Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 15607
Jeg fikk nobligan mot smerter og ble veldig trøtt og grein hele tiden ...kan det være nobliganen som er skyld i det, eller var det kanskje noe annet?
Aldri opplevd, men jeg har veldig høy toleranse på alt av piller da. At du ble trøtt er nå en ting, det går over etter at du har tatt de noen ganger. Men at du begynte å grine!? Jeg har aldri hørt om noen andre som har blitt lei seg, eller begynt å grine av dem. Har du brukt noe særlig med piller før?
Trådstarter
38 6
ja piller ja...men spørs hva du mener med brukt noe særlig med piller...?
Normalt og bli litt trøtt og sløv, noen opplever og bli mere følsome og kan begynne og grine
Trådstarter
38 6
leste i felleskatalogen at man kunne få stemningssvigninger..var slettes ikke mer følsom, jeg var deppa som faen...men har lyst å prøve igjen, er bare det at jeg ga de bort til ei dame...prøve å få de tilbake for hun bruker de ikke men hun er sur på meg hehe så hun tar ikke tlf...kanskje de kan hjelpe med nattesøvnen- sover ikke mer enn 3-5 timer

til hypphypp: regnes 20 års erfaring innen ulike psykofarmaka som noe særlig med piller?

Er det noen som syns de blir rusa av nobligan?
har fått mer en euphorisk stemning, hvor jeg har tatt en del tramadol + et par øl. litt småbrisen, veldig glad, følt at jeg er best og har det kjempe bra

Men sånn generelt er ikke det noe å ruse seg på, ta heller og vent til du har vondt i ryggen.
Trådstarter
38 6
Haha med det samme trodde jeg det stod.. eller at du mente jeg skulle ta- og såå vente til jeg fikk vondt i ryggen lol altså konstant på nobligan...
Tramadol er ganske double-edged, man kan enten få en strålende form på dem eller bli regelrett dårlig, spy, psykisk ustabil, osv osv.
når dere tar tramadol, hvor mye tar dere får å få en god rus? har fått en god rus på det før, men kun til jeg plutselig har måttet kaste opp... hva er en grei dose?
Trådstarter
38 6
Tok 100 mg kapsler i går og ble trøtt, sovna litt og var sakkosekk resten av virketida. Har fått 24 timers depot, men tror jeg dropper det.
Fines de ikke bare 12 timers depo av nobligan, same som tramadol ?
Bare å tygge depotene så funker de helt vanlig. Får 200 mg daglig, når jeg tar dem tygger jeg dem, men har høy opiat toleranse, så har aldri merket noe til dem sånn sett.
Nobligan 2-400mg + 10mg valium + en eller to øl = Gullform
Sitat av Dr.Landau Vis innlegg
Nobligan 2-400mg + 10mg valium + en eller to øl = Gullform
Vis hele sitatet...
Den er jeg helt enig i!. Rivotril funker også meget bra.
Tramadol er en litt spesiell smertestillende, den øker også serotonin produksjonen.

Trøttheten din bør gå vekk etter noen uker.

Jeg har tatt ganske høye doser Tramadol (over 1000mg), og aldri blitt trøtt. Jeg blir heller "speeda", og man føler seg som en konge.
Er ikke Nobligan jeg får, men Tramagetic OD 300mg. OD = once a day, den varer i 24 timer.


Anbefaler ikke å gå over 400 mg. Risken får kramper øker drastisk da.
Gjøres på eget ansvar!
Vival/Stesolid/Valium minsker sjansen for krampe-attakk
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
har gått på tamarol for brukken arm, og jeg ble noe innihelvette sløv av de! ble også euforisk men tror det har noe med at jeg bare var på skolen og sov hele tiden
jeg blir rusa på de. har aldri hatt en dårlig opplevelse. Men en kompis spiste 10X50mg og han sa han ble skikkelig følsom av de. Sånn at han tok til seg ting som man sa til han. kunne begynne å grine hvis man kødda med han.

