue.. eller ingenting?

Men seriøst, hva med Homer Simpson ?
Minner om at det må være fra tegneserie - som i tegneseriehefte. Karakterer som utelukkende er fra tegnefilm er ikke lov.
Sitat av nobels Vis innlegg
Men seriøst, hva med Homer Simpson ?
Vis hele sitatet...
Stemmer for den, også handler du inn litt Duff beer, trer en strømpe over hodet med to ståltråder malt sort stikkende opp i en bue og en pute på magen(Med mindre du har go' formen allerede).
Du kan jo ta en av de mindre kjente pondus-figurene. Kaptein Dynetrekk er jo et kjempeeksempel
Kenny fra South Park er jo gjennomførbar om du har en orange jakke med hette.
Sitat av nightLook Vis innlegg
Minner om at det må være fra tegneserie - som i tegneseriehefte. Karakterer som utelukkende er fra tegnefilm er ikke lov.
Vis hele sitatet...
The Simpsons er også tegneserie
rorschach, no more no less.
http://images.paraorkut.com/img/pics/images/t/the_dark_knight-6972.jpg
Sitat av moret Vis innlegg
Du kan jo ta en av de mindre kjente pondus-figurene. Kaptein Dynetrekk er jo et kjempeeksempel
Vis hele sitatet...
Stemmer i her. Kan jo bare lese litt gjennom de forskjellige stripene, men de jeg kommer på i farten er jo folk som Grønne Pære, Basket Bobby, Tanga-Trond (veldig praktisk, bare ta på seg mannetruse, en t-skjorte som du skriver initialene på, badehette(?), farger spiller ingen rolle, folk har bare sett han i svart/hvitt uansett) for å nevne noe. Blir morsomt å se hva du ender opp på

Edit: 200 innlegg!
Sist endret av Bl4derunner; 1. oktober 2011 kl. 20:04.
Da gikk jeg for Roarschach. Har bestilt meg Thermochromic ink, som er varmesensitivt blekk som vil oppføre seg - forhåpentligvis - slik som dette .
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Det var fått Lykke til med kostymet
EDIT: ser at TS har bestemt seg :P
Sist endret av Kruppy; 4. oktober 2011 kl. 21:24.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Oh, glemte å legge ut et bilde - skulle nesten bare mangle.
http://i1115.photobucket.com/albums/k543/SiberianLikeYou/th_a7ed275c.jpg

(Irriterer meg selv grønn over threads der TS spør etter råd til lignende, får hjelp og svar, og frastår fra å vise oss resultatet)