Jeg pleier å ta 4X50mg og begynner å pilse når jeg merker effekten. Da popper jeg 2-3 til. Det resulterer i en kjempe flott form, euforia, null angst, null hemninger og ingen hangover på morran. Selvfølgelig merker jeg giften utover dagen hvis jeg ikke fyller på med tramadol på morran for å slippe fyllesjuka.
Blir aldri ruset på dem. Hender at jeg blir trøtt men uten evne til å sove på dem :P Men så tar jeg dem for smerter da.
Trådstarter
38 6
Godt beskrevet andan- trøtt men uten evne til å sove- slik opplever jeg også det.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Måtte bare hoppe in her, Tramadol hydro. er veldig avhenighet skapende og lett og ta overdose på. Ser her derre snakker om 400mg start dose. Noe som ikke anbefales med mindre det er 2x200mg OD(Ikke tygges). Maks anbefalt dose og gå på er 300mg/24timer, også anbefales og ikke gå på dagelig i over 2veker. Det kan me store smerter tas 100mg/ kvar 4time visst det tas for "korte" smerter. Tramadol kan bli dødlig ganske snart så anbefaler ikke mer en max 100mg/4 time første gang mens visst du får depo. 300mg/24 150mg/12 kan du ta opptil 300mg/12 ikke spis tabletten visst du ikke har toleranse. Dette er "Syntetisk"opioid og gis ut av leger some ikke har peiling på hva dem snakker om og me smerter/toleranse kan du teoretisk ikke bli så ruset som med td. Oxy før du dø. dø på samme måte du dør av overdose på heroin/morfin/fentanyl slutter puste når sentral nerve systemet begynner og "Hakke" der du slutter og puste av og på.

Har gått på max dose i snart eit år er ingen vits for meg og prøve og ruse seg på disse mer men kjenner abstines ganske fort, forresten visst du skaffer noe Neurotin eller lyrica kan dette øke smertelindring/rus.
Ser at det er noen som sier at dem tygger depot tabeletten.. Får du kraftigere rus enn om du svelger den på vanlig måte?
Sitat av popmart Vis innlegg
Ser at det er noen som sier at dem tygger depot tabeletten.. Får du kraftigere rus enn om du svelger den på vanlig måte?
Vis hele sitatet...
argh.. ja du får det men og mer bivirkning og fare... det er en grunn til at 2x50mg er maks dose satt av firma som lager dem(ikke 100% men ganske sikker) Ville ikke tygget en 300mg visst du ikke har spist en store mengder.

Men som sagt tygger/brekker/knuser du hvilken som helst depo seier det seg selv at du får større virkning. Står i fleste pakker me depo(uansett legemiddel) svelges hel, kast knuste/ødelagt tabletter.
Får tramadol selv, 100 mg x 2 daglig ved behov her jeg er om jeg spør (ikke depot lengere fordi de er teite, men det er care). Gir meg svært lite, så jeg har samlet dem opp i stedet Ikke kjangs for noe form for rus akkurat. Så har haugevis av det.
Har noen pakker selv liggende, tok vel 100x4 daglig på det meste. Svelgte de riktig nok hele.. Tanken om å tygge de har aldri falt meg inn.

Må vel smake noe inn i helvetes dårligt?
▼ ... flere år senere ... ▼
20/12-2015

Sitat av Tothep Vis innlegg
Du kan få kramper om du har brukt tramadol i lenge, ikke bare folk uten toleranse.
Vis hele sitatet...
Jeg anbefaler, hvis du skal gå over 400mg max-døgndosen å ta det med noe anti-krampe middel. Kramper på tramadol er ikke noe gøy....

Sitat av Tothep Vis innlegg
Hvilken dose står du på, det er en del du kan gjøre mot dårlig nattesøvn og hard mage.
Vis hele sitatet...
Men må vite din daglige dose.

Jeg har brukt tramadol før, i ganske høye doser, langt over anbefalt.
Gikk på apoteket forklarte dem situasjonen, fikk god hjelp.
Ente opp med å kjøpe noen produkter som hjalp mye med det du sliter med

Hei! Har svart på dette emne før og fått gode tilbakemeldinger på denne. Jeg hadde også problemer med, mage, søvn og kramper. Før jeg fikk tips som jeg skal dele med dere her.
Knus opp Nobligan det fjerner virketiden for depot tabeletter. Bland helst med diazepam virkestoffer, men kan bruke inflammatoriske slik som voltaren, Artotek og Vimovo har jeg prøvd. Slik går du frem
1 knus Nobligan100mg Knus voltaren50mg el diazepam20mg.Bland godt
2 kok opp sukkervann 1dlvann/2ss sukker.
3 trekk opp sukker vann med sprøyte etc. I forholdet 1-50.
4 bland pulver og sukkervann samen.
5 bruk pillepresser for å unngå smaken på pillene (ser mye bedre ut)
Eventuelt viss du ikke har så bør du prøve presse det hardt sammen til ein stor klump og la det ligge i fryseren over natten. Denne måten kan vere at du må ta den nasalt for hurtigvirkning og for å unngå smaken som ikke er like søt som lukten�� kan og pakkes inn i sigarettpapir og droppes..
Lykke til og god jul freakere
Paalbaang
Sist endret av Dodecha; 30. april 2017 kl. 17:13.
Prøvde det sist du la det ut.. virket ikke da og virker sikkert ikke endo

Sist endret av Mrout4god; 28. april 2017 kl. 22:37. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.